1397-06-09 06:33
491
0
56555
وزیر جهاد کشاورزی:

صادرات مرغ از کشور افزایش می‌یابد / واردات نهاده و دان مرغ انحصاری نیست

وزیر جهاد کشاورزی گفت: صادرات مرغ تا به امروز آزاد است و تلاش داریم تا صادرات مرغ همچنان ادامه یابد و امید داریم این صادرات را افزایش دهیم.

به گزارش گلستان ما؛ محمود حجتی در نشست با دامداران و کشاورزان شرق گلستان در گنبدکاووس اظهار داشت: واردات نهاده و دان مرغ انحصاری نیست و در حال حاضر 170 شرکت نهاده و دان مرغ را وارد می‌کنند، اما برخی شرکت‌ها کمتر و چند شرکت هم چون بالاترین واردات را دارند, به نظر انحصاری می‌رسد.

وی افزود: مسائل و مشکلات مطرح شده در حوزه کشاورزی و دامپروری شرق با منابع طبیعی را در جریان هستم و جلساتی در این چند ماه برگزار شده تا بتوانیم این مشکلات را به نفع مردم حل کنیم.

وزیرجهاد کشاورزی تصریح کرد: در حوزه مشکل مجوز پروانه چرای, اگر دامپروران منطقه, فرد را به عنوان دامدار در آن منطقه تائید کرده و اراضی منابع طبیعی نیز ظرفیت چرای دام را داشته باشد، مجوز برای این افراد صادر خواهد شد.

وی درباره تصرف اراضی و مشکلات کشاورزان در حوزه منابع طبیعی در شرق گلستان تاکیدکرد: آن قسمت از اراضی که متعلق به آبا و اجداد شما است، مطمئن باشید به شما باز‌می‌گردد و ما نیاز به این اراضی نخواهیم داشت و به دنبال اراضی اجدادی شما نیستیم.

حجتی اظهارکرد: افرادی که از 10 تا 15 سال گذشته نیز در اراضی منابع طبیعی تصرف کردند، دولت برای آنها راه حلی پیدا کرده و فرزندان و آشنایان نزدیک این افراد باید درخواست همان اراضی را از منابع طبیعی کنند, تا منابع طبیعی اراضی را از پدر این شخص خلع ید کرده و با چارچوب قانونی به فرزند وی واگذار کند.

وزیرجهاد کشاورزی ادامه داد: از 2 ماه گذشته یک‌هزارو 340 پرونده از اراضی که با منابع طبیعی مشکل داشتند در حال بررسی است تا اگر حق کشاورز باشد، به آن واگذار شود. شعبه ویژه برای رسیدگی کمیسیون ماده واحده و رفع تداخل تشکیل شده و ما به جد این مشکلات را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم رفع کنیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.