1397-09-21 20:33
547
0
59494
مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد

اجرای طرح ملی «بشارت 1452» در گلستان/ مرکز مجازی حفظ قرآن کریم در گنبدکاووس ایجاد می‎شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان «بشارت 1452» در استان خبر داد و گفت: طرح بشارت 1452 با همت دستگاه‎های فرهنگی در گلستان در حال انجام است.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی آموزشی طرح ملی بشارت 1452 اظهار کرد: گسترش فعالیت قرآنی در سطح کمی و کیفی ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در موقعیت حساس امروز نیازمند معارف نورانی قرآن کریم هستیم، گفت: حفظ، ترتیل و برگزاری مسابقات قرآن کریم مقدمه‎ای برای عمل به معارف نورانی قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با تأکید بر اینکه امروز جامعه با معارف اسلامی فاصله دارد، افزود: امروز دشمنان اسلام درصدد ایجاد تفرقه بین مسلمان هستند و آل‎سعود خبیث جنایات بسیاری را در یمن و ... انجام می‎دهد که این جنایات نتیجه دوری از معارف قرآن کریم است.

سلیمانی‎فرد بر ترویج و نهادینه‎سازی وحدت ایمانی، اسلامی و دشمن‎شکن تأکید کرد و گفت: در ایران اسلامی به‎ویژه استان گلستان اقوام و مذاهب مختلف از جمله شیعه و سنی وحدت مثال‎زدنی دارند.

وی با بیان اینکه باید در راستای توسعه و تعمیق معارف قرآنی در جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: دشمن تلاش دارد ارزش‎های جمهوری اسلامی را به افول و نابودی بکشاند و در تلاش است با راه‎اندازی جنگ نرم قداست مادر و بنیان مستحکم خانواده را از بین ببرند که بهترین راه برای مقابله با جنگ نرم دشمن بهره‎گیری از معارف قرآن کریم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان، پناه بردن به قرآن کریم را یکی از راهکارهای اصلی برای مقابله با جنگ نرم و کاهش آسیب‎های اجتماعی خواند و افزود: اگر خانواده‎های ایرانی اهل قرآن کریم باشند بسیاری از آسیب‎های اجتماعی در جامعه از بین می‎رود.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه طرح ملی حفظ قرآن کریم بشارت 1452 در استان گلستان با همت دستگاه‎های فرهنگی در حال انجام است، اذعان کرد: امروز بین مدیران فرهنگی و قرآنی استان گلستان همدلی و وفاق وجود دارد و امید است همه ظرفیت‎های حاکمیتی و دستگاه‎های فرهنگی و تشکل‎ها و گروه‎های مردمی قرآنی با هم‎افزایی بیشتری فعالیت کنند و از موازی‎کاری در فعالیت‎های قرآنی پرهیز شود.

* فعالیت بیش از 200 مربی حفظ قرآن کریم در گلستان

وی ابراز کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم به همت مربیان و راهبری سازمان اوقاف و امور خیریه در حال انجام است امروز بیش از 200 مربی که از حافظان کلام وحی هستند در نقاط مختلف استان گلستان فعالیت می‎کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اضافه کرد: بیش از 14 هزار نفر در استان گلستان در قالب طرح تربیت حافظان به صورت حفظ موضوعی و ترتیبی، صور منتخب و حفظ مجازی قرآن کریم فعالیت دارند که بخش عمده‎ای از آنها از برادران و خواهران اهل سنت هستند.

سلیمانی‎فرد، گلستان را از استان‎های پیشتاز کشور در بخش حفظ قرآن کریم دانست و افزود: دومین مرکز مجازی حفظ قرآن کریم استان گلستان در امامزاده یحیی‎بن‎الزید(ع) گنبدکاووس ایجاد خواهد شد.

وی به طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره کرد و یادآور شد: بیشترین رویکرد ما حفظ مجازی است و در این بخش خانواده‎ها به‎ویژه بانوان خانه‎دار می‎توانند از این ظرفیت استفاده کنند تا به این شکل، دایره حفظ مجازی قرآن کریم برای خانواده‎ها گسترش یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه بیمه اصحاب و فعالان قرآنی از دغدغه‎های ما است، توضیح داد: براساس تفاهم‎نامه ای که با بیمه برکت منعقد شد 1400 نفر از خدام اماکن مذهبی و بیش از 4 هزار نفر ازهیأت امنای اماکن مذهبی بیمه تکمیلی شدند و در فاز بعدی خانواده‎های آنها هدف‎گذاری شدند که در مجموع بیمه 25 هزار نفر در دستور کار قرار دارد./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.