1397-06-25 16:59
662
0
57023
10 نکاته اساسی در خصوص رد مصوبه احداث زیرگذر افسران :

فرماندار گرگان جلوی توسعه شهر را نگیرد / مشاوره های غلط به رزومه دولت لطمه می زند

 بنظر می رسد فرماندار گرگان با مشاوره های غلط تصمیم به عدم تایید این پروژه گرفته وگرنه در دوره ای که افتتاح این پروژه می تواند به جامعه امید و شادابی بدهد و موجب تقویت دولت تدبیر و امید شود.

به گزارش گلستان ما ؛ در خصوص لغو مصوبه شورای شهر گرگان در خصوص احداث زیرگذر افسران چند نکته مهم وجود دارد :

1 ) کمیته انطباق فرمانداری گرگان حکم عدم تایید به مصوبه شورای شهر گرگان در خصوص احداث زیرگذر افسران  زد نه ابطال آن .

2 ) کمیته انطباق فرمانداری گرگان باید در خصوص منطبق بودن مصوبه با قانون کارش را انجام دهد نه در قالب توصیه نامه و ملاحظات شخصی چون این کمیته وظیفه تایید فنی پروژه ها را به دلیل عدم تخصص ، ندارد .

3 ) در هنگام بررسی مصوبه شورا در کمیته انطباق نماینده شورای شهر گرگان در جلسه نبود ، این فرد عنوان کرده دعوت نامه ای به وی داده نشده است .

4 ) در نامه ای که به رئیس شورای اسلامی شهر نوشته شده امضاء سرپرست فرمانداری آمده در حالیکه باید کمیته انطباق به شورای اسلامی شهر بطور مستند با ذکر دلیل نامه بزند .

5 ) یکی از دلایل عدم تایید مصوبه فوق استناد به رعایت ماده 13 قانون شهرداریها بوده که به تعیین املاک موصوف با مشخصات مالکیتی اشاره دارد در حالیکه این ماده چند سالی است که منسوخ شده و دوستان فرمانداری از آن بی اطلاع هستند .

6 )  گفته می شود یک دلیل احتمالی لغو این پروژه  اینست که فرماندار گرگان چون خودش جزو طبقه اشراف و ثروتمندان و بالاشهر نشین است تمایل ندارد پروژه های عمرانی مهم در جاهایی دیگر شهر گرگان غیر از بلوار ناهارخوران و شالیکوبی اجرا شود .

7 ) برآورد و آنالیز دقیق پروژه از اختیارات فرمانداری نمی باشد چرا که کارفرما و پیمانکار بر سر یک عددی با هم به توافق می رسند و ارتباطی به فرمانداری ندارد که ملاحظات آینده بازار را در نظر بگیرد یا چه اتفاقی در قیمتها می افتد .

8 ) مصوبه زیرگذر افسران ، در شورای عالی ترافیک کشور ، استان و در کمیسیون عمران شورای شهر گرگان و صحن علنی مصوب شده و همه اعضای شورای شهر بر اجرای آن متفق القولند .

9 ) در حال حاضر با توجه به عدم ارائه مستندات قوی و قانونی از طرف فرمانداری گرگان و اصرار شورای شهر بر اجرای این پروژه به دلیل خدمت به مردم و داشتن تمام مجوزهای قانونی ، این مصوبه به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می شود .

10 ) بنظر می رسد فرماندار گرگان با مشاوره های غلط تصمیم به عدم تایید این پروژه گرفته وگرنه در دوره ای که افتتاح این پروژه می تواند به جامعه امید و شادابی بدهد و موجب تقویت دولت تدبیر و امید شود، ممانعت از اجرای آن را می توان در راستای عدم توسعه متوازن در همه نقاط شهر گرگان و ضربه زدن به دولت دانست .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.