1397-09-23 12:01
447
0
59535
ائمه جمعه استان گلستان عنوان کردند ؛

قطعا افشای اطلاعات در FATF به ضرر ملت ایران است / تفکر شهادت‌طلبی رمز موفقیت ملت ایران در مقابل استکبار / دولت افزایش قیمت ها را کنترل کند

ائمه جمعه استان گلستان با اشاره به انتقاد مردم از افزایش قیمت ها از مسئولین خواستند برنامه ای را برای کاهش قیمت ها در دستور کار قرار دهند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام سید محمد دلبری پس از توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترکت گناهان و محرمات؛ با اشاره به بازخوانی نقشه راه آمریکا برای مقابله با ملت ایران و رسالت خواص گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم به مطالب بسیار مهمی اشاره کردند که بازگویی و تبیین آن در شرایط فعلی کشور بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار گفتند: مواظب باشید ممکن است دشمن برای سال 98 نقشه کشیده باشد؛ اگرچه در شرایط کنونی و در زمان فعلی نقشه دشمنان و جبهه استکبار لو رفته است اما همه باید هوشیار و بیدارباشیم؛ چراکه دشمنی مثل آمریکای خبیث و حقه‌باز داریم که اگر غافل بشویم هرزمانی که فرصت پیدا کند زهر خودش را به ملت ما خواهد ریخت.

امام‌جمعه گالیکش گفت: فشار اقتصادی، روانی و عملی سه نقشه دشمن برای براندازی نظام اسلامی و تسلط بر کشور ما است.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: دشمن نمی‌خواهد ملت ما روی نقاط قوت خود متمرکز شود؛ دشمن می‌خواهد اقتدار ملی ما را از بین ببرد و تضعیف کند؛ در این راه سه‌نقطه مهم و قوت نظام که پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، توانایی موشکی و قدرت دفاعی کشور و نفوذ منطقه‌ای است را هدف قرار داده.

حجت‌الاسلام دلبری تصریح کرد: همه باید تلاش کنند و مقابل دشمنان بایستند؛ خصوصاً مسئولین باید مراقب باشند فریب حقه‌بازی‌ها و زبان‌بازی‌های دشمنان را نخورند؛ کاری نکنیم دشمنی که از در بیرون و خارجش کردیم از پنجره وارد بشود.

http://nilkooh.ir/images/contents/1396/masolin/delbariiihgc.jpg

وی با اشاره به اینکه بازآفرینی روحیه شهادت‌طلبی در کشور معجزه جمهوری اسلامی ایران است گفت: هرچند برخی عناصر انقلابی از راه نظام برگشتند ولی رویش‌ها طی این سالها چند برابری بوده است؛ جوانان مؤمن انقلابی که نه امام را دیدند و نه دوران دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند امروزه با تمام توان وارد عرصه شده‌اند و با شجاعت بیشتر، باایمان قوی‌تر همان راه شهدای دفاع مقدس را با سرعت بیشتر ادامه می‌دهند.

امام‌جمعه گالیکش تأکید کرد: اقتداری که امروزه جمهوری اسلامی ایران دارد به برکت خون مقدس شهدا و همکاری بسیار خوب خانواده شهدا است که در تمام صحنه‌ها حضورداشته‌اند.

وی گفت: تفکر شهادت‌طلبی رمز موفقیت ملت ایران در مقابل استکبار است؛ ملتی که از مرگ نترسد و شهادت درراه خدا را انتخاب کند و به آن افتخار کند همیشه پیروز است.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح که به‌عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است گفت: نقشه دشمن این بود بین حوزه و دانشگاه اختلاف بیندازد، مردم را از این دو نهاد علمی جدا کند تا بتواند به منافع خودش به نحو آسان دسترسی پیدا کند.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: وحدت حوزه و دانشگاه طی سالیان انقلاب برکات و دستاوردهای بسیاری برای نظام اسلامی به همراه داشته است؛ استقلال و پیشرفت علمی و معنوی کشور، اجرای مطلوب برنامه‌ها، حاکمیت قانون‌گرایی، ارائه چهره خدمت گذار از دولتی اسلامی، تربیت دانش‌آموزانی دینی و مؤمن و بسته شدن راه بر عناصر نفوذی ازجمله این برکات و دستاوردها بوده است.

