1397-09-07 12:02
569
0
59144
درآمد پایدار گالیکش خشک شد؟!

وضعیت سنگ‌شکن شهرداری نماد مدیریت شهری در گالیکش !

سنگ‌شکن گالیکش محل درآمد این شهر که با بی‌توجهی و بی‌مهری نابود شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، از آذرماه سال 62 که شهرداری گالیکش افتتاح شد تاکنون سید مرتضی حسینی، عباس هاجری، ابوالقاسم خدادادی، علی‌محمد خسروی، سید حسین قاضوی، ابراهیم کریمی، حسینقلی فارسیانی، مهدی خسروی، عبدالقدیر کریمی، مرتضی امینی، علی‌اصغر موسوی، مهدی سبحانی و رمضانعلی خسروی به‌عنوان سرپرست شهرداری و یا شهردار بر مسند این نهاد جلوس کرده‌اند.

سال 1394 «علی‌محمد خسروی» چهارمین شهردار و اولین شهرداری گالیکشی شهر گالیکش در آیین تجلیل از شوراهای اسلامی و شهرداران ادوار گذشته شهر گالیکش به نیلکوه گفت: از اواخر سال ۶۹ تا اواسط سال ۷۵ به‌عنوان چهارمین شهردار گالیکش مشغول خدمت شدم. شهرداری را از آقای ابوالقاسم خدادادی تحویل گرفتم و به آقای سید حسین قاضوی تحویل دادم.

یکی از سختی‌ها کار ما در گالیکش؛ نوپا بودن شهرداری و نبود منابع درآمدی بود. بودجه‌ی اول شهرداری با 90 میلیون ریال بسته شد که در آن زمان مبلغ مختصری بود.

nilkooh3218 1

نهالی که کاشتیم باگذشت 20 سال هنوز شهرداری از آن میوه می‌چیند

آن زمان اداره شهرداری گالیکش به دلیل کمبود منابع درآمدی بسیار سخت بود. یکی از دغدغه‌های من ایجاد منابع درآمدی پایدار در شهرداری بود.

3 سال مستمر در مجموعه شهرداری گالیکش تلاش کردیم تا با بودجه اندک و دریافت وام از وزارت کشور مجموعه سنگ‌شکن شهرداری گالیکش را راه‌اندازی کنیم. به خواست خدا در روزهای پایانی خدمتم کارگاه به بهره‌برداری و تولید رسید و به منبع پایدار درآمدی طی 20 سال پس‌ازآن تاکنون تبدیل‌شده است. (سال 94 در زمان انجام این مصاحبه سنگ‌شکن شهرداری کار می‌کرد و منبع درآمدی برای شهر گالیکش بود)

حال نهالی که علی‌محمد خسروی 22 سال قبل برای گالیکش کاشت این روزها منبع ثابتی از درآمد برای این شهر نیست و با مشکلات فراوانی روبرو شده است. مطمئناً با ورود و نگاهی به این مجموعه درد و رنج‌نامه‌ای از مدیریت ناکارآمد بر این مجموعه حکایت دارد که باعث نابودی چنین سرمایه‌ای شده است.

مدتی قبل متنی به نقل از مستأجر سنگ‌شکن گالیکش که آن را از مدیران دوره چهارم این شهر اجاره گرفته بود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در ذیل می‌خوانید:

با سلام

به استحضار دوستان می‌رسانم اینجانب «بهمن صفریان» پیمانکار سنگ‌شکن شهرداری گالیکش هستم با توجه به مشکلاتی که شهرداری برایم به وجود آورده و علیه من اقدامات غیرعادلانه و قضایی کرده‌اند باعث ایجاد خصومت شدند.

بنده قراردادم را با شوراها و شهردار سابق بسته بودم به همین خاطر این شوراها و شهردار مشکلاتی را برایم به وجود آوردند.

بنده مقدار زیادی پول اجاره، مصالح به شهرداری و برخی پیمانکارانشان پرداخت کردم حالا از اجاره‌بهاء من کم نمی‌کنند میگن برو از شهردار قبلی بگیر، و حتی یکی از مسئولین واحدها از بنده مصالح گرفته ولی زیر بار نمی‌ره و برعلیه من شکایت کیفری کردند.

