1397-08-12 14:32
456
0
58421
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان:

محکومیت متخلفین به پرداخت بیش از150میلیارد جزای نقدی / مهمترین پرونده های مورد رسیدگی در تعزیرات استان بخش گندم و بانکها است

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت:تاکنون ۵۰۰۳ فقره پرونده وارده داشته ایم که از این تعداد ۴۸۰۰ پرونده رسیدگی شده و که متخلفین به پرداخت 156 میلیارد و 684 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی اظهارکرد: رسیدگی به تخلفات اقتصادی کلیه کالا و خدمات در بخش دولتی و غیر دولتی، رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز و رسیدگی به تخلفات جرایم بهداشتی، دارویی و درمان جزو وظایف سازمان تعزیرات حکومتی محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ١٣٧٧سازمان تعزیرات حکومتی در گلستان شکل گرفت ، افزود : در حال حاضر در استان گلستان ۶ شبعه بدوی و یک شعبه تجدید نظر داریم و یک شعبه ویژه کالای قاچاق و ارز در پایانه اینچه بدون مستقر است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان گفت: با گزارش بازرسین سازمان صمت ، اصناف ، پلیس آگاهی و گمرکات  و شکایت افراد حقیقی و حقوقی و دیگر ضابطین شروع به رسیدگی پروندهای تشکیل شده می کنیم.

حسن پور به نحوه رسیدگی پرونده های اقتصادی اشاره کرد وگفت: جزای نقدی بیش از ۲ میلیون ریال قابل تجدید نظر می باشد و کمتر از آن  آرا قطعی می باشد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال گشت های مشارکتی با همکاری سازمان صمت با توجه به شرایط موجود جامعه برای حمایت از حقوق مصرف کننده انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: تاکنون ۵۰۰۳ فقره پرونده وارده داشته ایم که از این تعداد ۴۸۰۰ پرونده رسیدگی شده و که متخلفین به پرداخت 156 میلیارد و 684 میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

به گفته وی؛ پرتکرارترین پرونده ها در تعزیرات حکومتی گلستان، ۹۵۵ فقره عدم درج قیمت وگرانفروشی ۶۹۵ مورد و تقلب در کسب ۲۷۵ مورد و عدم رعایت مقررات ۱۸۵ مورد و کم فروشی ۱۳۲ مورد و احتکار۲۷مورد و قاچاق کالا۴۲۰ مورد بوده است.

حسن پور مهمترین پرونده های رسیدگی شده را به تخلفات در بخش گندم و بعد از آن بانکها دانست و گفت: امسال شکایات زیادی را مردم از بانک ها داشته اند که در شش ماه نخست سال200 فقره پرونده تشکیل شده که که عمده این پرونده ها رای به محکومیت بانک ها داشته است.

وی افزود : 15 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفته که در کل برای متخلفین پرداخت جزای نقدی به مبلغ 486 میلیارد و 451 میلیون ریال در حق دولت صادر شده است .

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت : در حوزه مبارزه با احتکار و گندم استاندار حساسیت و پیگیری ویژه دارد و در این حوزه ها با متخلفین برخورد صورت خواهد گرفت.

وی با بیان شرایطی که یک پرونده تخلف احتکار محسوب شود ، گفت: در استان 32 پرونده در حوزه احتکار تشکیل شد که از این تعداد 26 پرونده مختومه شده و برای متخلفین بیش از 9 میلیارد و 43 میلیون رای جزای نقدی صادر شده است.

حسن پور به 14 مورد پرونده ارزی تشکیل شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد پرونده 9 مورد محکومیت داشتیم که در یکی از پرونده های عمده متخلف به بازپرداخت حدود 600 هزار یوروی دریافتی و تعلیق 6 ماه کارت بازرگانی محکوم شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.