1397-06-22 09:54
503
0
56943
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان؛

ترویج فرهنگ عاشورایی کلید رفع مشکلات است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: ترویج فرهنگ عاشورایی و شهادت, ایستادگی و مقاومت از اولویت ما مسئولان در مقابل جوانان است تا بتوانیم همچون گذشته, این مشکلات را پشت سر گذاشته و به شرایط مطلوبی در جامعه برسیم.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت‌الاسلام سید علی طاهری دیشب در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر با موضوع ترویج فرهنگ عاشورایی اظهار کرد: اسلام زمانی به خطر می‌افتد که حاکمی مانند یزید داشته باشد و چنین حاکمی در هر زمانی ممکن است, حاکمیت کند و مختص زمان خاصی نیست.

وی با اشاره به زیارت عاشورا افزود: زمانی که ما در زیارت عاشورا می‌گوییم, با دشمن امام حسین(ع), دشمن هستیم و می‌جنگیم، هدف و منظور, شمر نیست, زیرا در این زمان قطع یقین شمر وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر تصریح کرد: در زمان کنونی بر حسب مقتضیات زمان, افرادی دشمن امام حسین (ع) هستند که با دین خدا دشمنی می‌‎کنند, خدا را قبول ندارند و در یک کلام با خدا دشمن هستند.

وی یادآور شد: در زمان کنونی, آمریکا, انگلیس و دیگر کشورهای مطیع استعمار, دشمن خدا و امام حسین ( ع) هستند و مسلمانان باید با چنین دشمنانی بجنگند و از اسلام دفاع کنند.

طاهری تاکید کرد: اسلام‌هراسی و دور کردن جوانان از مسائل دینی و قرآنی و فاصله جوانان و مردم با فرهنگ عاشورایی, از ترفندهای دشمنان اسلام و ایران اسلامی است و باید جوانان این نکات را تیزبینانه رصد کنند و هوشیارانه در مقابل این نیرنگ‌ها استقامت کنند.

وی گفت: مردم ما مانند یاران امام حسین (ع) پای مرجع و ولی فقیه خود در طول 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایستادند و جان جوانان و فرزندان خود را در این راه فدا کردند تا انقلاب اسلامی و اسلام پابرجا و استوار بماند.

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به موافقت بعضی از افراد با صلح و سازش با آمریکا اظهارکرد: در زمان امام حسین (ع) بیش از 40 هزار نفر از مردم کوفه طی نامه ای با ایشان بیعت کردند که به جز 10 تا 15 نفر بقیه به دنبال پست و مقام و فرار از کشته شدن بودند، اما زمانی که قدرت یزید را دیدند، صحنه و پشتیبانی از این امام همام را خالی کردند.

وی ادامه داد: این حکایت برخی از افراد جامعه ماست که می‌گویند چرا با این قدرت بزرگ درگیر شده و تحریم اقتصادی شویم, اینان همانند مردم کوفه به دنبال منافع و حفظ جان خود هستند.

طاهری اظهارداشت: ترویج فرهنگ عاشورایی و شهادت، ایستادگی و مقاومت از اولویت ما مسئولان در مقابل جوانان است تا بتوانیم همانند گذشته, این مشکلات را پشت سر گذاشته و به شرایط مطلوبی در جامعه برسیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.