1397-05-31 15:15
1082
0
56300
در راستای محرومیت زدایی؛

آغاز اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در روستاهای محروم گنبد

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب کاروان جهادی بسیج دانشجویی در راستای محرومیت زدایی به 11 روستای محروم در دهستان سلطانعلی گنبدکاووس آمدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، افتتاحیه این اردوی جهادی که با حضور 130 دانشجوی بسیجی متشکل از 70 دختر و 50 پسر در کانون بسیج گنبدکاووس برگزار شد.

مسئول قرارگاه جهادی رویش های انقلاب اسلامی در تشریح فعالیت های این اردو گفت: این دانشجویان در 4 گروه درمانی ، دندانپزشکی ، فرهنگی هنری و بهسازی به فعالیت جهادی می پردازند.

حسین بختیاری تصریح کرد: بخش درمان عمومی و تخصصی است و شامل حوزه های بهداشت، آموزش و خدمات عمومی و تخصصی خواهد بود.

وی اذعان کرد: خدماتی که در این بخش ارائه می شود شامل مراجعه به درب منازل و ویزیت رایگان، آموزش بهداشت ، مامایی فیزیوتراپی، گفتار درمانی، داخلی، اطفال و پوست است و داروی مورد نیاز را رایگان در اختیار روستائیان قرار می دهیم.

این جهادگر بسیجی همچنین گفت: با استقرار هشت یونیت دندانپزشکی نیز برای ارائه خدمات دندانپزشکی در مدرسه روستای توحید1 خدماتی چون ترمیم ، عصب کشی و جراحی نیز به صورت رایگان انجام می شود.

وی گفت: در بخش فرهنگی نیز 50 نفر در قالب 5 گروه 10 نفره به فعالیت خواهند پرداخت که یک روحانی و سه خواهر دارای تخصص تربیتی در حوزه کودک، نوجوان و جوان و یک برادر متخصص در حوزه نوجوانان در این گروهها هستند.

حسین بختیاری با عنوان این مطلب که بهسازی و رنگ آمیزی هشت مدرسه پیش بینی شده است گفت: در بخش بهسازی مدارس امکان افزایش این مدارس به 11 مدرسه وجود دارد.

55 درصد جمعیت شهرستان گنبدکاووس  روستایی است و روستاهای امیدیه، امید آباد، فیضیه 1 و 2، توحید 1 و 2، سلمان فارسی 1 و 2 و ابوذر 1، 2 و 3 که قرار است این جهادگران در آن روستاها به کار جهادی بپردازند از محرومترین

روستاهای گنبدکاووس است که در فصول گرم سال، از کم آبی شدید رنج می برند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.