1397-06-22 08:27
732
0
56921
نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گلستان خبر داد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در 120 نقطه استان گلستان

نخستین جمعه محرم به‌ عنوان روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گذاری شده و به همین مناسبت همایش جهانی شیرخوارگان حسینی صبح جمعه در مناطق مختلف استان گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش گلستان ما ؛ مجید رجبی نیا نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گلستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امسال بحمدالله و به یاری باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه السلام دراستان گلستان ۱۲۰ مراسم همزمان با سراسر کشور در مساجد،هیآت مذهبی،بقاع متبرکه،حسینیه ها،تکایا،در صبح اولین جمعه از ماه محرم برگزار خواهد شد.که الحمدلله حضور مادران و زنان اهل سنت همراه با کودکان شیرخوارشان دراین مراسم حسینی به چشم می خورد.

رجبی نیا گفت: هدف از برگزاری از مراسم شیر خوارگان حسینی در شهرها و روستاها پاسخ دادن به سوال《بای ذنب قتلت》درباره ی کوچکترین شهید حماسه ی کربلا حضرت علی اصغر می باشد.

وی افزود: انتقال پیام عاشورا از طریق کوچکترین سرباز امام حسین (ع)، حضرت علی اصغر (ع)، بیان مظلومیت و واقع‌گویی حادثه کربلا، بیعت و اعلام آمادگی مادران برای تربیت سربازان امام زمان(عج) و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) از دیگر اهداف این همایش در نقاط مختلف ایران و جهان می باشد.

وی بیان داشت: مادران عاشورایی با حضور در این مراسم معنوی، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند گریست.

رجبی نیا عنوان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

نماینده مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در گلستان با بیان اینکه در حاشیه این مراسم توزیع لباس شیرخواره در ابتدای ساعات اولیه صبح به صورت رایگان انجام خواهد شد تصریح کرد: از مادران عزادار تقاضا داریم برای دریافت لباس قبل از شروع مراسم در محل برگزاری همایش‌ها حضور یابند تا به موقع لباس را تهیه و در مراسم حضور یابند.

رجبی نیا با بیان اینکه امسال مراسم همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم در 23 شهریورماه و 4 محرم برگزار می‌شود اظهار داشت: این مراسم باشکوه در گرگان همزمان با 5300نقطه ایران و 41 کشور از ساعت 8 صبح با سخنرانی حجت الاسلام شجاع رئیس اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی و با شعرخوانی کربلایی محمد زوار و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع) حاج مهدی مختاری و کربلایی ابوالفضل مرشدی در مصلی نمازجمعه این شهرستان واقع در خیابان شهید رجایی، گلشن14 آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که قصد شرکت در این همایش را دارند می‌توانند از اتوبوس‌هایی که از ساعت 7 صبح در میدان شهرداری حضور دارند و مقصد آنان به سمت مصلی نمازجمعه گرگان است استفاده کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.