1397-06-22 05:11
534
0
56911
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

محرم ماه نگریستن و زیستن در آسمان آزادگی / عاشورا انفجاری از نور و تابشی از حق است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ، گفت: محرم ماه نگریستن و زیستن در آسمان آزادگی و صدف سپید دریای ایثار است.

به گزارش گلستان ما ؛ عادله کشمیری ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالارشهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش در پیامی به همین مناسب، گفت: محرم ماه نگریستن و زیستن در آسمان آزادگی و صدف سپید دریای ایثار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: خون جاری عاشورا، تا ابدیت در رگ و ریشه آزادگی جاری است و این حادثه تاریخی فراموش نشدنی عاشقانه ای آرام در قلب واقعه کربلا به شمار می آید.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) تفسیر بعثت، ترجمان نبوت و معنای امامت است و عاشورا همچون انفجاری از نور و تابشی از حق است که بر روی دل ها و اندیشه ها می تواند متجسم شود.

این مدیر استانی افزود: ماه محرم موسم آمیختگی و آموختگی از امام حسین (ع) است و این ایام یادآور درس های عاشورا و تکرار پیام های نهضت کربلاست و این، مهم ترین نقش احیای ایام شور و عزای حسینی است.

وی خاطر نشان کرد: عاشورا به ما می آموزد امر به معروف و نهی از منکر، رسالت دین داران و دین مداران و استمرار خط امامت و نبوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در خاتمه ضمن دعوت از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان به مداقه و نگرش ویژه به محتوای قیام حسینی و فلسفه عاشورا، ابراز داشت: اصحاب فرهنگ و هنر می توانند با نگاهی عمیق، معرفتی و خلاقانه به واقعه عاشورا به شایستگی روایت گر این حماسه ماندگار شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.