1397-06-01 09:06
592
0
56320
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان:

آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان گلستان با تانکر انجام می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گلستان گفت: ۱۱۰ روستا استان فاقد آب آشامیدنی بوده و با توجه به مصرف بالا، مجبور به آبرسانی با تانکر هستیم.

به گزارش گلستان ما ؛ بهزاد هرمزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در هفته دولت سال 97 بیش از 22 طرح با اعتبار 40 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و یا کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها 26 هزار خانوار بهره‌مند می‌شوند، تاکید کرد: این طرح‌ها شامل حفر چاه، مخزن، ایستگاه پمپاژ، شبکه توزیع و مهم‌ترین پروژه جمع‌آوری فاضلاب 7 روستای لمسک است که با 29 میلیارد تومان اعتبار با حمایت صندوق توسعه اسلامی کلنگ احداث آن به زمین زده می‌شود که به عنوان نخستین طرح توسعه روستایی و حفظ محیط زیست استان گلستان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با اشاره به اینکه در استان گلستان 1014 روستای کددار وجود دارد که بیش از 900 روستای آن تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب برای توسعه روستاها آماده کردن زیرساخت‌های لازم در روستاهاست.

هرمزی اظهار داشت: 44 مجتمع آبرسانی دردست اقدام داریم که برای به نتیجه رسیدن این طرح‌ها به 1000 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در کنار آن نیاز به توسعه زیرساخت‌ها در روستاها داریم که در این مرحله فازبندی کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان خاطرنشان کرد :این فازها را اولویت‌بندی کردیم که این کارها سبب مهاجرت معکوس شده و درهرشهرستان نقطه‌های هدف انتخاب کردیم که برای آنها اعتبار نیازداریم که در برنامه امسال قرار داریم.

هرمزی با اشاره به اینکه برخی از روستاها وضع آب مطمئن نداشتند، افزود: بیشتر روستاها در منطقه ترکمن صحرا آب مطمئن نداشتند که در برنامه خود استفاده از آب‌های نامتعارف و آب‌شیرین‌کن هستیم که برخی در چند ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده‌اند و 5 نقطه جدید را شناسایی کرده‌ایم و دو نقطه در نقاط شمالی مصوب و در حال اجرای کار هستند و این 2 نقطه در شمال گنبد و در منطقه کرند است که با حل این مشکل روستاهای این منطقه از آب مطمئن بهره‌مند می‌شوند و در بقیه نقاط هم این کار در حال مطالعات هستیم که در کل حدود 90 میلیارد تومان اعتبار مصوبه گرفته‌ایم و با این اعتبار برخی پروژه‌ها را به اتمام خواهیم رساند.

وی تصریح کرد: 110 روستا استان گلستان فاقد آب  آشامیدنی هستند و در تابستان با توجه به مصرف بالا، مجبور به آبرسانی با تانکر هستیم که کمک مردم می‌تواند این مشکل را کاهش دهد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.