1397-07-28 12:05
491
0
58002
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

رفع تصرف بیش از ۲۲ هزار ۵۰۰ مترمربع اراضی دولتی در گلستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در۶ ماه نخست امسال بیش از ۴ هزار مترمربع از ارضی دولتی در هنگام تصرف افراد سودجو شناسایی و بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در اجرای احکام صادره از محاکم قضایی از متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسین محبوبی اظهار داشت : زمین‌های تصرف شده در شهرهای مختلف استان مانند گنبدکاووس، بندرگز، گمیشان و کردکوی بودند که توسط برخی افراد متخلف و سودجو تصرف شده بود و از طریق عوامل یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان رفع تصرف شد.

وی افزود: در همین راستا زمین‌های دولتی که اشخاص مختلف در شهرستان‌ها اقدام به تصرف غیر قانونی کرده بودند از طریق مراجع قانونی و اجرای حکم قطعی خلع ید و متصرفین محکوم به پرداخت اجرت‌المثل ایام تصرف و همچنین رفع تصرف و اعاده به وضع سابق و زمین ها در اختیار و مالکیت دولت مستقر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان ادامه داد: یک‌هزار و 700 هکتار اراضی دولتی، تحت حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان  قرار دارد که برای توسعه همه‌جانبه شهرهای استان در آینده پیش‌بینی شده و در موقع لزوم به متولیان امر واگذار می‌شود.

محبوبی اظهارکرد: در سال 96 حدود 80 هزار متر مربع از زمینهای تحت اختیار به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای اجرای سیاست‌های توسعه شهری واگذار شده که این میزان در 6 ماه نخست سالجاری به 113 هزار مترمربع افزایش پیدا کرده است.

وی عملکرد یگان حفاظتی از اراضی دولتی را در استان گلستان خوب اعلام کرد و افزود: یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه وشهرسازی استان گلستان از تیر ماه سال 96 با هدف حفاظت از اراضی دولتی و پیشگیری از زمین خواری ،تعرض و تصرف اراضی، با همکاری مقامات قضایی و انتظامی آغاز به کار کرده و در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تعدی به اراضی دولتی تحت اختیار این اداره کل توسط اشخاص حقیقی و حقوقی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.