1397-06-01 10:30
997
0
56324
محسنی بندپی:

اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان بهزیستی / تحت پوشش قراردادن پشت نوبتی‌های گلستان تا پایان مهر

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این دولت سامانه‌ای را ایجاد کردیم تا افرادی که کمتر از مبلغ مستمری‌های ما درآمد دارند، ثبت‌نام کنند و از طریق این سامانه ۷۶۰ هزار خانوار با درآمد اندک را شناسایی کردیم.

به گزارش گلستان ما؛ انوشیروان محسنی بندپی ظهر امروز در مراسم افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت در گرگان اظهار داشت: تلاش ما این است که به شاخص‌های اجتماعی در استان گلستان نگاه علمی و منطقی داشته باشیم.

وی افزود: شیوع معلولیت در استان گلستان بالا است و برای همین این استان را به عنوان پایلوت کارهای تحقیقاتی در نظر گرفتیم. سعی ما این است تا شرایطی را فراهم کنیم که اگر معلولی در خانواده‌ای متولد شد حمایت‌های بعدی از جمله هزینه‌های تشخیص ژنتیکی و مشاوره را تقبل کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استان گلستان ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، گفت: نخستین ویژگی این استان امیدواری، انگیزه و روحیه بالای مردم آن است که همیشه جزء 10 استان نخست کشور در خصوص اعتماد سیاسی بودند و در انتخابات بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، عقل و خردجمعی را بکار گرفته تا امیدواری را در جامعه ایجاد کند، خاطر نشان کرد: این دولت آگاه به رنج و مشکلات مردم بوده و تاکنون برنامه‌های دولت برای مبارزه با فقر مطلق و کاهش فقر موثر بوده است.

محسنی بندپی بیان داشت: در اوج دلارهای نفتی مستمری به خانواده‌های تک‌ نفره و 5 نفره به ترتیب 53 هزار تومان و 100 هزار تومان بود که از ابتدای سال گذشته این مبلغ به ازای خانواده تک نفره 148 هزار تومان و خانواده‌های 5 نفره 465 هزار تومان شده است.

وی گفت: این روند افزایشی را برای امسال هم داریم و نگاه به توانمندسازی و اشتغال مددجویان 14 درصد مستمری‌ها را افزایش دادیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته کمیته امداد امام خمینی (ره) 2 هزار و 100 میلیارد تومان و بهزیستی 900 میلیارد تومان برای اشتغالزایی و توانمندسازی مددجویان هزینه کردند. امسال هم یک‌هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار در کمیته امداد امام خمینی(ره) و 600 میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان پیش‌بینی شده است.

وی درباره برقراری مستمری و پرداخت وام‌های اشتغالزایی به پشت نوبتی‌های این 2 نهاد حمایتی اظهارداشت: در گذشته باید یک نفر از مددجویان به رحمت خدا می‌رفت تا بتوانیم فرد دیگری را اضافه کنیم اما سال گذشته در این دولت سامانه‌ای را ایجاد کردیم تا افرادی که کمتر از مبلغ مستمری‌های ما درآمد دارند، ثبت‌نام کنند.

محسنی بندپی افزود: از طریق این سامانه 760 هزار خانوار با درآمد اندک را شناسایی کردیم که با نگاه به توانمندسازی آنان، برقراری مستمری و پرداخت وام‌های اشتغالزایی را آغاز کردیم.

وی در خصوص تحت پوشش قراردادن پشت نوبتی‌های استان گلستان هم گفت: تا پایان مردادماه از 4 هزار و 80 پشت نوبتی در حوزه اجتماعی و 11 هزار نفری که معلولیت دارند، 52 درصد آنان را تحت پوشش قراردادیم و بنا داریم تا پایان مهرماه امسال پشت نوبتی های گلستان را به صفر برسانیم./ تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.