1397-06-30 11:34
538
0
57131
امام جمعه گرگان:

نباید درساختن آینده کشور تنها به امید مسئولان و دولت باشیم / معلمان، شاگردان خود را برای نیاز آینده کشور تربیت کنند

امام جمعه گرگان گفت: معلمان و اساتید مسئولیت سنگینی دارند و باید شاگردان خود را برای نیاز آینده کشور تربیت کنند.

به گزارش گلستان ما؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی درخطبه های نمازجمعه گرگان اظهارکرد: همه باید در ساختن آینده کشور و مدیریت آن کمک کنیم و نباید تنها به امید مسئولان و دولت باشیم بلکه باید همه ما در این راه کم کرده و وظیفه خود را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با یادآوری حرکت کاروان کربلا به سمت کوفه ، گفت: سید بن طاووس که در قرن پنجم زندگی می‌کرده کتابی دارد به نام "لهوف" و در کتاب خود آورده است در کربلا دشمن خیمه‌ها را آتش زد و در این هنگام خانم‌ها پابرهنه و با چشم گریان از خیمه بیرون آمدند و آن‌ها را به صورت اسیر از خیمه‌ها حرکت دادند، کاروان درخواست داد از کنار مقتل شهدا عبور کنند و وقتی چشم کاروان به شهدا افتاد فریاد از آن‌ها بلند شد.

وی افزود: دختر علی بر پیکر امام حسین(ع) فریاد می‌زد و با قلبی پر از غصه و صدایی محزون صدا می‌زد ای پیامبر(ص) که ملائکه آسمان بر تو درود می‌فرستند، ببین صحنه را ، این حسین تو است که جایش روی زانوی تو بود اما اکنون بر زمین افتاده و پیکرش پر از خون است و بدنش تکیه تکیه شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زینب (س) در اینجا یاوری نداشت و همه بزرگان او شهید شده بودند، به تشریح اظهارات حضرت زینب(س) در کربلا پرداخت.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس افزود: هفته آینده از اول مهر ماه، مراکز آموزشی در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 18 میلیون دانش آموز و دانشجو، تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

نورمفیدی با بیان اینکه یک پنجم جمعیت کشور در دانشگاه ها و مدارس در حال تحصیل هستند، گفت: کشور ما در آینده نیاز به انسان های برجسته ای دارد بنابراین مسئولیت مراکز آموزشی و علمی و مربیان و معلمان و اساتید بسیار سنگین است چرا که آینده کشور به آنان بستگی دارد.

وی اظهار کرد: این مراکز علمی و آموزشی و معلمان انسان ساز هستند و باید برای آینده کشور انسان‌هایی براساس آرمان‌های اسلامی و انسانی تربیت کنند، پس معلمان مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.

امام جمعه گرگان گفت: این نوجوانان و جوانان همانند درختی هستند که باید تحت مراقبت و نظارت باشند و مسئولیت معلمان خیلی سنگین است و معلمان باید شرایط کنونی کشور را توجه داشته و با اطلاعات کامل و با این هدف بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

آیت الله نورمفیدی گفت: اعمال و رفتار معلمان همواره مورد توجه دانش‌آموزان است که باید همه معلمان و خانواده‌ها به این موضوع توجه داشته و برای ساختن آینده کشور همه باهم تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.