قرارداد مخلوط بنده دو سال پیش بود چرا شوراها قبلی برعلیه من شکایت نکردند.

اگه بنده مرتکب جرم شده‌ام چرا در حال حاضر بابت این پرونده به بنده گفتند 40 میلیون پول پرداخت کن تا رضایت بدیم باوجوداین 40 میلیون را پرداخت کردم که رضایت بدن اما دیگر هیچ کدوم از آقایان زیر بار نمی‌روند.

گناه من جوان چیست یه سنگ‌شکن خرابه را آباد کردم اگه واقعاً معدن داشتن چرا خودشون کار نکردن حالا برعلیه من دارن شکایت میکنن که میگن از معدن ما ورداشتی.

دوستان این شهرداری هیچ‌گونه مدیری نداردو جوابگو نیست.

بابت پول مصالح که از من بردن هیچ‌کس جوابگو نیست خانه،ماشین وسایل‌هایی که در سنگ‌شکن دارم همه را توقیف کردند تنها جرم من قرارداد بستن با شوراها و شهردار سابق است و آقایان که در حال حاضر مسئولیت رادارند میگن ما شوراها شهردار قبلی را قبول نداریم.

بنده چکارکنم بخدا زندگی منو داغون کردن و بدبخت شدم.

nilkooh3218 1

سنگ‌شکن گالیکش ویرانه و دیگر هیچ

با توجه به مباحث بسیاری که در خصوص سنگ‌شکن شهرداری گالیکش مطرح‌شده بر آن شدیم تا خود از نزدیک اوضاع آن محل را بازدید کنیم.

واقعاً دیدن اوضاع کنونی سنگ‌شکن شهرداری گالیکش دل هر شهروند را به درد خواهد آورد؛ فضایی که از آن باوجود تخریب ادوات و برداشت‌های بی‌رویه از معدن جز ویرانه باقی نمانده است.

بسیاری معتقد هستند مبلغ ماهیانه 20 میلیون تومان اجاری سنگ‌شکن در دوره چهارم مدیریت شهری کار اشتباهی بوده درحالی‌که اجاره ماهیانه ادوات آن این مبلغ می‌توانست باشد.

اکنون ادوات سنگ‌شکن گالیکش نابود و غیرقابل استفاده هستند. به اعتقاد بسیاری دیگر سنگ‌شکن و ادوات آن قابلیت احیا ندارد و درصورتی‌که بخواهند این کار را انجام دهند هزینه بسیاری زیادی طلب می‌کند که از عهده شهرداری گالیکش با منابع درآمدی اندک خارج است.

مدیران دوره چهارم شهر گالیکش قریب 30 نیروی در شهرداری گالیکش جذب کردند و پس از اجاره دادن سنگ‌شکن 11 نیروی آن نیز به مدیریت شهری اضافه شد که حال شهرداری قدرت تأمین حقوق آن‌ها را ندارد. این روزها یک نگهبان از محل سنگ‌شکن نگهداری می‌کند.

زمین‌های و قواره‌های بسیاری در زمان «مهدی خسروی» شهردار وقت گالیکش برای سنگ‌شکن خریداری‌شده؛ اما امروزه اطلاعی از محل دقیق زمین‌های شهرداری در سنگ‌شکن در دست نیست؛ چند قطعه آن‌هم در دوره چهارم شورا به فروش رسیده و برخی از این قطعات براثر سیل تخریب‌شده و... که باید فکری به حال آن کرد و سرمایه شهروندان را احیا کرد.

بسیاری معتقد هستند که اجاره دادن سنگ‌شکن به سبک مدیران دوره چهارم کاری اشتباه بوده و ادوات را نباید به مستأجر واگذار می‌کردند.

برخی از کارشناسان اعتقاددارند شهرداری باید این محل را احیا و خود آن را راهبری کند، برخی می‌گویند دیگر نباید در این مکان سرمایه‌گذاری کرد و آن را باید به فروش رساند و برخی هم با ادامه اجاره این محل با برگزاری مناقصه موافق هستند حال باید دید مدیران کنونی شهر گالیکش چگونه می‌توانند این شرایط را مدیریت کنند به‌گونه‌ای که بیش از این گالیکش متضرر نشود.

