1397-08-21 16:20
503
0
58665
کارشناس آرد و نان در گفت و گو با گلستان ما :

پیگیری برای احیا نان سنتی اقوام / نان هر چه سبوس دارتر باشد سالم تر است/ کیسه پارچه ای جای پلاستیک در نانوایی ها را می گیرد

کارشناس آرد و نان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : مردم تصور نکنند نان هر چه سفیدتر است سالم تر است در حالیکه اینطور نانها به علت نداشتن سبوس کیفیت غذایی ندارند .

به گزارش گلستان ما ؛ موسی الرضا رضایی کارشناس آرد و نان و عضو هیت مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان گلستان در گفت و گو با این پایگاه خبری اظهار کرد : اهتمام ما بر اینست که نان با کیفیت و سالم بدست مردم برسد و از این جهت ، نان هر چه سبوس دارتر باشد سالم تر است و مردم تصور نکنند نان هر چه سفیدتر است سالم تر است در حالیکه اینطور نانها به علت نداشتن سبوس کیفیت غذایی ندارند .

رضایی افزود : ما در کارگروه آرد و نان استان و شهرستان دنبال این هستیم که آرد کامل تر به نانوایان بدهیم تا بدست مصرف کننده برسد پس مردم از نان سبوس دار استقبال کنند چه اینکه در قدیم به علت استفاده از سبوس کسی مشکل آرتروز و کمر درد و بسیاری از عوارض جسمی را نداشت .

وی ادامه داد : تاکید ما بر بالا بردن کیفیت غذایی نان رسیدن به موضوع سلامت مردم است چون نان در سبد روزانه مصرفی مردم به مقدار فراوان قرار دارد .

عضو هیت مدیره انجمن حمایت از مصرف کنندگان استان گلستان بیان داشت : امسال با پیگیری کمیته تنظیم بازار برای حمایت از نانواها و انگیزه بیشتر برای فعالیت ، 15 درصد افزایش قیمت و 7 درصد هم افزایش وزن داشتیم یعنی از 450گرم به 475 گرم رسیده و در صددیم این مقدار به 500 گرم برسد .

رضایی اضافه کرد : یکی از اولویتهای ما احیا نان سنتی در استان گلستان است بطوریکه ترکمن ها ، سیستانی ها و بقیه اقوام هر کدام دنبال این باشند که از نان سنتی  خود استفاده کنند که این موضوع در طرح بوم گردی نیز لحاظ شده است .

وی تاکید کرد : سامانه صدور مجوز نانوایی در وازرت صنعت ، معدن و تجارت است و در خصوص صدور مجوز های جدید ، به نظر من باید کمیسیون نظارت با مجوزهایی که فعالیت نمی کنند یا اجاره داده اند برخورد و آنها را ابطال کرده و این مجوزها رابه افراد صاحب صلاحیت جدید بدهد .

کارشناس آرد و نان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استاتن گلستان یادآور شد : فروش پلاستیک در نانوایی نباید انجام شود چون گفته شده سرطان زاست و بهداشتی نیست و از طرفی برای محیط زیست هم به دلیل اینکه از بین نمی رود ، مشکل آفرین است لذا پیشنهاد کردیم کیسه های پارچه ای با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد که تولیدی بچه های استان می باشد .

رضایی افزود : بنر متحد الشکلی در تمام نانوایی ها نصب شده که قیمت ، وزن نان ، ساعات کار و مشخصات نانوایی نوشته شده و کسانی که شکایت یا انتقادی دارند می توانند به سامانه 124 و شماره تلفن های داده شده در این زمینه اعلام کنند .

وی همچنین از برگزاری همایش روز ملی نان خبر داد و گفت : این همایش روز 24 آبان ماه در شهرستان قم با حضور مسئولین طراز اول کشوری برگزار می شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.