امام‌جمعه گالیکش افزود: برای اینکه وحدت حوزه و دانشگاه بیش‌ازپیش محقق بشود الزاماتی هم لازم دارد که تبادل حوزه و دانشگاه، حضور حوزویان در دانشگاه‌ها، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ارتباط مستمر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه و تشکیل جلسات مشترک ازجمله برخی از این الزامات است.

وی با اشاره به اعتراضات گروهی به‌عنوان جلیقه زردهای در کشور فرانسه گفت: فرانسه که از کشورهایی بود که در ایجاد ناامنی و ناآرامی در کشورهای جهان سوم نقش بسیار مهمی داشت و کشور خودش را مهد تمدن و آزادی اعلام می‌کرد؛ این روزها با بحران امنیتی تحت عنوان جنبش جلیقه زردها روبرو شده است.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: در چنین شرایطی که این‌چنین ناآرامی در منطقه مشاهده می‌کنیم وظیفه ما به‌عنوان مسئولین و مردم این نظام مقدس تقویت ولایت مداری، انقلابی گری و وحدت همگانی حول محور ولایت‌فقیه قولا و عملاً است.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه دلار زیر 10 هزار تومان آمده است گفت: دولتمردان اجناس را ارزان کنند؛ مهم است که قدرت خرید مردم بالا برود؛ پرهیز از هرگونه مذاکره و معامله پیرامون مسائل موشکی کشور و پرهیز از تصویب قوانین ذلت آور و نفوذپذیر به کشور باشند.

وی تصریح کرد: همه باید باهم باشیم و کارکنیم مثل دفاع مقدس تا بتوانیم در جنگ اقتصادی نیز پیروز شویم.

امام جمعه شهرستان بندرگز: قطعا افشای اطلاعات در FATF به ضرر ملت ایران است

سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک میلاد امام حسن عسکری اظهار داشت : وظیفه شیعیان در عصر غیبت در مواجه با حوادث فتنه ها چیست به چه کسی رجوع کنند آیا سبک زندگی اسلامی اسلام شناسان عصر غیبت را معرفی کرده است ؟

این سوال را اسحاق بن یعقوب از امام زمان پرسید و حضرت جوتب دادند
«اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ؛
امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید.

آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم».حسینی افزود : حضرت، شیعیان را برای فهمیدن احکام شرعی و سایر مسائل اجتماعی، به راویان احادیث، که همان فقهای شیعه هستند، ارجاع می‌دهد؛ زیرا آنان هستند که احادیث را خوب فهمیده‌اند، و عام وخاص ، محکم و متشابه ، و صحیح و باطل را می‌شناسند.


یکی از موضوعات مطرح شده در این ایام بحث پیوستن یا نپیوستن ایران به معاهده fatf است

امام جمعه بندرگز با اشاره به معاهده FATF گفت : مقام معظم رهبری وآقایان مکارم شیرازی و نوری همدانی و شورای نگهبان و برخی از نمایندگان مجلس با آن مخالف هستند و با استناد به قانون نفی سبیل یکی از قوانین در سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید است قانون نفی سبیل است .

