1397-08-20 07:57
557
0
58623
قائم مقام کمیته امداد:

میزان فقر در جامعه ناشی از سوء مدیریت دولتمردان است/ افزایش تولید ناخالص ملی نشانه کاهش فقر نیست

قائم مقام کمیته امداد گفت: با مصوبات مجلس و تصمیمات دولت میزان فقر و غنا در کشور تغییر می کند، افزایش تولید ناخالص ملی نشانگر کاهش فقر نیست بلکه نابرابری توزیع ثروت محسوب می شود.

به گزارش گلستان ما؛ سید امیر منصور برقعی امروز در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد گلستان در گرگان اظهار کرد: استان گلستان پیشگام در زکات است و روابط انسانی در اوج را در این استان شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فقر ستیزی مسئولیت اصلی کمیته امداد است، افزود: این مهم براساس اساسنامه و رسالتی است که معمار کبیر انقلاب برای آن تعریف کرده است و منشا حرکت کمیته امداد است.

قائم مقام کمیته امداد تصریح کرد: فقر پدیده ای است که باید آن را از سرچشمه به بیل بست اگر نشد در پایین تر نمی توان به پیل بست.

وی با بیان این که با مصوبات مجلس و تصمیمات دولت میزان فقر و غنا در کشور تغییر می کند، افزود: افزایش تولید ناخالص ملی (جی دی پی) نشانگر کاهش فقر نیست بلکه نابرابری توزیع ثروت محسوب می شود زیرا در چند ماه اخیر با وجود افزایش این شاخص فقر کاهش پیدا نکرده بلکه ثروت از فقرا کنده شده و به ثروتمندان اضافه شده است.

برقعی گفت: ما در ادبیات اقتصادی مالی دینی خود ربا نداریم زیرا ربا ستون فقرات پولی مالی کشور را از بین می برد. 

وی با اشاره به این که میزان فقر در جامعه ناشی از سوء مدیریت دولتمردان است ، خاطرنشان کرد: آمریکا از ابتدا دشمنی های خود را در اوج داشت و هر آنچه که از دستش برآمده انجام داده است. اشتباهات خود را نباید به آنان نسبت داد. بدهی انباشته در حوزه سلامت، تعداد داوطلبان کنکور و اشباع رشته تجربی ناشی از تصمیمات خود ماست.

برقعی ادامه داد: در شرایطی که فتنه ها شدت می گیرد باید بصیرت و ثبات قدم داشته باشیم. 

این مقام مسئول یادآورشد: در اقتصاد ملی و مقوله صدقه و احسان با تمام وجوهات شرعی هر اندازه این گردش مالی با منشا دین در جامعه تسری پیدا کند جامعه به کشتی تبدیل می شود که آن را در طوفان ها حفظ می کند. هم جی دی پی افزایش پیدا می کند، هم به اقتصاد مقاومتی عمل می شود و هم رشد عادلانه پراکنش ثروت محقق می شود .

قائم کمیته امداد گفت: حسین پورمدیرکل پیشین استان با جدیت در این استان حاصل خیز از حیث احسان موفقیت آمیز عمل کرد و امیدواریم ، اسکندری در راهبری مسئولیت جدید موفق عمل کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.