1397-07-28 09:55
518
0
57987
رییس کل دادگستری گلستان:

افزایش مهارتهای زندگی زوجین با قانونمند شدن آموزش های پیش از ازدواج

رییس کل دادگستری گلستان  گفت: باید این دوره های آموزشی قانونمند شود تا جوانان پیش از ثبت ازدواج ملزم به شرکت در این دوره ها باشند .البته پیشنهاد ما این است که این دوره ها در مقطع متوسطه دانش آموزان برگزار شود تا تاثیرگذارتر باشد.

به گزارش گلستان ما ؛ هادی هاشمیان رییس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان که محور آن کاهش طلاق بود گفت : از چند سال پیش با هدف کاهش طلاق و تنش های زوجین در سه سال ابتدایی زندگی که بیشترین طلاق ها نیز در آن ثبت می شود طرح آموزش مهارت های زندگی را در استان آغاز کردیم.

افزود: آموزه های اخلاقی، حقوقی و قضایی، روانشناختی و خانواده از جمله سرفصل های این دوره آموزشی به زوجین در آستانه ازدواج استان است .

وی افزود: اجرای این طرح در چند شهر استان نشان داد میزان مراجعه به دادگاه در زوجینی که در این دوره های آموزشی شرکت کرده اند کمتر از سایرین است .

هاشمیان افزود: باید این دوره های آموزشی قانونمند شود تا جوانان پیش از ثبت ازدواج ملزم به شرکت در این دوره ها باشند .البته پیشنهاد ما این است که این دوره ها در مقطع متوسطه دانش آموزان برگزار شود تا تاثیرگذارتر باشد.

وی در ادامه سخنان خود به تلاش های دادگستری استان برای کاهش آسیب های اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تعامل خوبی در استان در این زمینه وجود دارد و توانسته ایم برای کاهش برخی اسیب ها گام های خوبی برداریم.

در ادامه این جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان با بیان این که روند افزایشی طلاق در استان متوقف شده است، افزود: تعداد پرونده های طلاق توافقی در استان سال قبل یکهزار و 516 فقره بود که امسال به یکهزار و497 پرونده کاهش پیدا کرده است. هم چنین تعداد پرونده های ورودی طلاق از 2 هزار و 666 فقره پرونده سال گذشته به 2 هزار و 568 فقره کاهش یافته است.

حجت الاسلام قاسمی وناجمی درباره پرونده های مهریه هم گفت: تعداد پرونده های مهریه در استان از 914 فقره سال قبل با 25.5 درصد کاهش به 681 فقره رسیده است.

وی هم چنین اعلام کرد: بیشترین روند کاهشی طلاق در شهر نوکنده با 80.87 درصد است.

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با محور کاهش طلاق امروز با حضور مدیرکل پیشگیری های اجتماعی و فرهنگی قوه قضائیه در گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.