http://www.kenare.ir/images/hosini326978326.jpg

وی افزود : نفی سبیل قاعده‌ای اسلامی است که هرگونه تسلط کفار بر مسلمانان را در هر زمینه‌ای از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی، جایز نمی‌شمارد.طبق دستور صریح حجت خدا امام زمان در حوادث اتفاقات عصر غیبت باید رجوع کرد به علمائ تا گمراه نشویم .امام جمعه بندرگز با انتقاد از رییس جمهور گفت :متاسفانه شاهد هستیم بجای پاسخ به منتقدین همچنان منتقدین مورد تهمت و تمسخر قرار میگیرند ، ای کاش آقای روحانی که اسلام را می‌فهمند واضح بیان می‌کرد که چه کسانی اسلام را نمی‌فهمند و از آن‌ها نام می‌برد تا مشخص شود مخاطب صحبت‌های وی چه جریانی بوده است ؟ وی می‌گوید باید با مردم روراست باشیم، خیلی خوب است اما چرا خود به حرف‌هایش عمل نمی‌کند و روشن نمی‌گوید که منظورش چه کسی است؟

FATF ، قطعا افشای اطلاعات به ضرر ملت ایران است

وی افزود : رئیس‌جمهور هفته ای که گذشت  در حالی که روند قانونی پیوستن یا نپیوستن به FATF در کشور جاری است، در رویکردی پوپولیستی عوام‌ فریبانه وعده داد اگر به FATF بپیوندیم، ۲۰ درصد ارزانی می‌شود!
وعده ارزانی ۲۰ درصدی با FATF، پس از گرانی ۲۰۰ درصدی با برجام!خیلی عوام فریبانه است


حسینی با اشاره به خلف وعده های آقای روحانی تصرح کرد :  رقابت‌های انتخاباتی سال ۹۲ را نمی‌توان فراموش کرد؛ آقای روحانی گفته بود کاری خواهیم کرد که مردم به یارانه خود نیاز نداشته باشند. او بعد‌ها گفت: با میوه‌های برجام ارزانی و برکت به کشور سرازیر می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد.

دو احتمال وجود دارد در این اظهار نظر ریس جمهور ؛
یا میخواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نپیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند . یااینکه با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟!

وی ادامه داد : به نظر می‌رسد اداره کشور در شرایط حاضر به رویکردی عقلانی‌تر احتیاج دارد تا رویکری عوامانه و حمله به منتقدین با تهمت و توهین ، آمیزه ناتوانی و غرور و تکبر، چه بلایی بر سر دولتمردان آورده .

امام جمعه بندرگز تاکید کرد: حواسمان به هشدار رهبری باشدکه در جمع خانواده های شهداء فرمودنند: به دشمن میدان ندهید

حجت الاسلام شاعری در خطبه های نماز جمعه کردکوی؛

عمر دشمنی های آمریکا با عمر 40 ساله انقلاب برابر است/ استمرار گرانی ها باعث فشار آمدن به مردم شده است

حجت الاسلام شاعری امام جمعه کردکوی در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آیات قرآن در مورد پیروی نکردن از طاغوت اظهارکرد: طاغوت به معنای نافرمانی از دستور خداست و در همه ما انسانها این استعداد وجود دارد که جزو طاغوتیان و یا بندگان با ایمان خدا قرا بگیریم.

امام جمعه کردکوی گفت: تقوا مهمترین مسئله ای است که باید به آن توجه کنیم و کسانی که سخنان دوپهلو می گویند تقوا ندارند.

حجت الاسلام شاعری به توجه به جشن چهل سالگی انقلاب بیان کرد: دشمن در صدد این بود که ملت ایران چهل سالگی انقلاب خود را نبیند اما برخلاف نقشه های شوم آنان جشن چهل سالگی پرشکوهتر از سالهای قبل برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم ما در طول این چهل سال وفاداری خود را به انقلاب نشان دادند و می طلبد مسئولین هم در رفع مشکلات اقتصادی و گرانی هایی قویتر عمل کنند.

http://www.golestanema.com/images/1397/09/22/89%D8%B3%D8%A7%D8%BA%D8%B9.jpg

امام جمعه کردکوی در خصوص دشمنی های آمریکا گفت: این دشمنی ها برای مردم ما تازگی ندارد و عمر دشمنی آمریکا با ملت ما همانند عمر انقلاب 40 ساله شد.

