1397-09-05 08:08
459
0
59082
فرمانده سپاه نینوا گلستان:

بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه یک فرهنگ و تفکر است/ سپاه و بسیج سنگر مردم هستند/ پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب از ویژگی تفکر بسیجی

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، بسیج از مردم برای مردم و با مردم، آبروی خود را می گذارد و بدون هیچ چشم داشتی همه چیز خود را در طبق اخلاص می گذارد. 

به گزارش گلستان ما؛ سردار حسین معروفی امروز در سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در تجمع پرشور بسیجیان با عنوان "شکوه مقاومت و حماسه حضور" که در مصلی وحدت گرگان برگزار شد، اظهار کرد: بسیجی باید عمار زمان باشد و در صحنه کارزار جنگ سخت و جنگ نرم با دشمن خود در کارزار عملیات روانی کار خود را انجام دهد و برای مردم انقلاب افتخار بیافریند.

وی افزود: در جنگ سخت بعد از فضل الهی این توده عملیاتی بسیج و انقلاب بود که جنگ را مقدس کرد و با حرکت های جهادی توانستند هشت سال دفاع مقدس را پیش ببرند.

تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب برای جهت دهی انقلاب

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب چهار ماه بعد از جنگ تصریح کرد: امام با هوشمندی و دقت نظر، بسیج این دو قشر را برای جهت دهی انقلاب تاسیس کردند.

معروفی با بیان اینکه "چرا بضیها نمی خواهند بفهمند بسیج متعلق به همه انقلاب است، بیان کرد: بسیج متعلق به حزب و گروه نیست بلکه بسیج یک فرهنگ و تفکر است، بسیج از مردم برای مردم و با مردم، آبروی خود را می گذارد و بدون هیچ چشم داشتی همه چیز خود را در طبق اخلاص می گذارد.

سه موضع مهم برای بسیج مستضعفین از نظر مقام معظم رهبری

وی ادامه داد: بسیج بعد از ادای تکلیف در جنگ سخت در حوزه سازندگی، صنایع دفاعی، علمی، نانو و هسته ای که هیچ چیز نداشتیم به کجا رسیدیم و در هر جایی که این تفکر وجود دارد عزت و سربلندی و ارتقا می بینیم.

سردار معروفی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی های اخیرشان سه موضع مهم را برای بسیج مستضعفین تعریف کردند، افزود: اردوی جهادی و حضور پزشک دانشجو، دانش آموز و استاد در مناطق محروم، راهیان نور بعنوان عمیق ترین فعالیت فرهنگی و شجره تربیتی صالحین و عرضه آن در سپاه و بسیج توسط حضرت آقا تبیین شد که سپاه و بسیج کمک کردند . اینها فرهنگ ماست و باید متوجه این امورات باشیم.

تفکربسیجی بن بست شکن و انسجام آفرین است

وی تاکید کرد: تفکربسیج بن بست شکن و انسجام آفرین است، یعنی پر صلابت و حول محور مردم، بدون نگاه شخصی و برای منافع انقلاب کار کردن است و آنجا که منافع نظام در خطر باشد همه جا کنارهم هستیم.

این مقام مسئول با برشمردن ویژگی های بسیجیان یادآور شد: انقلابی بودن، انقلابی گری، انقلابی فکر کردن، انقلابی عمل کردن و حق گو بودن از ویژگی های بسیجیان است.

وی ادامه داد: انقلابی بودن یعنی نگاه به همه جامعه و همه اقوام حول محور ولایت، که دشمن درصدد زدن آن است.

بسیجی جهادی فکر می کند و گوش شنوای مردم است

معروفی با بیان اینکه بسیجی جهادی فکر می کند و گوش شنوای مردم است، اذعان داشت: برای یک مدیر جهادی صندلی جایگاهی ندارد، شب و روز جایگاهی ندارد، اینجاست که انقلابی فکر می کند و عمل می کند و بروکراسی اداری را کنار می زند.

وی یادآور شد: بسیج هم در حوزه سیاسی و هم بودن در صراط مستقیم انقلاب و ولایت تعریف می شود.

بسیجی رسالت محور است

فرمانده سپاه نینوا گلستان پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب را از ویژگی تفکر بسیجی برشمرد و گفت: بسیجی نباید از خود راضی باشد و در کار خود توقف کند، محافظه کاری ندارد.

وی با طرح این سوال که بسیجی رسالت محور است یعنی چه؟، گفت: یعنی تفکر بسیجی زمان و مکان و جایگاه نمی شناسد مهم انجام رسالت است که باید به آن بپردازد. در یک روز باید در کوره آتش می رفتیم و از آبروی ملت ایران دفاع می کردیم و امروز هم در صحنه ای که دشمن می خواهد باید رسالت محور عمل کنیم و نترسیم و عشق به مردم را با زبان و عمل نشان دهیم.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی با مردم و مردم نیز با نظام تعریف می شوند. باید به سمت مردم برویم و آن را عبادت بدانیم، این یعنی امیدواری به ملت و امیدواری به خدا.

وی بر امیدآفرینی برای مردم تاکید کرد و افزود: خدمت به مردم بزرگترین مبارزه با امریکاست چون جامعه امیدوار به آینده می شود .

امروز تمام تلاش دشمن حوزه عملیات روانی است

این مقام مسئول خطاب به بسیجیان بیان کرد: امروز تمام تلاش دشمن حوزه عملیات روانی است که با هزینه کم برای دشمن و قدرت تخریب زیاد می خواهد ایمان، تمایلات و رفتار و زائقه مردم را تغییر دهد و آن را ناامید کند.

وی ادامه داد: امروز دشمن به دنبال تصرف زمین نیست چون نمی تواند خاک و زمینی را با وجود این توده عظیم تصرف کند و دشمن امروز به دنبال تصرف ذهن ملت و گرفتن شجاعت ملت ایران است، باید مواظب باشیم و با هوشمندی وحدت، وفاق و انسجام به صفوف ما رخنه نکند و با به  وجود آوردن خلاء آرامش و آسایش ما را به سراشیبی نبرد.

ماموریت بسیج انسجام ملت و سنگر محکم انقلاب بودن است

سردار معروفی با بیان اینکه جامعه که امنیت داشته باشد آسایش و آرامش دارد، متذکر شد: نامنی و انشقاق آرامش را از بین می برد لذا ماموریت ما انسجام ملت و سنگر محکم انقلاب بودن و جان دادن برای عزت ملت ایران است، سپاه و بسیج سنگر مردم ، یعنی سد بلای مردم، تمامیت ارضی، آبروی مردم و سنگر انقلاب است و ماموریت آن سنگین است که راه شهدای انقلاب و 4000 شهید استان ادامه یابد.

روز گرگان به خوبی در 5 آذر تعریف شده است/ آمادگی سپاه و بسیج برای کمک به مسئولین نظام اجرایی

 وی با اشاره به 4000 شهید استان و 14 شهید 5 آذر گرگان گفت: بدون شک روز گرگان به خوبی در این روز تعریف شده است و نباید بگذاریم راه این شهدا و جانبازان از بین برود و باید مراقبت کنیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه بزرگترین آبروی ما ولایت و مردم است، گفت: سپاه و بسیج آمادگی دارد و در هر عرصه ای که مسئولین نظام اجرایی احساس نیاز کنند چه اقتصاد مقاومتی، سازندگی، فرهنگی، حوزه آسیب های اجتماعی و نشاط مردمی آماده کمک است و درخواست می کنیم از این توان بالقوه استفاده کنید.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.