1397-08-19 04:43
463
0
58596
مدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان خبرداد؛

بیش از ۵ هزار خادم و ائمه جماعات مساجد گلستان بیمه تکمیلی می‌شوند

مدیرکل اوقات و امور خیریه استان گلستان با اشاره به ثبت ۶۰ وقف جدید در استان گلستان گفت: با تفاهم‌نامه با بیمه برکت بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ خادم مساجد و امام جماعت در استان گلستان بیمه تکمیلی می‌شوند.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌ الاسلام روح‌ الله سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار داشت: با تفاهم‌نامه با بیمه برکت امسال 1400 خادم مساجد و 4 هزار عضو هیئت امنای مساجد و امامان جماعت تحت پوشش بیمه تکمیلی و درمانی قرار می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تاکید کرد: با تفاهم‌نامه‌ای که با بیمه برکت هفته آینده منعقد می‌شود در آینده‌ای نزدیک و برای نخستین بار در کشور طرح بیمه تکمیلی خادمان بقاع متبرکه، مساجد وامامان جمعه اجرا می‌شود که در استان گلستان با اجرای این طرح بیش از 5400 نفر مشمول این بیمه می‌شوند.

سلیمانی فرد تصریح کرد: یکی از اعمالی که کارکرد اجتماعی و سیاسی بسیاری زیادی دارد و مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند سنت حسنه وقف است که نقش تمدن‌ساز در جامعه اسلامی داشته است.

وی تاکید کرد: ساخت مساجد، درمانگاه و حسینیه‌ها از مهم‌ترین طرح‌ها است که به همت واقفان ساخته شده و خدمات فراوانی به مردم داده است که در دوران‌های مختلف این موقوفات مورد ظلم واقع شده‌اند اما در دوران انقلاب اسلامی دوباره با فرمان حضرت امام خمینی (ره) احیاء شدند.

سلیمانی‌فرد خاطر‌نشان کرد: در استان گلستان بیش از 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه وجود دارد که در کشور جزو استان‌های نخست کشور قرار دارد و در حال حاضر به دنبال احیای موقوفات هستیم.

مدیرکل اوقات و امور خیریه استان گلستان تصریح کرد: 120 زمین کشاورزی و باغی شناسایی شدند که در حال احیاء با کمک سرمایه‌گذاران هستیم که امکان‌سنجی‌های لازم انجام شده تا با احیای آن‌ها به اشتغالزایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: از محل این موقوفات 63 بقاع متبرکه از 123 بقعه در حال کارهای عمرانی است که برای آنها بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون تومان از محل کمک‌های دولتی و کمک خیران در حال انجام هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به اجرای طرح‌های قرآنی افزود: در استان گلستان بیش از 6 هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت کردند و در بخش تربیت معلم قرآنی 7 هزار نفر آموزش دادیم که 60 درصد آنها خانم هستند.

وی همچنین به اجرای طرح آموزشی سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: برای کاهش آمار طلاق این طرح در استان اجرا می‌شود که 48 مربی آموزش دیده حوزه‌های علمیه، آموزش و توانمند کردن خانواده‌ها را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرکل اوقات و امور خیریه استان گلستان از ثبت 60 وقف جدید در استان گلستان خبر داد و افزود: ما به کمک خیران نیاز داریم و همواره این درآمد حاصل از موقوفات را در بخش نیات واقفان هزینه می‌کنیم که نمونه آن یک میلیارد هزینه در محرم و صفر امسال بود که در بخش هیئت‌های مذهبی کمک شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.