1397-07-27 12:37
470
0
57968
ائمه جمعه استان گلستان:

اربعین موهبتی الهی و میدان مانوری برای شیعیان است/ خود تحریمی کردیم؛ دشمن ما را تحریم نکرد/محبت امام حسین (ع) نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد

در تاریخ شیعه تا به حال چنین میدان مانوری برای شیعیان فراهم نشده بود. این حرکت عظیم موهبتی الهی و نتیجه خون شهدای جنگ تحمیلی و دعای رزمندگان اسلام است.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام شهابی امام جمعه شهرستان آزادشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و مومنین به تقوای الهی، اظهار کرد: حماسه اربعین هر سال که به پیش می رویم، با شکوهتر و با عظمت تر از سال گذشته شکل می گیرد و انجام می شود.

وی افزود: عزت، اقتدار و وحدت مسلمین به ویژه شیعیان جهان در پیاده روی اربعین حسینی مشهود است و با وجود تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین مردم ایران و عراق، محبت امام حسین (ع) دلها را به هم نزدیکتر کرد و انشا ا... روزی برسد که محبت امام حسین همه‌ی مردم دنیا را دور هم جمع کند و زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

حجت الاسلام شهابی خاطرنشان کرد: از ملت عراق سپاسگزاریم بخاطر پیام محبت آمیزی که برای مردم ما فرستادند. مردم عراق در پیام خود خطاب به مردم ایران گفتند؛

«زائران اربعین عزیز ایرانی...

به سوی ما بشتابید تا خود را فدای شما کنیم... بیایید و نگران نباشید

بدون هیچ توشه و مالی بیایید که نیازی به آن ندارید.

دلهامان را قبل از راه برای شما فرش کردیم و از آب چشمانمان سیرابتان می کنیم،

بشتابید که بدون شما اربعین حسین برگزار نخواهد شد و هیچ خدمتی بالاتر از خدمت شما نیست.

ما در انتظار شما هستیم و اگر چیزی نداریم تکه نانمان را با شما تقسیم خواهیم کرد...

مگر ممکن است نباشید!! بیایید که سفره ها پهن است و شعله گازها روشن است و دیگ ها آماده است... و دیوان های پذیرایی ما باز است...

و چشم های ما به سوی مرزها دوخته شده و منتظر رویت شما عزیزان هستیم، ما را ناامید نکنید چراکه امام حسین با شما بهتر دیده می شود.»

امام جمعه آزادشهر در ادامه بیان کرد: شعار امثال زائران امام حسین (ع) در پیاده روی اربعین حسینی «حب الحسین یجمعنا» است. بصیرت ملت مسلمان و وحدتی که به واسطه‌ی محبت امام حسین (ع) در بین آنها ایجاد شده است، تمام نقشه های دشمنان استکباری را نقش بر آب کرد.

خطیب جمعه آزادشهر تصریح کرد: رسانه های غربی که مدعی بی طرفی هستند از به نمایش کشیدن پیاده روی صلح آمیز اربعین خودداری می کنند. اکنون وظیفه رسانه های کشورهای اسلامی است تا این حرکت حماسی و عظیم را تبلیغ کنند و به دنیا نشان دهند که رسانه های غربی در جهت منافع استکبار فعالیت می کنند و شعارهایی که در حمایت از صلح و دفاع از مردم دنیا می دهند ، دروغی بیش نیست.

وی با اشاره به نزدیک شدن به هفته اولیا و مربیان اعلام کرد: مدرسه خانه دوم فرزندان ما می باشد و در تربیت فرزندان ما تاثیر زیادی دارد. ما بیاد ببینیم چه کسی ، چه چیزی را خوراک ذهن فرزندانمان می کند. به همین جهت ارتباط اولیا و مربیان اهمیت زیادی دارد.

حجت الاسلام شهابی ادامه داد: خانواده و مربیان باید با ارتباط نزدیکی که با هم می گیرند، تلاش کنند تا تحولی در فکر و رشد کودکانمان ایجاد کنند. از همین تریبون از زحمات مربیان عزیز که خالصانه برای تربیت فرزندان ما تلاش می کنند تشکر می کنم.

