1397-09-05 08:48
560
0
59083
امروز در مصلی گرگان؛

تجلی وحدت نسل انقلاب کرده تا انقلاب ندیده

امروز مردم ولایتمدار گلستان در مصلی های شهر خود حاضر شدند و سالروز تشکیل شجره طیبه بسیج را گرامی داشتند.

به گزارش گلستان ما؛ آن روزی که امام انقلاب را در کمال ناباوری و دشمنی ها با توکل به خدا و کمک و حضور مردم  به ثمر رساند خود می دانست که این کار عظیمی است که آرزوی تمام پیامبران و انبیا الهی بود که امروز تحقق یافت.

از اینرو می دانست حفظ این انقلاب عظیم از اوجب واجبات است چرا که با وجود این حکومت اسلامی است که تمام ارکان دیگر دین را میتوان درآن محقق کرد.

امام با تیزبینی و بینش عمیقی که داشت می دانست جز مردمی که این رخداد عظیم را بوجود آوردند کسی دیگری نمی تواند دلسوز و نگهدارش باشد و به همین علت دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و انقلاب را بیمه نمود.

1لا

حال بعد از40 سال از عمر انقلاب، این مردم ولایی  نصیحت پیر و مرادشان خمینی کبیر را در دل و جانشان سپردند و هر جا لازم بود برای دفاع از آن حاضرشدند و این فرهنگ را به نسل های بعدی خود نیز منتقل کردند.

امروز مردم ولایتمدار گلستان در مصلی های شهر خود حاضر شدند و سالروز تشکیل شجره طیبه بسیج را گرامی داشتند .

این حضور در گرگان اما رنگ و بویی دیگر داشت چرا که 5آذر در تاریخ گرگان مناسبت دیگری دارد که می توان گفت روحیه بسیجی مردم این دیار را معنا می کند.

2لا

سالروز قیام مردم گرگان در 5آذر برعلیه رژیم استبدادی پهلوی که منجر به شهادت 14 تن از بهترین فرزندان این دیار شد به نام روز ملی گرگان نام گرفت و گرگانیها امروز هم از مقام شهدای این قیام که از عاملین و بوجود آورندگان انقلاب بودند تجلیل کردند و هم از بسیجیان که حافظ این انقلابند .

این شکوه زمانی زیباتر جلوه می کرد که در آن هم از پدران و مادران انقلاب کرده حضور داشتند و هم از جوانان و فرزندان دهه هفتادی و هشتادی انقلاب ندیده.

باقر رحمانی در تجمع پرشور بسیجیان با عنوان "شکوه مقاومت و حماسه حضور"، تقارن ایام الله بسیج و میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام صادق (ع) را  مبارک بیان و اظهار کرد: ، باید این ایام برای نسل جوان بازخوانی شود.

وی با اشاره قیام  خونین پنجم آذر  و 14 شهید والامقام این روز، افزود:  مردم ولایی و هوشمند گرگان 80 روز قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در واقعه‌ای که در خیابان پنج آذر گرگان رخ داد در اعتراض به هتاکی رژیم پهلوی نسبت به حرم مطهر رضوی تجمع کردند و تعداد 14 نفر به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تصریح کرد: هفته گرامیداشت بسیج، یادآور موجودیت حرکت عظیم مردمی  است که امام راحل در ایران بنیان گذاری کردند.

رحمانی بیان کرد: امروز فرهنگ و تفکر بسیج به عنوان الگوی عینی ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.

وی با بیان اینکه 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، بیان کرد: امروز شاهد جلوه باشکوهی از حضور جوانان در عرصه‌ها، صحنه ها و میادین مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، محرومیت زدایی و خدمت رسانی هستیم که همه این موارد از تفکر بسیج نشات گرفته است.

3لا

در گرگان این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولین شهرستانی و آحاد مردم و با سخنرانی سردار معروفی در مصلی وحدت گرگان برگزار شد و یک بار دیگر یکپارچگی مردم گرگان را در ایام خجسته ربیع که با نام پیامبراکرم(ص) وهفته وحدت گره خورده نشان داد.

  این مراسم که از ساعت 9 صبح در مصلی وحدت گرگان برگزارشد، با شعارهای "مرگ برامریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را با خود به همراه داشت.

در پایان این مراسم، میثاق نامه بسیجیان قرائت شد و باردیگر بسیجیان و ولایتدمداران شهر دارالمونین گرگان در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین با آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.