1397-08-21 15:52
464
0
58664
حجت الاسلام مهدوی راد در نشست خبری :

وقف مشترک 5 بازاری در پاساژ دنکوب گرگان / 21 وقف در هشت ماهه اخیر/ اشتغال 16 بانوی ناشنوا در موقوفه اسدالله اکبری

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان گفت : دیروز۵ بازاری گرگان در پاساژ دنکوب آمدند اوقاف گرگان و به نیت عام المنفعه ۵ ملک خود را مشترکا وقف کردند و سال گذشته نیز 6 وارث یک مرحوم سهم الارث خود را وقف کردند .  

 
به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مهدوی راد رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته وقف اظهار کرد : حدود ۹۵ درصد موقوفات گرگان وقف امام حسین (ع) است که نشان از ارادت مردم دارالمومنین گرگان به ائمه اطهار و نهضت عاشورا دارد .
 
 مهدوی راد افزود: چند سال اخیر طبق منویات مقام معظم رهبری وقف ها را به سمت موضوعات جدید همچون سلامت و درمان ، مباحث قرانی ، رسانه ، عام المنفعه و ... سوق دادیم .
وی تصریح کرد : دیروز۵ بازاری گرگان در پاساژ دنکوب آمدند اوقاف گرگان و به نیت عام المنفعه ۵ ملک خود را مشترکا وقف کردند و سال گذشته نیز 6 وارث یک مرحوم سهم الارث خود را وقف کردند .
 
مدیر اوقاف گرگان خاطرنشان ساخت : رسانه ها ها می توانند با خیرین رایزنی کنند تا در حوزه رسانه نیز وقف داشته باشیم چون در این حوزه نیز روزنامه نگاران و رسانه ها واقعا کار می کنند .
 
 
 حجت الاسلام مهدوی راد کار اوقاف را در سه حوزه ترویج فرهنگ قرانی ، بقاع و اماکن متبرکه و موقوفات دارای اولویت خواند و گفت : در بحث قران قرار بود 2200 نفر حافظ قران تربیت کنیم و در این بخش 35 مربی قران کار می کنند ضمن اینکه تنها مسابقات بین المللی قران را اوقاف برگزار می کند .
 
وی با اشاره به اینکه 42 بقعه متربکه در سطح شهرستان گرگان داریم تاکید کرد : در ساخت و ساز و تعمیر بقاع متبرکه تا کنون ۵۰ درصد بازسازی امامزاده جعفران سرخنکلاته به پایان رسیده و امامزاده طیب گرگان نیز در مقایسه با سال گذشته خیلی تغییر کرده است . شبستان حضرت زهرا(س) امامزاده ولیک آباد نیز در همین هفته وقف افتتاح می شود .
 
 این مقام مسئول با اشاره به تفاهم نامه با شهرداری گرگان ومیراث فرهنگی و گردشگری استان در خصوص بازسازی بافت قدیم و تاریخی گرگان که دومین بافت قدیم کشور است اضافه کرد : در هشت ماهه سال ۹۷ تعداد ۲۱ وقف در شهرستان گرگان داشتیم در حالیکه سهمیه ما ۱۴ وقف بود و پس اینکه می گویند مردم دیگر وقف نمی کنند درست نیست .
 
مهدی راد یادآور شد : اوقاف گرگان در بحث اشتغالزایی بانوان در موقوفه اسدالله اکبری ۱۶ خانم ناشنوا در بحث خیاطی را مشغول بکار کرده و یا در موقوفه کاظم که چهارشنبه افتتاح می شود ۶ خانم بیش از ۶۰ میلیون خرج کرده تا سفالگری راه بیندازند .
 
وی تصریح داشت : پهلوی به موقوفات خیلی خیانت کار و خیلی از وقف نامه ها مجهول مانده لذا ما دنبال شناسایی موقوفات مجهول هستیم و مردم نیز در این رابطه کمک کنند ضمن اینکه سامانه جامع تمام اوراق وقفی را اسکن کرده و در دسترس ما قرار دارد .
 
انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.