1397-08-14 13:45
453
0
58499
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان عنوان کرد ؛

نوسازی 5 هزار واحد مسکن روستای در گلستان / اجرای طرح هادی در ۵۳۰ روستای گلستان / پرداخت 2 میلیارد تومان وام بلاعوض در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت:برنامه امسال نوسازی 5 هزار واحدمسکونی روستایی در استان است که از ابتدای امسال انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات و نوسازی یک هزار واحد مسکونی با بانک‌های استان انجام شد.

به گزارش گلستان ما ؛ محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بنیاد مسکن بعنوان یک نهادغیردولتی فعالیت های چشمگیری را انجام داده و فلسفه وجودی آن حساب۱۰۰ امام بود که منشا خیر و برکت زیادی بوده که مستضعفین زیادی صاحب مسکن شده است.

وی با بیان اینکه از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی67 واحد مسکونی در سال ۹۷ احداث گردیده است، گفت: حدود ۵۰ دستگاه از این تعداد ساختمان تکمیل و تحویل شده است و حدود ۲۶۵ واحد مسکونی بصورت رایگان در کل تحویل شده است.

زمانی نژاد با اشاره به اینکه سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و نوسازی می شود ، گفت: برنامه امسال نوسازی 5 هزار واحدمسکونی روستایی در استان است که از ابتدای امسال انعقاد قرارداد برای پرداخت تسهیلات و نوسازی یک هزار واحد مسکونی با بانک‌های استان انجام شد.

وی به فعالیت300 ناظر فنی این سازمان برای نظارت در ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و اذعان داشت: هدف اصلی این طرح نوسازی مسکن روستایی بوده و روستاهایی که در خطر هستند اولویت کار قرار گرفتند و این طرح تا جایی پیش رفته که حتی روستاهای ییلاقی هم می تواند از تسهیلات روستایی بهرمند شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم تسهیلات برای بهسازی پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: حدود ۱۳۲ دفتر طراحی نقشه ایجاد شده و متقاضیان می توانند از حدود ۱۵۰ تیپ نقشه آماده استفاده کنند.

زمانی نژاد با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات نوسازی مسکن روستایی اعلام کرد: مبلغ تسهیلات به 25 میلیون تومان افزایش یافته که با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

۲۰۱۸۱۱۰۵ ۱۰۲۶۲۱

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: افزون براین 8 میلیون تومان وام متمم با کارمزد 4 درصد از طریق بانک مهر به واحدهایی که مالکان با تسهیلات اصلی موفق به تکمیل آن نشدند، پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: برای اقشار ضعیف و محروم نیز بنیاد مسکن کمک‌های بلاعوض درنظر گرفته است. در سال‌های 95 و 96 بیش از 2 میلیارد تومان به صورت بلاعوض برای تکمیل یا تعمیرات واحدهای مسکونی روستایی به اقشار نیازمند و محروم استان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: تاکنون 70 هزار واحد مسکونی در قالب طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که 56 هزار واحد مسکونی تکمیل و پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی گفت: حدود ۱۰۵۲روستای کد دار داریم و که ۹۴۶ روستا بالای ۲۰ خانوار است که دولت موظف به خدمت رسانی است از این تعداد حدود۵۳۰ روستا طرح هادی شامل جدول و آسفالت اجرای شده است.

زمانی نژاد افزود: اقداماتی از قبیل زیرسازی، تعریض محور، جدول گذاری، آسفالت و غیره شامل این طرح می شوند و در ۲۲۹ روستا فاز یک به اتمام رسیده و فاز دوم و سوم در برخی روستاها که مشارکت مردم بالا بوده شروع شده است.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبارت کاهش یافته است، در سال ۹۶ حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تنها ۲۵ میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ روستای ما از افق طرح آنها از 10 سال گذشته و باید بازنگری طرح در این روستاها صورت گیرد.

انتهای پیام/ 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.