1397-06-09 12:34
860
0
56560
در خطبه های نماز جمعه گلستان عنوان شد ؛

ناکامی دشمن برای سو استفاده از جلسه سوال رئیس جمهور/ ترمیم کابینه با مدیران انقلابی و کارآمد / با محتکرین برخورد جدی شود/ حل مشکلات کشور، منوط به همت مردم و دولت است

ائمه جمعه استان گلستان تاکید کردند : طرح سؤال نمایندگان از رییس‌جمهور و پاسخ ایشان به آن‌ها نمایش اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش گلستان ما ؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به جلسه سوال از رئیس جمهور اظهارکرد: دشمنان با طرح این مسئله به دنبال بلوا و آشوب در کشور بودند که با تدبیر رئیس جمهور و نمایندگان این مشکل حل شد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به مجلس دعوت شد و پاسخ دادند اما 2 نکته در این جریان بود این جریان بیانگر این است مسئولان باید در مقابل مردم و نمایندگان مردم پاسخ دهند چون این نظام مردم‌سالاری دینی است.

امام جمعه گرگان با اشاره به جوی که دشمنان در این خصوص ایجاد کردند ، گفت: دشمن میخواست در کشور بلوا ایجاد کنند تا مسائلی مطرح شود که نظام را دچار مشکل کنند اما با تدبیر این مسئله هم حل شد و دشمنان نتوانستند به مقاصد شوم‌شان برسند.

نورمفیدی با اشاره به شرایط حساس کشور و سوال و استیضاح‌هایی که این روزها در مجلس شورا می‌شود، تاکید کرد: آقایان نمایندگان در راستای وظیفه‌مندی خود در سوال و استیضاح از وزرا که حق قانونی‌شان است باید به شرایط زمانی و فوریت آن توجه کنند تا برای کشور مشکلی پیش نیاید.

وی در حال حاضر زمان استیضاح وزیر آموزش و پرورش مناسب نیست،  ادامه داد: موقعه‌ای که چند روز دیگر مدارس کشور بازگشایی می‌شود و معلمان سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند، استیضاح وزیر آموزش و پرورش در این برهه زمانی باعث ایجاد مشکلاتی در کشور می‌شود.

امام جمعه گرگان به سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) اشاره کرد و افزود: این امام بزرگوار با تدابیر خود مبارزه به حاکم ظالم را در دستور داشت گاهی دوستان خود را به دستگاه حاکمه می‌فرستاد تا حامی مظلومان باشند و گاهی هم یارانش را از همکاری با حاکمان ظالم منع می‌کردند و این نشان از این داشت که برای گسترش و معرفی اسلام راستین و راه درست از روش‌های مختلف استفاده می‌کردند.

آیت الله نورمفیدی با توصیه به اینکه سعی کنیم عمل صالح خود را با خلوص انجام دهیم، خاطرنشان کرد: یعنی ما در موقع نیاز خود ببخشیم و چیزهای خوب را بدهیم و این‌گونه کار ماندگار می‌شود.

طرح سؤال از رییس‌جمهور، نمایش اقتدار و ثبات نظام بود

حجت‌الاسلام سید محمد دلبری امام‌جمعه گالیکش با اشاره به طرح سؤال از رییس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح سؤال نمایندگان از رییس‌جمهور و پاسخ ایشان به آن‌ها نمایش اقتدار و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت‌الاسلام دلبری افزود: پس از چند هفته بحث‌وجدل در رابطه بااینکه رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی می‌آید و سؤالات نمایندگان را جواب می‌دهد؛ یکی از پدیده‌های کم‌نظیر تعامل دولت و مجلس در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در فضایی بسیار خود اتفاق افتاد و رییس‌جمهور به 5 سؤال نمایندگان پاسخ گفت.

خطیب جمعه گالیکش اضافه کرد: علی‌رغم اینکه دشمن در پی موضوع طرح سؤال از رییس‌جمهور به دنبال ایجاد اختلاف و جنگ روانی در کشور بود اما نمایندگان کار خود را انجام دادند و رییس‌جمهور هم سؤالات مطرح‌شده را پاسخ گفت.