امام جمعه آزادشهر گفت: در هفته سلامت قرار داریم. انسان زمانی که بیمار شود تازه ارزش سلامتی را متوجه می شود. بهتر است با تغذیه سالم و ورزش از بیمار شدن جلوگیری کنیم. زیرا ورزش در بهداشت جسم و روان تاثیر گذار می باشد و سلامت روح با سلامت جسم گره خورده است.

خطیب جمعه آزادشهر با اشاره به ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی از سوی امام خامنه ای، اظهار کرد: پیام حضرت آقا، دشمنان ما را نا امید کرد. در شرایطی که سلطه گران از پایان انقلاب اسلامی سخن می گفتند، مقام معظم رهبری اقتدار جمهوری اسلامی را با این پیام معرفی کرد و نوید سند جامع ۵۰ سال آینده را داد. ما مطمئن هستیم که انقلاب ما ادامه خواهد داشت و این ظالمان و سلطه گران هستند که نابود خواهند شد.

وی با اشاره به قتل خاشقجی توسط عربستان و دفاع امریکا از آنها، بیان کرد: آمریکایی ها همواره از تروریست و حامیان آن حمایت کرده اند و جالب است که امثال آمریکا و عربستان که ایجاد کنندگان داعش هستند، مدعی حقوق بشر می شوند.

حجت الاسلام شهابی در پایان گفت: حضرت امام (ره) فرمودند؛ آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما در ۱۳ آبان با حضور پرشور خود در راهپیمایی نشان خواهیم داد که تحریم های آمریکا در اراده ما تاثیری نگذاشته است و نشان خواهیم داد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه علی آباد کتول: اربعین موهبتی الهی و میدان مانوری برای شیعیان است

حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان علی آباد کتول با اشاره به فرا رسیدن ایام پیاده روی اربعین حسنی اظهار کرد: امام حسین (ع) کشتی نجات است، تلاش کنیم با این کشتی در اربعین به ساحل نجات برسیم.

وی با بیان اینکه قطره قطره خون شهدا، امروز موج اربعین را ایجاد کرده، افزود: سلاطین عرب میلیاردها دلار هزینه کردند و مسلمانان زیادی را کشتند تا هلال شیعی شکل نگرد، اما باید از غصه بمیرند، چرا که این اتفاق رخ داد و با اراده خداوند شیعیان حضرت علی بن ابی طالب (ع) و موهبین اهل بیت (ع) این حرکت با شکوه را هر سال در اربعین حسینی به نمایش می گذارند.

محکومیت حادثه ربایش مرزبانان کشورمان در میرجاوه

مهدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ربوده شدن 14 سرباز و افسر کشورمان در مرز میرجاوه، این حادثه را محکوم کرد و گفت: فرزندان این سرزمین که برای آسایش و آرامش مردم در نقطه صفر مرزی مشغول خدمت بودند، توسط گروه جیش الظلم ربوده و به پاکستان برده شدند. این گروه باقیمانده گروه عبدالمالک ریگی هستند و سرکرده شان عبدالرحیم ملازاده از وهابی های سفت و سخت و از غلامان عربستان است.

وی با بیان اینکه جیش الظلم در این زمان حمله کرد تا مقداری از فشار ها بر عربستان را کاهش دهد، افزود: این عمل محکوم است و علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز این کار را محکوم کردند.

مهدی نژاد تصریح کرد: عده ای انسان خود فروخته که از همین آب و خاک هستند اما خود را غلام حلقه به گوش شاه عربستان و دیگران می دانند، سبب چنین حادثه ای شدند که مردم این خیانت را فراموش نمی کنند.

خون کودکان مظلوم یمن گریبانگیر ال سعود شد

امام جمعه علی آباد کتول همچنین با اشاره به قضیه جمال خاشقجی، گفت: این روزنامه نگار قبلاً در عربستان و همراه آل سعود بود و در قضیه شهادت آیت الله شیخ نمر او را تجزیه طلب معرفی کرد و درباره شیعیان نیز بسیار بد برخورد کرده بود، اما وقتی دید دولت وحشت تشکیل شده و بن سلمان حتی به نزدیکانش هم رحم نمی کند و بسیاری از آن ها را سربه نیست کرده، مقیم امریکا شده و علیه دولت عربستان مطالب می نوشت. دولت عربستان که به هیچ وجه تحمل مخالف ندارد، او را در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته و بدنش را مثله کرد.

