1397-08-20 03:51
453
0
58618
رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان:

هیئت‌های مذهبی به سنگر مقابله با آسیب‌های اجتماعی تبدیل می‌شوند

رئیس شورای هیئات مذهبی گلستان گفت: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در موضوع آسیب‌های اجتماعی، هر هیئت‌ مذهبی به یک سنگر اجتماعی تبدیل خواهد شد.

به گزارش گلستان ما؛ علی اسدی در همایش نقش چهره‌های تأثیرگذار در اعتلای فرهنگی دینی ، هیئات مذهبی را سرآمد همه مجموعه‌های فرهنگی و دینی در دفاع از انقلاب و ولایت دانست و اظهارداشت: هیئت‌های مذهبی همیشه ولایتمداری خود را به نمایش گذاشته‌اند. 

وی با اشاره به گسترش آسیب‌های اجتماعی و نقشی که هیئت‌های مذهبی برای کاهش این آسیب‌ها برعهده دارند، گفت: با توجه به دغدغه‌مندی مقام معظم رهبری در بحث آسیب‌های اجتماعی، شعار امسال هیئت‌های مذهبی « هر هیئت، یک سنگر اجتماعی» تعیین شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان ادامه داد: به دلیل حضور مردم در هیئت‌های مذهبی، باید از توان آنان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از یکهزار و 680 هیئت مذهبی در استان به ثبت رسیده است، گفت: در حال پالایش هیئت‌های خانگی، دانش‌آموزی و ادارات هستیم و این تعداد در آینده بیشتر خواهد شد.

اسدی درباره دغدغه‌های مدیران هیئت‌های مذهبی استان گفت: برای تجلیل از مدیران و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی، نیاز است که روزی در تقویم کشورمان به نام هیئت‌های مذهبی نامگذاری شود. بیمه مدیران هیئت‌ها نیز از دیگر خواسته‌های این قشر است.

وی افزود: هنوز مشکل حساب هیئت‌های مذهبی حل نشده و مشمول مالیات هستند. برخی از مدیران هیئت‌های مذهبی به دلیل همین مسئله تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

اسدی ایجاد سازمان هیئت‌های مذهبی را برای قانونمند شدن و هم‌افزایی بیشتر فعالیت‌ها امری لازم و ضروری دانست و گفت: تصویب بودجه حمایتی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران هیئت‌ها، تقویت هیئت‌های مذهبی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دیدار با مقام معظم رهبری، یکپارچه‌سازی سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی و غیره را از دیگر خواسته‌های هیئت‌های مذهبی استان از رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی کشور است.

کبیر، رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان هم در این همایش با بیان اینکه گلستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه مداحی و ستایشگری اهل بیت (ع) دارد، گفت: مداحان شعرای آیینی بازوانی توانمند برای اشاعه اسلام ناب محمدی (ص) هستند.

وی افزود: دسترسی ما به منابعی که به دور از پیرایه بوده و مستدل و متقن باشد، محدود است. انتظار داریم سازمان تبلیغات این منابع را در اختیار کانون‌های مداحان و شعرای آیینی استان‌ها قرار دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.