وی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام محکوم است و تحریمهایی که انجام می دهد یک عمل ضد بشری است.

وی افزود: مسئولین بدانند استمرار گرانی در کشور باعث فشار آمدن به مردم است و گفته شد این گرانی ها به علت نرخ ارز و دلار است اما با وجود کاهش نرخ ارز همچنان شاهد گرانی ها هستیم.

امام جمعه کردکوی تصریح کرد: باید نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها قوی باشد و مردم از نظارت ضعیف دولت بر دستگاهها گله مندند.

وی گفت: مسئولین باید از افراد قوی و کاردان استفاده کنند و کسی که ضعیف است و از عهده کار برنمی آید را کنار بگذارند.

امام جمعه گنبد: دولت افزایش قیمت ها را کنترل کند

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به این سخن رهبرمعظم انقلاب که گسترش رویش های انقلاب موجب شکست دشمن خواهد شد؛ تصریح کرد: اگر کسی هدفش شکست دشمن است باید این رویش ها را سامان دهد.

وی همچنین گفت: ایشان به بازسازی و باز آفرینی به عنوان معجره انقلاب نیز اشاره کردند و امروز می بینیم که انقلاب دارد ریزش ها را با رویش ها جبران می کند.

امام جمعه گنبد جهت تاکید بر اهمیت حمایت از رویش ها، یادآور شد: جنگلی که در کنار شاخسار کهنش جوانه تازه و نو نداشته باشد طولی نمی کشد که منقرض می شود ولو که انبوه باشد.

حجت الاسلام ترابی به سخنان رهبر انقلاب و موضع در مقابل اقدامات عربستان نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان خادم حرمین ، ویژگی اشداء الکفار بینهم را ندارد.

http://qaboosnameh.ir/images/97/masulin/emamjome22.jpg

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش گفت: غرب با جنگ روانی، سیاه نمایی ودر جنگ اقتصادی با تحریم به دنبال توقف ما بود و چون دستش را خوانده ایم به دنبال ایجاد شورش با کارهای ضدانقلابی است و در سیستان و بلوچستان و خوزستان این انفجار های کور که مردم و کوچه و خیابان را هدف قرار داده است را شاهد بودیم اما نمی داند دستشان برای ما رو شده است.

وی ادامه داد: حرکت سریع اروپا به سمت ناپایداری ، آشوب های فرانسه علیه اشرافیگری، وضعیت آلمان و انگلستان که بدون چشم انداز روشن از اتحادیه اروپا خارج شد ؛ نتیجه این شده است که معادله غرب در حال سقوط است.

حجت الاسلام محمود تربی با اشاره به برخی سیاست های داخلی در حوزه اقتصاد نیز گفت: تاکید رهبرمعظم انقلاب اسلامی بر تقویت پول ملی در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی و برای بالابردن ارزش پول که نمایش قدرت خرید مردم است باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد چرا که دیدیم عدم استقلال بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات ارز در چند ماه گذشته و دخالت کارشناسان بدون مدیریت بانک مرکزی باعث نوسانات شدید ارزی شد.

وی ادامه با انتقاد از اعلام افزایش حقوق ها قبل از اینکه پولی به دست مردم برسد نیز گفت: طبق اذعان بسیاری از کارشناسان این کار ضد ارزانی است و باعث می شود برگرانی دامن زده شود.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین گفت: دولت در کنار نظارت ها بر تنظیم و تعدیل بازار و قیمت ها باید گرانی 90 درصد خودروها در کشور را نیز کنترل کند.

خطیب جمعه گنبدکاووس در خطبه های این هفته با توجه به گذشت ایام ولایت حضرت عبدالعظیم حسنی  بر لزوم گرامیداشت  این روز و همچنین راه اندازی هیئت هایی برای زیارت حرم این بزرگوار تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.