1397-08-22 10:20
444
0
58681
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

هنر زبان امروز جهان برای گفتگوی ملت ها است / ورود هنرمندان به عرصه های جهانی مانع گسترش اسلام هراسی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: هنر زبان امروز جهان برای گفتگوی ملت ها است، مطمئنا ورود هنرمندان به عرصه های جهانی مانع گسترش اسلام هراسی استکبارجهانی می شود.

به گزارش گلستان ما؛ عادله کشمیری امروز در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی استان گلستان که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزارشد، اظهارکرد: مفتخر هستیم که توانستیم دهمین جشنواره ملی پویانمایی را در استان گلستان برگزار کنیم.

وی افزود: پویانمایی مدیون افتخارات گذشته ایرانیان است، سفال سوخته از انیمیشن، شهر سوخته برای ۵ هزار سال قبل بیانگر اصالت تاریخی آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تصریح کرد: هنر پویا نمایی  بسیار مورد استقبال عموم اهالی سینما و هنر با ارئه اشکال مختلف آن قرار گرفته است و محتوای وسیعی را برای آن ارائه می دهند.

وی ادامه داد: جا دارد هنرمندان ایرانی به این حرفه در بازار پراستقبال جهانی پویانمایی ورود کنند.

این مقام مسئول بیان کرد: نباید این حرفه را صرفا محصول اقتصادی و مادی دانست بلکه مباحث فرهنگی  در آن نهفته است و اثرات بسیاری با جاذبه های فراوان می تواند در سطح ملی و جهانی داشته باشد.

وی اذعان کرد: سینما و پویانمایی به ویژه برای کودکان و شکل گیری شخصیت آنان در بزرگسالی تاثیر بسزایی دارد و حتی بسیاری از بزرگان دین نیز بیان می کنند اگر قرار بود پیامبری در این عصر ظهور کند قطعا با معجزه سینما ظهور می کرد.

وی افزود: فرهنگ ایرانی سرشار از نمایه‌های ارزشمندی است که می‌تواند به عنوان یک معدن فاخر مورد توجه قرار گیرد بخصوص وجود بارگاه امام هشتم و  سیره نبوی و ائمه اطهار و ارتباط آن با بدنه مردم به شکل گیری آثار فاخر بیانجامد.

کشمیری با بیان اینکه  در شرایطی زندگی می‌کنیم که استکبار جهانی در صدد اسلام هراسی است، گفت: این مفاهیم معنوی می‌تواند به کمک هنر مانع  این هدف دشمن شود و می طلبد هنرمندان به این سمت حرکت کنند.

وی تاکیدکرد: هنر زبان امروز جهان برای گفتگوی فرهنگ‌ها و ملت ها است و ما مسلمان هستیم و بهترین الگو را از سیره رسول اکرم (س) و امامان معصوم را در اختیار داریم تا بواسطه هنر این رسالت  را انجام دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: برگزاری جشنواره پویانمایی در گلستان فرهنگ و هنر برای طبع آزمایی هنرمندان و تولیدات هنری و ملی است وارتباط خوبی را با مردم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.