به گفته وی البته نمایندگان از 5 سؤالات مطرح‌شده (قاچاق، استمرار تحریم‌های بانکی، نداشتن برنامه برای کاهش بیکاری، رکود شدید کشور و کاهش شدید ارزش پول ملی بود ) که اخیر کشور را با مشکل روبرو کرده بود؛ تنها در یک مورد قانع شدند و چهار سؤال دیگر باید از مسیرهای قانونی دنبال شود.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: در طرح سؤال از رییس‌جمهور هم مجلس خوب و عاقلانه عمل کرد و هم دولت احترام متقابل را حفظ کرد؛ اکثر سؤال‌کنندگان از رییس‌جمهور از جناح رقیب دولت بودند و علاوه بر این مجلس هم ازنظر سیاسی همراه دولت بودند اما نمایندگان در رأی دادند جناح‌بازی را کنار گذاشتند و رأی خوبی به پاسخ‌های رییس‌جمهور دادند.

رئیس‌جمهور باید با مدیران انقلابی و کارآمد کابینه خود را ترمیم کند

خطیب جمعه گالیکش تأکیدکرد: رئیس‌جمهور باید با مدیران انقلابی و کارآمد کابینه خود را ترمیم کند و هزینه جابجایی و تغییر کابینه را به گردن مجلس و نمایندگان نیندازد.

وی با اشاره به دستاوردهای طرح سؤال از رییس‌جمهور گفت: تجلی مردم‌سالاری دینی، اینکه می‌شود روی مجلس حساب ویژه باز و بگوییم در رأس امور است، نظام جمهوری اسلامی نظام پاسخگو است، در مسائلی که به نفع مردم است نمایندگان حزبی و سیاسی عمل نمی‌کند و مشکلات مردم را د نظر دارند از دستاوردهای طرح سؤال از رییس‌جمهور بود.

حجت‌الاسلام دلبری بابیان اینکه نظام اسلامی چگونه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است گفت: دشمنان از همان روزهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال آن بودند تا نگذارند شجره طیبه انقلاب اسلامی به بار بنشیند و با انواع و اقسام کارشکنی‌ها به دنبال آن بودند تا جلوی پیشرفت کشور را بگیرند؛ اما ایران اسلامی همه این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از تحمیل جنگ 8 ساله، تحریم تسلیحاتی، فتنه 88، فتنه داعش، فتنه مذاکره و ...

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال آمریکا را از ایران و امروز از منطقه غرب آسیا بیرون کرده است.

وی اظهار داشت: باگذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادیم که می‌توانیم تهدیدها را با هر نام و نشان از جانب هرکسی باشد به فرصت تبدیل کنیم و تاکنون موفقیت‌های وافری کسب کرده‌ایم. در تمام این 40 سال فشارهای بیرونی به وحدت داخلی منجر شد. نشان داد نمی‌شود به آمریکا و اتحادیه اروپا اعتماد کرد و هیچ‌گونه مذاکره‌ای با آن‌ها نخواهیم داشت.

وی با اشاره به آغاز محاکمه اخلال گران اقتصادی در کشور گفت: با توجه به دستوری که مقام معظم رهبری به رییس قوه قضایی دادند؛ آغاز محاکمه اخلال گران اقتصادی می‌تواند گامی بزرگ برای افزایش امید به دستگاه قضایی در کشور باشد. تاکسی جرئت دست‌درازی به بیت‌المال مسلمین را نداشته باشد.

با محتکرین برخورد جدی شود/ حل مشکلات کشور، منوط به همت مردم و دولت است

حجت الاسلام مهدی نیا در خطبه این هفته نماز جمعه شهرستان کلاله اظهار داشت: دنیا محل پند گرفتن است و باید از لحظه لحظه آن درس بگیریم.

وی افزود: راه رسیدن به رستگاری تقوا است؛ پس می طلبد در سایه تقوا به دنبال این مهم(رستگاری) باشید.
امام جمعه موقت کلاله تصریح کرد: عدالت رجایی و باهنر در قبال محرومین باعث این شده که امروز شاهد به نیکی یاد کردن از این شهدای دولت هستیم.
حجت الاسلام مهدی نیا تاکید کرد: همدلی و همراهی مردم و دولتمردان می تواند گره از مشکلات کشور باز کند تا شاهد تحقق توسعه باشیم.
وی آمریکا و انگلیس را کشورهای جنایتکار دانست و گفت: این دو کشور همواره در حال ستم و ظلم به جهانیان بخصوص مسلمانان هستند و خوشبختانه سیاست های آنها در کشورهای مسلمان شکست خورده است.
امام جمعه موقت کلاله تصریح کرد: در شرایطی که دشمن جنگ اقتصادی با ملت ایران را بصورت جدی آغاز کرده؛ احتکار، گام برداشتن در راستای اهداف دشمنان است و باید با محتکرین بصورت جدی برخورد شود و حل این مشکلات منوط به همت مردم و دولت می باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.