1397-09-25 04:41
2023
0
59561
نبی هزارجریبی :

کشتی توریستی کروز به زودی وارد آبهای استان گلستان می شود

پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و بهره‌برداری از کشتی مسافربری کروز در بندرترکمن برای بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ نفر بلکه بیشتر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ نشست نبی هزارجریبی نماینده گرگان و آق قلا به همراه سرپرست فرمانداری گرگان با سرمایه گذار کشتی توریستی کروز در گرگان برگزار شد .

هزارجریبی نماینده مردم گرگان و آق قلا در این رابطه گفت : این کشتی با استفاده از توان و ظرفیت سرمایه‌گذار داخلی یک فروند کشتی توریستی کروز با هدف توسعه گردشگری خریداری شده و در ترکیه است.

وی افزود : این کشتی  به زودی پس از اخذ مجوز های لازم از طریق رودخانه ولگا وارد آبهای دریای خزر می شود و به سواحل بندرترکمن انتقال می یابد .

هزارجریبی خاطرنشان ساخت: مجوز ورود کشتی به آبهای داخلی را سازمان بنادر وکشتیرانی ایران صادر خواهد کرد که در جلسات هفته آینده در تهران با رایزنی ها ،  این روند سرعت خواهد گرفت.

اشتغالزایی 500 نفر در این طرح گردشگری

گفتنی است مهرماه امسال بود که سواحل شهرستان و زیر ساخت‌های گردشگری دریایی شهرستان ترکمن مورد بازدید محمد راستاد معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل بنادر و کشتیرانی کشور، نور قلی پور نماینده شورای اسلامی غرب استان گلستان، غراوی معاون عمرانی استانداری، الیاس هیوه‌چی فرماندار و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

الیاس هیوه‌چی فرماندار شهرستان ترکمن درباره آن سفر می گوید : سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به شهرستان ترکمن و بازدید از سواحل بندرترکمن فرصت مغتنمی برای موضوع پیگیری کسب مجوزهای انتقال کشتی گردشگری، تفریحی و مسافربری کروز به آب‌های خزر پیش آمد و از وی برای تسهیل بهره‌برداری از این کشتی در اسکله و بندر ترکمن درخواست کردیم.

حال پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی و بهره‌برداری از کشتی مسافربری کروز در بندرترکمن برای بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ نفر بلکه بیشتر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

این کشتی گردشگری و مسافربری کروز از ۵ طبقه و ۱۸۰ سوئیت و سالن اجتماعات و بخش‌های مختلف تفریحی تشکیل یافته است، همچنین ۷ فرورند قایق برای نقل و انتقال مسافران در آب‌های کم‌عمق وجود دارد.

وجود بافت فرهنگ کهن ترکمن و سایر اقوام در این شهرستان فرصت خوبی برای جذب گردشگران و توسعه صنایع توریسم و صنایع دستی در این شهرستان است و راه‌اندازی کشتی مسافربری و گردشگری کروز در آب‌های بندرترکمن می‌تواند سبب ایجاد تبادلات تجاری و اقتصادی خوبی با کشورهای دوست همسایه همچون؛ آذربایجان، ترکمنستان و روسیه شود.

کشتی کروز چیست ؟

دریانوردی، سفر و تورهای دریایی بویژه با کشتی کروز همواره باب میل افراد ماجراجو و کنجکاوی بوده است که همیشه بدنبال تجربه‌های جدید هستند. از زمانی که جزیره‌های مجلل شناوری موسوم به کشتی کروز (Cruise ship) شروع به فعالیت کرده‌اند، سفرهای دریایی به انتخاب اول توریست‌هایی تبدیل شده است که به تفریحات لوکس علاقمند هستند.

تاریخچه آغاز به کار کمپانی‌های کشتی کروز به دو قرن پیش در سال 1822 در کشور انگلستان باز می‌گردد. در این سال اولین خط کشتی‌رانی بین انگلستان و ایبریا آغاز به کار کرد که بیشتر کارهای پستی را انجام می‌داد. اولین کمپانی کشتی کروز که جهت جابجایی مسافرین برنامه‌ریزی و آغاز به کار کرد شرکت P&O در سال 1844 بود که تبلیغات خود را بر روی تورهای دریایی با کشتی کروز از بندر ساوت هامپتون انگلستان به مقاصد یونان، جزیره مالتا و جبل‌الطارق متمرکز کرده بود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.