1397-08-18 19:01
441
0
58591
ائمه جمعه گلستان:

سازشکاران بدانند لیبرال دمکراسی در حال خارج شدن از صحنه است/ نجومی بگیران سفره بی نان نمی فهمند

محور تحلیل مقام معظم رهبری در 12 آبان این بود که سازشکاران بدانند لیبرال دمکراسی در حال خارج شدن از صحنه است.

 به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام محمود ترابی با عنوان این مطلب افزود: این هشداری برای کسانی که به آنها امید دارند و این پیام را می دهد که به این که دارد فرار می کند نچسبید ،مبادا زیر آوارش بمانید.

خطیب جمعه گنبدکاووس اذعان کرد: آمریکا فکر می کند ما از آن می ترسیم در حالیکه روزی که با اشاره رئیس جمهور آنها حکومت ها عوض می شد از آنها نترسیدیم آن وقت امروز که در سازمان ملل به رئیس جمهور شما می خندند از شما بترسیم؟

وی تصریح کرد: به اذعان رسانه غربی جواب روشن مردم ایران در روز 13 آبان به آمریکا داده شد و همه می دانیم که امروز هم آمریکا در اداعای خود نه مصوبه شورای امنیت و نظر سازمان ملل و نه نظر کشورهای بزرگ دنیا را دارد و این نشانه افول آمریکا است.

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه با اشاره به استقبال از نخست وزیر و وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در عمان این سفرها را ادامه روند معاملات غرب با کشورهای عربی بعد از رسمیت دادن ارتباط، با عربستان عنوان کرد و گفت: محور معاملات غرب تامین امنیت اسرائیل، شناساندن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، فلسطین جدا از اسرائیل به رسمیت شناختن مشروت به نداشتن ارتش است.

ترابی اظهارکرد: توقع آمریکا راه انداختن یک پایگاه نظامی در منطقۀ مثلثی شکل بین ایران و کویت به عنوان یک استان بی طرف، به واسطه این سفرها برای جاسوسی، اثرگذاری و نفوذ در تنکه هرمز است .

وی دست یافتن انصارالله به ابزار های راهبردی و از سوی دیگر از بین رفتن مشروعیت اجماع بر علیه انصار الله را تضعیف جبهه دشمن عنوان کرد و گفت: صلح آمریکایی در برنامه خود هم تجزیه یمن را دارد هم بدون صلاح می خواهد یک منطقه خودمختار را علیه انصارالله راه بیندازد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر گرامیداشت شب شهادت امام حسن عسکری با محوریت معارف ایشان تاکید کرد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به هفته وقف گفت: خیریه ها باید زیر نظر این اداره باشند و مجوز ها را از این اداره بگیرند چرا باید موازی کاری شود و دیگر ادارات چون ارشاد و فرمانداری مجوز صادر کنند؟

وی یادآور شد: مردم نیز کمک کنند یکجا محوریت داده شود و موفقیت اینها را در امامزادگان به عنوان بقعه های خیرو برکت و قطب های فرهنگی ببینیم.

اربعین حسینی همچون کهرباست

حجت الاسلام رضا باستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته علی آباد کتول بیان کرد: همایش جهانی اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تعبیر مقام معظم رهبری، همچون کهربایی است که قلوب مردم جهان را جذب خود کرده است.p>

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد در آرزوی زیارت کربلا بودند و از دنیا رفتند، اما شرایط زیارت برای ما فراهم است، اظهار کرد: برخی می گویند این هزینه ها را صرف نیازمندان کنید، اما خود این افراد که چنین حرف هایی می زنند، غالباً اهل کمک به نیازمندان نیستند. ضمن اینکه کمک های عظیم مردمی در اربعین حسینی را توده های متوسط رو به پایین جامعه انجام می دهند.

باستانی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از برادران اهل سنت به علامه امینی گفت چرا شما آنقدر عزاداری حسین را گرم می گیرید که ایشان در پاسخ فرمودند؛ ما در بحث غدیر کلاه سرمان رفت، آن را خیلی جدی تبلیغ نکردیم و کمرنگ گرفتیم و در مقابل سقیفه بنی ساعده در منظر مردم بحث تعیین خلیفه را پررنگ و به طور جدی دنبال کردند حالا نمی خواهیم دوباره چنین اتفاقی رخ دهد. ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص) فرمودند برای حسین من حرارتی در قلوب مؤمنین است که هرگز سرد نمی شود.

ترامپ تنها به دنبال بهره اقتصادی از کشورهاست

امام جمعه موقت علی آباد کتول در بخش دیگری از خطبه های امروز خود با اشاره به تحریم ها و توطئه های پی در پی امریکا، گفت: به مزاح و طنز تلخ می گویم که از آقای ترامپ به عنوان رییس جمهوری موفق تشکر می کنم که تمام ظرفیت استکباری امریکا را نشان داد. اگر ما ساعت ها سخنرانی و بحث می کردیم، شاید کمتر این حقایق را از ما می پذیرفتند.

وی افزود: کسی که تمام حیثیت او فقط پول است و رسماً به کشور اسلامی خودفروخته مثل عربستان سعودی می رود و می گوید این کشور مانند گاو شیردهی است که می خواهم آن را بدوشم و آن بدبخت های بیچاره هم احساس توهین شدن بهشان دست نمی دهد. آدمی که تمام عالم و آدم و ملک و ملکوت را فقط با پول حساب می کند، طبیعی است که وقتی با کشور ایران و یا هر کشور دیگری هم که مواجه می شود، تمام همتش این باشد که از آن بهره اقتصادی ببرد.

