1397-08-14 10:54
550
0
58478
عادله کشمیری در نشست خبری با خبرنگاران :

آیت الله نورمفیدی از ذخائر فرهنگی کشور است / حضور خبرنگاران در جلسات شورای فرهنگ عمومی را پیگیری می کنم/ کار ارشاد فقط کنسرت نیست/ نمایشنامه ها نظارت می شوند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت : همه نمایشنامه ها توسط کارگروه ارزیابی و حراست خط به خط خوانده شده و مورد بازبینی قرار می گیرند ، ضمن اینکه نباید هم انتظار داشته باشیم که همه نمایش ها و تئاترها با تم مذهبی انجام بشود.

به گزارش گلستان ما ؛ عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان صبح امروز دوشنبه 14 آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد :تعداد آثار رسیده به جشنواره پویانمایی رضوی استان گلستان 71 درصد رشد داشته است .

کشمیری با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره امروز 14 ابان ماه به پایان می رسد ، افزود : مراسم اختتامیه جشنواره پویانمایی رضوی 22 آبان ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود .

وی تصریح کرد : استانهای گلستان ، قم ، خوزستان ، گیلان ، تهران ، یزد ، خراسان رضوی ، فارس ، آذربایجان غربی ، اصفهان در این جشنواره شرکت کرده اند .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در ادامه به روز شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت : در استان گلستان ایت الله نورمفیدی که از ذخائر فرهنگی کشور هستند ریاست شورای فرهنگ عمومی را بر عهده داشته و بنده به عنوان دبیر این شورا فعالیت می کنم .

کشمیری در پاسخ به سوال خبرنگار گلستان ما در خصوص چرایی عدم دعوت رسانه ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی افزود : به دنبال این هستیم که از حضور رسانه ها به عنوان بازوان اصلی پیشبرد فعالیتها در شورای فرهنگ عمومی استفاده کنیم و این بحث مطرح شده است .

وی در بخش دیگری از سوال این پایگاه خبری در خصوص کم کاری ارشاد در مباحثی چون حجاب و عفاف ، ترویج ایثار و شهادت و امر به معروف و نهی از منکر و توجه زیاد به مباحثی چون کنسرت، گفت : اینگونه نیست که ارشاد فقط کارش کنسرت باشد ، کارهای دیگری هم انجام شده مثلا ما در همین ایام محرم و صفر 100 برنامه با مبحث عاشورا داشتیم .

کشمیری اضافه کرد : در موضوع قرانی نیز تصمیم های خوبی گرفته شد و بنا داریم برای اولین بار جمع آوری و شناسایی و مسابقه بین مداحان خانم و یک مسابقه قاریان قران کریم ویژه خانم ها در استان برگزار شود .

این مقام مسئول با اشاره به سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گفت : در نظر داریم با ارائه طرحی ، استان گلستان را پایتخت فرهنگی اقوام ایران انتخاب و معرفی کنیم چون بیش از 15 قوم در این استان با همدیگر زندگی می کنند .

مدیر کل ارشاد گلستان در پاسخ به سوالی در خصوص نظارت بر نمایشنامه های اجرا شده توسط ارشاد استان ، تاکید کرد : همه نمایشنامه ها توسط کارگروه ارزیابی و حراست خط به خط خوانده شده و مورد بازبینی قرار می گیرند ضمن اینکه نباید هم انتظار داشته باشیم که همه نمایش ها و تئاترها با تم مذهبی انجام بشود بلکه باید یک سری جذابیت هایی هم با طعم ظنز و ... باشد تا مخاطبین جذب شوند .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.