1397-06-25 10:06
627
0
57012
معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

همایش 40سال پیروزی انقلاب، 40سال همراهی با فلسطین برگزار می‎شود/ هدف مجمع تقریب، اتحاد مذاهب است نه ذوب آنها در یکدیگر

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: ما قصد نداریم شیعه را سنی و سنی را شیعه کنیم و اساسا هدف مجمع تقریب ذوب مذاهب در یکدیگر نیست بلکه این است که طرفداران مذاهب اسلامی با یکدیگر دعوا نکنند و به عقاید هم احترام بگذارند و اتحاد خود را حفظ نمایند.

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام سید حامد علم الهدی معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشور در نشستی با حضور اصحاب رسانه که به همت این پایگاه خبری برگزار شد گفت: فعالیت های تقریب مذاهب در دو بخش داخلی و خارجی است ولی عمده فعالیت ها در بخش بین الملل انجام می شود.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود: در همین راستا قرار است از دوم تا چهارم آذر همزمان با ایام میلاد پیامبر همایشی با موضوع فلسطین تحت عنوان 40 سال پیروزی انقلاب، 40 سال همراهی با فلسطین برگزار خواهد شد.

AlamolHoda 1

حجت الاسلام سید حامد علم الهدی گفت: یکی از کارهای مهم دیگر این مجمع اجتماع علمای جبهه مقاومت بوده و سال قبل نشستی با همین موضوع در لبنان برگزار شد که در آن علمایی که با جبهه مقاومت سوریه همراه هستند در آن گرد آمده بودند.

وی ادامه داد: آموزش فرهنگیان و معلمین و روحانیون در مناطق اهل سنت کشور یکی از فعالیت های این مجمع در داخل است و علاوه بر کنفرانس های خارجی، همایش های داخلی را در زمینه وحدت شیعه و سنی برگزار کردیم.

وی افزود: قرآن، کعبه، پیامبر و محبت اهل بیت نمادی از وحدت بین مسلمانان است که در همین رابطه همایش سادات اهل سنت و شیعه را در سیستان و بلوچستان برگزار کردیم.

وی بیان کرد: در جامعه اهل سنت هم سادات و فرزندان اهل بیت هستند که البته در هر منطقه نام و عنوان خاصی دارند.

AlamolHoda 1

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جمعیت اهل سنت در گلستان به لحاظ مسدود بودن مرزها با کشور ترکمنستان با فرهنگ داخلی قرابت بیشتری دارند که البته پس از پیروزی انقلاب، ارتباط با داخل کشور در سایر مناطق اهل سنت نشین و تاثیر گذاری از فرهنگ داخلی از قبل بیشتر شده است.

حجت الاسلام علم الهدی تصریح کرد: دشمن در ابتدای انقلاب تمام تلاشش بر براندازی بود و زمانی که در این حوزه موفق نشد سعی کرد انقلاب اسلامی را در داخل مرزها محدود نگه دارد که البته فریاد امام و انقلاب چنان رسا بود که علاوه بر سایر کشورهای اسلامی تمام مستضعفان جهان را هم مورد خطاب قرار داد.

AlamolHoda 1

وی افزود: شبکه های مجازی فرصتی است برای انتقال پیام مجمع به تمام مردم و کشورها به طوری که در گذشته تمام تلاش ما این بود با برگزاری همایشی مطالب خود را به افراد محدودی منتقل کنیم اما در حال حاضر با ظرفیت رسانه ها تالار گفتگویی راه اندازی کردیم که پیام خود را می توانیم به جامعه هدف خود منتقل کنیم.

وی گفت: مجمع تقریب به دنبال این است که به مسلمانان فکرهای خود را به هم نزدیک کنند و در مسائل گوناگون یکدیگر را تکفیر نکنیم که اگر این مهم تحقق یابد گام مهمی را برداشته ایم.

حجت الاسلام علم الهدی بیان کرد: ما قصد نداریم شیعه را سنی و سنی را شیعه کنیم و اساسا هدف مجمع تقریب ذوب مذاهب در یکدیگر نیست بلکه این است که طرفداران مذاهب اسلامی با یکدیگر دعوا نکنند و به عقاید هم احترام بگذارند و اتحاد خود را حفظ نمایند.

AlamolHoda 1

AlamolHoda 1

AlamolHoda 1

AlamolHoda 1

AlamolHoda 1

AlamolHoda 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.