1397-06-30 14:02
1588
0
57132
امام جمعه علی آباد کتول:

آمریکا از آینده تاریکش در هراس است/ بدترین وضعیت برای یک دولت این است که نداند چه میخواهد بکند

امام جمعه علی آباد کتول با اشاره به قدرت گرفتن مسلمانان با محوریت ایران در منطقه، گفت: امریکا از آینده نامعلوم و تاریکش در هراس است.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ حجت الاسلام سید علی مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته علی آباد کتول با بیان اینکه هر چه داریم از عاشورا داریم، اظهار کرد: امام حسین (ع) هیچ عذر و بهانه ای برای هیچ کسی باقی نگذاشت و همه برای ایشان سر تعظیم فرو می گذارند، چون همه چیز خود را برای خداوند در طبق اخلاص گذاشت.

وی اظهار کرد: وقتی حضرت سکینه برای اولین بار کنار پیکر پدر حاضر شد، از هیچ چیز یک از عذاب هایی که کشیده، شِکوه نکرد و تنها گله اش این بود که دشمن برای حفظ حجابشان حتی چادری باقی نگذاشته بود.

مهدی نژاد تصریح کرد: اهل بیت امام حسین (ع) در تمام دوران اسارت، به گونه ای رفتار کردند که عزت و کرامت ائمه (ع) را حفظ شود و زمانی که در کاخ عبید الله حاضر شدند حضرت زینب (س) فرمود شهادت از جدمان برای ما به ارث رسیده است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برای همه ی انسان ها حتی غیر مسلمان ها الگو است، تاکید کرد: باید از حادثه عاشورا و امام حسین (ع) برای شناساندن اسلام واقعی به جهان استفاده کنیم.

امام جمعه علی آباد کتول در بخش دیگری از خطبه های خود به این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند در شرایط حساسی قرار داریم، اشاره کرد و افزود: در مدت 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 50 توطئه از سوی دشمن برای براندازی این نظام اتفاق افتاد، اما هیچ یک از این توطئه ها به ثمر نرسید، غیر از اینکه ریشه های انقلاب بیشتر در اعماق جان مردم ریشه کرد.

آینده برای امریکا نامعلوم و تاریک است

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران بازیگردان اصلی در منطقه است، تصریح کرد: امریکا میلیون ها دلار در منطقه هزینه کرد، اما به هیچ یک از اهدافش نرسید.

مهدی نژاد گفت: حساسیت دیگر این دوران از این جهت است که امریکا با شیوخ حوزه خلیج فارس، رژیم صهیونیستی و منافقین به میدان آمده اند، چون آینده برایشان روشن نیست. بدترین وضعیت برای یک دولت این است که نداند چه می خواهد کند.

وی افزود: امریکا سه وزارت خزانه داری، سیا و وزارت خارجه اش را ماموریت داده تا تحریم ها علیه ایران تشدید شود و جلو فروش نفت کشورمان را بگیرد، اما هنوز معلوم نیست کشورهای دیگر با وی همکاری کند یا نه چون معتقدند ترامپ، یک دیوانه است.

امام جمعه علی آباد کتول در ادامه با اشاره به وظایفی که در این دوران حساس بر همه ی ما لازم است، گفت: حفظ انسجام داخلی، یعنی اینکه دشمن بداند صفوف ما با هم متحد هستند و دیگر اینکه حفظ اقتدار ما بسیار مهم است. آن ها می خواهند همچون فلسطین چند کلاشینکف در دستمان باشد که اگر در شهرها آشوب شد، نظم را برقرار کنیم، اما هرگز نمی توانند ببینند که موشک هایی با بُرد 2 هزار و بیشتر در اختیار ماست.

دشمن ما فقط زبان قدرت را می فهمد

وی اذعان کرد: اما آنچه می تواند دشمن را از خواب بیدار کند، قدرت است. اینکه می توانیم مقر داعش در اربیل عراق و مقر صهیونیست ها را از داخل کشورمان با موشک بزنیم، بسیار خوب است، چون آن ها فقط زبان قدرت را می فهمند. 5 میلیون کودک در یمن در حال مرگ هستند دنیا در خفقان است، اما اگر یک سگ در امریکایی بمیرد، دنیا را زیر و رو می کنند.

مهدی نژاد اظهار کرد: وظیفه دیگر ما اجرای اقتصاد مقاومتی است. ما کشوری قوی و ثروتمند هستیم. همین یک استان خوزستان می تواند نیاز کشاورزی کل کشور را تامین کند. چهارم اینکه نگاه ما به جای غرب، بیشتر به شرق باشد. آنجا جمعیت بیشتری وجود دارد. کشورهای اطراف همه به نفت ما محتاج هستند.

امام جمعه علی آباد کتول در ادامه همچنین با اشاره به بسته اقتصادی اروپا گفت: اروپایی ها در ظاهر نشان می دهند که می خواهند از امریکا فاصله بگیرند، چون قابل اعتماد نیست و ترامپ را نیز آدمی دیوانه می بینند که دارد از همه ی معاهدات بیرون می آید و بعید است که بار دوم رأی بیاورد. از طرفی هم ایران کشوری پر جمعیت با بازاری خوب و منابع زیاد است و لذا بسته ای آماده کرده اند که به شکل کالا به کالا است به این صورت که نفت را بخرند و در قبالش کالا بدهند تا کمتر به دلار امریکا نیاز شود.

مهدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ادلب سوریه اشاره کرد و گفت: روزی 90 درصد سوریه در اختیار تکفیری ها بود، شش و نیم میلیون نفر مردم این کشور آواره بودند و تقریباً 120 کشور هم جمع شده بودند که می گفتند رژیم اسد مشروعیت ندارد و باید کنار برود، اما امروز 70 درصد سوریه در اختیار دولت و 20 درصد در اختیار کردهای سوریه است که دارند با دولت مذاکره می کنند و تنها 10 درصد است که در اختیار ترکیه، امریکا و تکفیری هاست. حالا جنگ ادلب شروع شده که ترکیه رازی نیست چون از طرفی باید خودش برود و از طرفی با رفتنش مهاجرین آنجا زیاد می شود، امریکا نیز رازی نیست چون تا به حال به بهانه مبارزه با تکفیری ها در سوریه بود، اما بعد از آن دیگر بهانه ای ندارد و مجبور است این کشور را ترک کند و اینگونه وضع برایش بدتر می شود.

وی با اشاره به هراس امریکا از اتحاد مسلمانان، افزود: نیروهای سوریه، لبنان، ایران و عراق، افغانستان و پاکستان در سوریه کنار هم هستند و با آزادسازی این کشور و اتحاد دولت های مسلمان، هلال شیعی بهتر شکل می گیرد.

امام جمعه علی آباد کتول در پایان تاکید کرد: آینده برای امریکا بسیار تاریک و برای ما بسیار روشن است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.