مهدی نژاد با اشاره به مثلث امریکا، ترکیه و عربستان در قضیه کشته شدن این روزنامه نگار گفت: امریکا در این قضیه به دنبال پول آل سعود است و از طرفی می خواهد به او بفهماند بدون او نمی تواند حکومت داری کند و خیلی زود از بین می رود. همچنین به دنبال تحولاتی همچون تغییر بن سلمان است.

وی ادامه داد: ترک ها نیز رابطه شان با عربستان خوب نبوده و می خواهند از این قضیه استفاده کنند و از طرفی هم پولی از آل سعود بگیرند.

مهدی نژاد تصریح کرد: اما اصل مطلب این است که آل سعود به یمن، لبنان، سوریه و ایران ظلم زیادی کرده و خون مسلمانان و کودکان زیادی را به زمین ریخته است، خداوند به واسطه این روزنامه نگار خواسته دولتشان را بهم بریزد و خواب راحت را از آن ها بگیرد، لذا دنیا در قضیه جمال خاشقجی علیه این ها حرکت کرده است.

دولت برای ایجاد آرامش اقتصادی در کشور تلاش کند

امام جمعه علی آباد کتول در بخش پایانی خطبه های خود با اشاره به تلاطم اقتصادی در کشورمان گفت: این تلاطم زیاد هم به خروج امریکا از برجام مربوط نمی شود. یک سال قبل اقتصاددانان این مسئله را به دولت تذکر داده بودند. دولت تمرکزش این بود که تورم کنترل و نرخ ارز را تثبیت کند، از طرفی هم در بخش مسکن اتفاقی نیافتاد.

وی افزود: اما به دلیل سوء تدبیرها به یک باره 1600 میلیارد تومان نقدینگی در کشور ایجاد شد که این رشد نقدینگی در دست مردم یعنی سیلی بنیان کن که هرجا باشد، آنجا را نابود می کند. همچنین واردات بر صادرات پیشی گرفت و واردات ارز توسط صرافی ها نیز متوقف شد. سپس قضیه خروج امریکار از برجام پیش آمد و التهاب بیشتر شد و مردم کالاها را در خانه ها و انبارها، را ذخیره کردند تا جایی که دولت مجبور شد جلوی صادرات را بگیرد.

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق دولت برای خروج از این تلاطم اقتصادی، تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری راه چاره استفاده از افراد صاحب فکر است. همچنین دلار نیز باید از دایره معاملات کشور حذف شود. در این صورت علاوه بر ایجاد ثبات اقتصادی زمینه شکست امریکا نیز زودتر فراهم می شود.

امام جمعه کلاله: برخی با نام ولایت فقیه کاندیدا می شوند و پشت به ولایت می کنند

حجت الاسلام رضا کشیری امام جمعه کلاله در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: متاسفانه با یک تحریک دشمن، برخی با احتکار دست به خود تحریمی زدند و عملا با این اقدام به دشمن کمک کردند.

وی افزود: برخی وقتی کاندیدا می شوند دم از ولایت فقیه می زنند و پس از آن که به اهداف خود می رسند، پشت به ولایت می کنند؛ اینها منافقان دو چهره هستند و باید متذکر شویم که این اقدامات ولایت مداری نیست بلکه خیانت است.
کشیری گفت: اربعین یک همایش بین المللی است و می طلبد کسانی که توانایی شرکت را دارند، در جهت ایجاد هراس در دشمن در این همایش بزرگ شرکت کنند.
وی با اشاره به سند ۲۰۳۰ گفت: سند ۲۰۳۰ نوشته و توطئه بهاییت انگیلسی در راستای کمرنگ کردن اسلام بود که با اقدام هوشمندانه رهبری دشمن ناکام ماند.
وی با ننگ دانستن اقدام اخیر در عرصه ورزش، گفت: چرا باید یک زن با لباس مردانه یک بازی را داوری کند؟ این ننگ است که چنین اقدامانی در کشور اسلامی انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: عربستان و سعودی ها سردمدار داعش در سوریه بودند و اینکه آنها برای صلح در سوریه کمک های مالی می کنند، ادعایی مزحک است چرا که سعودها هم اکنون با عقد قرارداد تسلیحاتی با آمریکا، بمب هایی بر سرم مردم یمنی می ریزند که خود از ماهیت آن بی خبر هستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.