کارشناسان همچنین اعتقاددارند که پس از اجازه دادن سنگ‌شکن باید مدیران دوره چهارم شهر گالیکش بر عملکرد مستأجر نظارت می‌کردند تا وضعیت کنونی بر سنگ‌شکن شهرداری حادث نشود.

nilkooh3218 1

خلف وعده پیمانکار موجب تخریب سنگ‌شکن گالیکش شده است

پس از بازدید از این محل به سراغ رمضانعلی خسروی شهردار گالیکش رفتیم که وی در این خصوص گفت: در حال حاضر به دلیل عدم پرداخت وجوه ماده 39 کمک‌های دولتی (که در سال قبل تا آبان یک میلیارد هفت‌صد میلیون واریزشده بود ) به شهرداری‌ها در پرداخت حقوق کارکنان دچار مشکل شده‌ایم.

وی گفت: سنگ‌شکن گالیکش 12 هکتار زمین داشته که در دوره گذشته 4 هکتار آن به فروش رسیده و اکنون باقیمانده آن 8 هکتار است که مصالح آن برداشت‌شده و در بستر رودخانه است.

خسروی در خصوص پیمانکار سنگ‌شکن هم گفت: پیمانکار قبلی حتی به رینگ و لاستیک موجود در سنگ‌شکن هم رحم نکرده؛ کامیون سنگ‌شکن به‌گل‌نشسته و بیل آن‌هم با شرایط به وجود آمده امکان بازسازی ندارد و هزینه موردنیاز به دلیل خسارت‌های وارده از توان شهرداری در حال حاضر خارج است.

وی افزود: پیمانکار اکنون روانه زندان شده است؛ اقدامات انجام‌شده به طرفیت پیمانکار نسبت به برداشت بدون مجوز از معدن شهرداری طرح دعوی شده است و محکوم‌به پرداخت 400 میلیون ریال وجه نقد و سه سال زندان شده است؛ نسبت به تخریب ماشین‌آلات طرح دعوی دریافت خسارت تحویل دادگاه شده و سند مالکیت ایشان که بجای ضمانت‌نامه بانکی گرفته‌شده بود توقیف و ماشین ایشان‌ هم از طریق دادگاه ضبط و به مزایده گذاشته‌شده است.

خسروی تصریح کرد: ما سه‌راه برای تصمیم‌گیری سنگ‌شکن بیشتر نداری؛ یا باید سنگ‌شکن را به مزایده و فروش برسانیم؛ خود شهرداری آن را راه‌اندازی مجدد کند ( که این قضیه نیاز به تأمین لااقل یک و نیم میلیارد تومان وجه نقد جهت خرید وسایل نقلیه بیل مکانیکی، کامیون، لودر و خرید معدن امری الزام‌آور هست) که امکانش در حال حاضر وجود ندارد یا آن را اجاره بدهیم؛ البته بدون وسایل نقلیه؛ پس از دریافت وجوه مربوط به اجاره‌بها نسبت به خرید ماشین‌آلات اقدام کنیم و پس از تجهیز مجدد به‌عنوان یک درآمد پایدار می‌شود روی این مجموعه حساب باز کرد.

شهردار گالیکش گفت: درواقع سنگ‌شکن پس از لااقل سه سال اجاره دادن و هزینه کرد کل وجوه در سنگ‌شکن می‌تواند مانند قبل به قطب درآمدزایی تبدیل شود.

وی ضمن تشکر از اعضا شوراهای اسلامی و ‌شهرداران اسبق که در مدیریت سنگ‌شکن گالیکش نقش داشتند گفت: بی‌شک این عزیزان نیز زحمات خود را کشیده‌اند اما با خلف وعده؛ پیمانکار موجب تخریب سنگ‌شکن و ایجاد وضعیت موجود در سنگ‌شکن شده است.

به گفته شهردار گالیکش نمایندگان مردم گالیکش در شورای اسلامی شهر دوره پنجم و شهردار گالیکش تمام تلاش خود را جهت سروسامان دادن به این وضعیت به کار خواهند گرفت.

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

nilkooh3218 1

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.