1397-07-24 08:57
469
0
57887
مسوولان متولی مرگ خانه مطبوعات را می‌خواهند یا شکوفایی؛

فرهنگ و ارشاد در تقابل با تنها تشکل صنفی رسانه‌های گلستان/ از بی‌خیالی مسوولان تا وضعیت قرمز یک خانه

خانه مطبوعات به عنوان تنها تشکل صنفی مطبوعات استان گلستان وارد فاز دیگری از حواشی شده است و به جای آنکه مسوولان متولی درصدد تعالی و شکوفایی این تشکل باشند با اقدامات ناصواب، مرگ آن را طلب می‌کنند.

به گزارش گلستان ما، اعضای جدید خانه مطبوعات استان گلستان که 30 بهمن سال گذشته با برگزاری انتخابات الکترونیکی با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان روی کار آمدند، حالا بعد از گذشت چندماه از فعالیت این تشکل صنفی؛ خانم مدیرکل به ادارات استان نامه زده که خانه مطبوعات استان غیرقانونی است!.

سوال اصلی اینجاست که اگر خانه مطبوعات گلستان غیرقانونی است چرا وقت‌تان را به پایش تلف می‌کنید و هزینه بیت‌المال را برای برگزاری انتخاباتش خرج می‌کنید؛ ما باید کدام رفتار و عملکرد مسوولان متولی را بپذیریم، نظارت قانونی آنها برای شکل‌گیری یک تشکل صنفی یا متهم کردن خانه مطبوعات بعد از تائید و انتخاب هیئت مدیره؟!.

این اقدامات مبتدیانه حاکی از آن است که مدیرکل جدید هیچ شناختی از فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای در استان ندارند و بی‌خیال وضعیت قرمز این خانه شده‌اند و به جای اینکه پایانی بر حاشیه‌ها باشند و گره‌ای از مشکلات را بگشایند خودشان بانی پیچیدگی این کلاف سردرگم می‌شوند.

البته حواشی خانه مطبوعات که باید بیشترین تمرکز خود را برای مطالبه و احقاق حق اصحاب رسانه استان بگذارد از گذشته تا به امروز اسیر یکسری جنجال‌های پیش پا افتاده شده که با اندکی تعامل برخی ادارات قابل حل است اما این عدم همکاری سبب شده که خانه مطبوعات به چالش کشیده شود و این اتفاق بیشتر شبیه طنزی برای خنده باشد.

جامعه رسانه‌ای استان امید آن داشت که با دمیدن روح امید در فضای فرهنگ و رسانه اتفاقات خوبی برای این حوزه بیفتد و پس رفتن حجت‌الاسلام فضیلت مدیرکل سابق شاهد روی کار آمدن یک مدیر باتجربه، فرهنگ‌دوست، رسانه‌محور و حاشیه‌گریز باشیم تا وضعیت نابسمان این روزهای اهالی فرهنگ و رسانه به سامان برسد اما انگار قرار نیست بخت با اقبال رسانه یار شود.

و اکنون عنان سکان مدیریتی اداره کل ارشاد گلستان به دست بانویی افتاده که دکتر است شاید فقه و حقوق خوانده اما با دنیای رسانه بیگانه است و تا زمانی که سره را از ناسره تشخیص دهد شاید عمر مدیریتی‌اش هم کفاف ندهد اما به لطف استاندار برای اینکه یکی از وعده‌های دولت برای میدان دادن به بانوان و جوانان محقق شود مهمترین شاخصه افراد در داشتن مدرک آکادمیک و به عهده داشتن ریاست ستاد رئیس جمهوری در فلان شهر و منطقه تعریف می‌شود و آن وقت همان می‌شود که نباید؛ در اینجا دود سیاه ناکارآمدی مسوولان به چشم اصحاب رسانه می‌رود.

آخر چرا همه فکر می‌کنند کسی که دکتر شده خدای تخصص است، البته منظورمان این نیست که یک دیپلمه را باید بر مسند مسوولیت نشاند، چرا باید کسی که صرفا دکترای دانشگاهی یا حوزوی دارد برای اهالی مطبوعات کلاس سواد رسانه بگذارد و زیره به کرمان و شاید هم به گلستان ببرد؛ چه خوب آنکه مسوولان ارشد استان کمی هم به شأن رسانه و اهالی قلم احترام بگذارند و این مجموعه را رهسپار ناکجاآباد نکنند.

البته سکوت مطلق قلم به دستان اصلاح‌طلب و اعتدالی استان که زمانی عملکرد مسوولان اسبق اداره کل ارشاد، فریاد وامصیبتای آنها را به گوش فلک رسانده بود جای بسی تامل دارد که چرا وقتی افراد غیرمتخصص سکان مدیریتی یک حوزه تخصصی را به دست می‌گیرند روزه سکوت اختیار کرده و دم برنمی‌آورند این قضیه ما را به این نکته سوق می‌دهد که آنها بیشتر به دنبال سهم‌خواهی جبهه حزبی خودشان هستند و یا شاید هم از حوزه ارتقاء رسانه در استان ناامید شدند!.

به هر حال و با وجود همه این تفاسیر، امروز وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی مهمان استان گلستان خواهد بود سفری که قرار است یک روزه باشد و ان‌شاءالله دستاوردهای خوبی برای جامعه خبری رقم بخورد و ما امیدواریم پایان دادن به حاشیه‌های خانه مطبوعات یکی از ده‌ها مطالبات بر زمین مانده جامعه رسانه در استان باشد./ فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.