1397-09-07 14:44
334
0
59161
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی خبر داد

راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در کشورهای منطقه و جهان اسلام/ برگزاری کنفرانس دین علیه خشونت به میزبانی دانشگاه «رودن» روسیه

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه این دانشگاه شعبات خود را در استان‌های مختلف ایجاد کرده و این روند تداوم خواهد داشت، گفت: در حال رایزنی و انتقال تجربه برای راه‌اندازی این دانشگاه در عراق، روسیه، سوریه و اندونزی هستیم.

به گزارش گلستان ما؛ حجت‌ الاسلام محمدحسین مختاری امروز در جمع علمای شیعه و سنی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه دانشگاه مذاهب اسلامی با هیئت امنایی شامل نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور، نماینده سه وزیر، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، رئیس دانشگاه و اشخاص حقیقی فاضل و دانشمندی تشکیل شده است، اظهار کرد: برای اخذ مجوز از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ایجاد و راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در گنبدکاووس تلاش‌های بی‌حدی انجام شده است که نقش هیئت امنا و البته رضا صابری معاون آموزشی دانشگاه بسیار اثربخش بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه در تهران، قم، بندرعباس، سنندج و زاهدان دارای شعبه است، افزود: در آینده‌ای نزدیک بنا به پیگیری و درخواست‌های مکرر مسوولان استان‌های بوشهر، آذربایجان غربی و گیلان دانشگاه مذاهب اسلامی در این استانها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه در اندیشه ایجاد دانشگاه مذاهب اسلامی در کشورهای منطقه و جهان اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: در همین هفته نمایندگانی از دولت و دستگاه‌های آموزشی عراق به دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران آمدند و از ما درخواست همکاری برای تاسیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این کشور را داشتند.

مختاری با اشاره به دیدار اخیر خود و همکارانش با رئیس جمهور سوریه بشار اسد، گفت: در این گفت و وی صمیمی ایشان به وزیر علوم و وزیر اوقاف تاکید کردند که برای راه‌اندازی این دانشگاه 20 سال هم دیر شده و خواستار راه‌اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی در این کشور شدند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در دانشگاه «رودِن» روسیه با رئیس این دانشگاه که چند بار وزیر علوم این کشور بوده است دیدار و گفت و گویی داشتیم، ادامه داد: او نیز ضمن درخواست ارائه مدل دانشگاه تقریب مذاهب اعلام کرد که کنفرانس بین‌المللی دین علیه خشونت را با در این کشور برگزار خواهد کرد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با ضروری دانستن گسترش دانشگاه مذاهب اسلامی و آگاهی بخشی علمی در حوزه شناخت مذاهب اسلامی، تاکید کرد: امروز دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تقویت جهل و نادانی و سو استفاده از آن می‌کنند تا مسلمانان را از برادری و همدلی جدا کنند./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.