1397-05-28 16:37
1211
0
56206
رئیس جهادکشاورزی گلستان:

طلب ۳۲۹ میلیارد تومانی گندمکاران گلستانی از دولت / بهره برداری از ۱۴۸ پروژه جهادکشاورزی در هفته دولت

رئیس جهادکشاورزی گلستان گفت: یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان مطالبات گندمکاران گلستانی بود که تاکنون بیش از ۹۱۱ میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان واریز شده و ۳۲۹ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

به گزارش گلستان ما ؛ مختار مهاجر در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان برداشت گندم در استان گلستان اظهارداشت: 373 هزار هکتار گندم در استان کشت شد که پیش‌بینی تولید ما یک میلیون و 300 هزار تن محصول بود.

وی افزود: با بارش‌های خوب و تغذیه مناسب گیاه، این برآورد تا یک میلیون و 400 هزار تن افزایش پیدا کرد و با ایجاد مراکز 120 گانه خرید، 925 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان گلستانی خریداری شد. همچنین در این مدت 40 هزارتن گندم بذری نیز خریداری شده در حالیکه براساس برآوردها، یک میلیون و 335 هزار تن گندم در استان تولید شده است.

رئیس جهادکشاورزی استان یادآور شد: در سال 92 میزان تولید گندم در استان 480 هزار تن و میزان خرید تضمینی 270 هزار تن بود که در این سال‌ها افزایش تولید داشتیم و گلستان در تولید گندم در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخشی از کشاورزان گندم خود را به دولت نفروختند، گفت: با توجه به اینکه قیمت خرید تضمینی امسال افزایش نداشت و تأخیری هم که سال قبل در پرداخت وجه گندم به وجود آمده بود، بخشی از کشاورزان محصول خود را به بخش خصوصی که پول آن نقد بود، فروختند.

مهاجر درخصوص پرداخت وجه گندم به کشاورزان گلستانی اظهارداشت: یکهزار و 240 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران گلستانی بود که تاکنون بیش از 911 میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان واریز شده و 329 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

وی با اشاره به برداشت 112 هزار تن کلزا در استان گفت: 60 هزار هکتار کلزا در استان کشت شده بود که 112 هزار تن محصول از آن برداشت شد که 100 درصد وجه به کشاورزان پرداخت شد.

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: 75 هزار هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص یافته بود که 25 هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری و وجه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی درخصوص خرید تضمینی سیب‌زمینی هم بیان داشت: در گلستان نباید بیش از 4هزار و 500 هکتار سیب‎زمینی کشت شود اما امسال 6 هزار و 800 هکتار به کشت این محصول اختصاص پیدا کرد و تولید به 180 هزار تن افزایش یافت.

مهاجر افزود: 8 هزار و 700 تن از سیب زمینی استان به صورت تضمینی و با قیمت 412 تومان از کشاورزان خریداری شده که 8 هزار و 400 تن آن برای صادرات و صنایع تبدیلی به فروش رسیده است.

رئیس جهادکشاورزی استان افزود: ۱۴۸ پروژه عمرانی و تسهیلاتی با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مهاجر با بیان این که با بهره برداری از این پروژه ها ۵۶۳ اشتغال جدید در استان ایجاد می شود، افزود: ۱۵ هزار و ۸۹۶ خانوار از خدمات این پروژه ها بهره مند می شوند.

وی به جزییات بیشتر این پروژه ها هم اشاره و بیان کرد: از این تعداد پروژه ۸۹ پروژه عمرانی و ۵۹ پروژه تسهیلاتی هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: از این ۱۴۸ پروژه، چهار پروژه در بخش تولید گیاهی، ۱۲ پروژه در بخش دامی، چهار پروژه صنایع تبدیلی کشاورزی، ۱۱۵ پروژه آب و خاک، هشت پروژه در بخش جنگل و مرتع، دو پروژه تعاون روستایی و سه پروژه در بخش مکانیزاسیون به بهره برداری می رسد.

به گفته مهاجر بیشترین پروژه های افتتاحی هفته دولت در گلستان در شهرستان گنبد و کمترین در کردکوی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.