1397-06-20 10:02
351
0
56850
دبیر کارگروه اقتصادی مجلس:

واگذاری وام‎های کلان بدون توجیه اقتصادی، تاثیرات روانی منفی در جامعه بجا می‎گذارد/ مجلس ‎براساس وظیفه نظارتی‎اش ورود کند

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس گفت: تاکنون هیچ اقدامی در جهت تایید صحت یا عدم صحت واگذاری وام 500 میلیون دلاری از سوی مسئولین ذیربط انجام نگرفته است و در صورت صحت، این اقدام می تواند تاثیرات روانی منفی در جامعه بخصوص قشر ضعیف کشور داشته باشد.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، طی چند روز گذشته شاهد انتشار مطالبی مبنی بر واگذاری وام 500 میلیون دلاری به کارگزاران به عاملیت حسین مرعشی در فضاهای تلگرامی و با هشتک #عمران_کرمان در توئیتر بودیم که براساس این مطالب قرار بود این وام به بهانه راه اندازی گلخانه در کرمان واگذر شود که یکی از نهادهای نظارتی در وهله اول مانع واگذاری شد که با یک دستور، دستور عدم پرداخت از سوی نهاد یاد شده بلااثر می شود؛ تا اینکه با ورود قوه قضاییه از پرداخت آن جلوگیری شد.

در این راستا با عبدالکریم رجبی دبیر کارگروه اقتصادی مجلس گفتگویی داشتیم و وی در واکنش به این موضوع اظهار داشت: با توجه به انتشار گسترده این موضوع در فضای مجازی، اما تاکنون هیچ اظهارنظری در خصوص تایید صحت یا عدم صحت واگذاری وام 500 میلیون دلاری از سوی مسئولین ذیربط انجام نگرفته است و در صورت صحت، این اقدام می تواند تاثیرات روانی منفی در جامعه بخصوص قشر ضعیف کشور داشته باشد.

وی افزود: در حالی که جوانان برای دریافت وام ازدواج یا اشتغال با موانع متعددی دست و پنجه نرم می کنند، چطور ممکن است که چنین مبالغی به عنوان وام به برخی واگذار شود؟.

رجبی تاکید کرد: لازم است مسئولین محترم ذیربط برای روشن شدن اذهان عمومی شفاف سازی کنند و می طلبد قوه محترم قضاییه که تاکنون در دفاع از حق مردم و مبارزه با مفاسد اقتصادی مقتدرانه عمل کرده است؛ در خصوص صحت یا عدم صحت آن اطلاع رسانی نماید.

نماینده سابق شرق گلستان به وظیفه نمایندگان مجلس نیز اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود می توانند در این راستا پیگیری های لازم را در دستور کار خود قرار دهند و نتایج آن را به مردم اعلام کنند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.