باستانی با بیان اینکه برای آدمی مثل ترامپ، جان مردم اهمیتی ندارد، گفت: چنین آدمی به جای آنکه آدم های سیاسی را تحریم کند و مانع ورودشان به امریکا شود و رفتارهایی از این قبیل، دارو را تحریم می کند و جان هزاران نفر انسان بزرگ و کوچک را تهدید می کند و به خطر می اندازد.

وی اذعان کرد: قدرت و امکانات عظیم دنیا همچون صندوق بین المللی پول، سازمان ملل، شورای امنیت و سازمان خوار و بار جهانی را در اختیار امریکا قرار دارد و آن ها به جای اینکه به پای مردم عالم بریزند و دنیا و آخرت خود را آباد کنند، هر ساله مقدار زیادی از گندم های تولیدی را در دریا می ریزند تا قیمت گندم را به نفع خود متعادل نگاه دارند.

«مرگ بر امریکا» دعایی عبادی با رنگی سیاسی است

باستانی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند امریکا شیطان بزرگ است، گفت: «مرگ بر امریکا» یک دعای عبادی و معنوی است که رنگ سیاسی دارد. امیدواریم همانطور که می گوییم رییس جمهور شوری سابق، به زودی بساط این مستکبران هم برچیده شود و بگوییم امریکای سابق.

وی با بیان اینکه همه باید مراقب باشند که زرق و برق امریکا دلشان را نبرد و برخی در کشور نگویند که نمی شود و دیگر باید تسلیم آن ها بشویم، تاکید کرد: چند جای دنیا تسلیم امریکا شدند و گردن نهادند و سواری دادند و این دولت به آن ها را آدم حساب کرد و اجازه جولان داد. امریکا هرگز به کمتر از ذلت و کوتاه آمدن از مبانی ما، راضی نمی شود.

نجومی بگیران سفره بی نان نمی فهمند

p>امام جمعه موقت شهرستان علی آباد کتول خاطر نشان کرد: ظرفیت های عظیمی در کشورمان وجود دارد، به فرموده حضرت آیت الله جوادی آملی، کشوری که یک صدم دنیا جمعیت اما یک دهم امکانات و منابع دنیا را دارد، چرا باید چنین وضعیت اقتصادی داشته باشد؟! اختلاس ها و حقوق های نجومی که آقایان برای خود تصویب می کنند و از فیلتر برخی ارگان هایی که باید نظارت کنند، می گذرانند که دیگر کار امریکا نیست.

باستانی عنوان کرد: برخی مسئولین حقوق های چهل - پنجاه میلیون تومانی می گیرند، در حالی که افرادی با درآمدهای کمتر از یک میلیون تومان در جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با نجومی بگیران فکری اساسی شود، گفت: فاصله طبقاتی زیاد میان مردم و مسئولین، درآمدهای سرسام آور، لابی ها برای گرفتن وام های ویژه و نگاه داشتن هوای یکدیگر در ارگان ها از بدترین آسیب های نظام جمهوری اسلامی است و با مبانی آن سازگار نیست.

امام جمعه علی آباد کتول تاکید کرد: اگر اعتقادات ما راسخ باشد، خداوند متعال همانطور که 40 سال این نظام را حفظ کرد، باز هم آن را حفظ و به دست صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم (عج) می رساند و دولت کریمه ایشان را به ما نشان می دهد.

امام‌جمعه موقت گرگان: علم آمیخته با ایمان کلید حل مشکلات جامعه است

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان اظهار داشت: همه مردم در برابر جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم مسئولیت داریم و خداوند همه ما را مجری عدالت در جامعه قرار داده و این تنها مختص دولت نیست بلکه از پایین‌ترین تا بالاترین رده مجری عدالت هستیم. همه ما در مقابل وسایل عمومی و همه در برابر مزاحمان خیابانی وظیفه داریم و این تنها برای عده‌ای خاص نیست و همه موظف به اجرای عدالت در جامعه هستیم.

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه در طبیعتی که در آن زندگی می‌کنیم و حیواناتی که در اطراف ما هستند وظیفه داریم به درستی از آن‌ها مراقبت کنیم، تصریح کرد: ما در مقابل هم مسئولیت داریم، در جامعه عده‌ای برای انجام راحت‌تر امورشان رشوه می‌دهند و افرادی که رشوه می‌گیرند هر دو مقصر هستند چرا که هر دو سبب ترویج این رفتار و نابسامانی در جامعه می‌شوند.

برقرار با اشاره به دهه وقف خاطرنشان کرد: یکی از حسنات ماندگار که پس از مرگ هم از بین نمی‌رود، وقف است چرا که وقف چشمه جوشانی است که با مرگ افراد از بین نمی‌رود و همچنان پایدار است.

امام‌جمعه موقت گرگان با اشاره به روز جهانی علم و توسعه تصریح کرد: علم در جامعه باید در خدمت همه و علم باید آمیخته با ایمان باشد چرا که علم بدون ایمان ارزش ندارد.

برقرار با بیان اینکه ریشه همه خوبی‌ها در علم و آگاهی است، افزود: ریشه همه بدی‌ها در جهل و نادانی است و جان انسان با علم و آگاهی جلاء می‌یابد و نادانی و جهل همه چیز را از بین می‌برد. اگر در جامعه آسایش به وجود می‌آید با علم عالمانی است که خدای خود را شناخته‌اند و در پناه علم و آگاهی در خدمت جامعه هستند و کمک به هم نوع را در کار خود می‌بینند.

امام‌جمعه موقت گرگان افزود: هر گاه عالمی خالق خود را فراموش کرد آن علم تبدیل به خطرناک‌ترین سلاح‌ها شد که جامعه را به تباهی کشید و باید علم و ایمان با هم باشند تا صلح و آرامش در جهان حاکم شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.