1397-05-27 06:19
570
0
56143
مدیرکل اطلاعات گلستان عنوان کرد؛

از دستگیری شعارنویسان در گلستان تا ناکام ماندن عامل انفجار در گرگان/ بذرهای داعش در گلستان به محصول جریان داعش نرسید

مدیرکل اطلاعات استان گلستان در «همایش و نمایشگاه مجاهدت‌های خاموش» گوشه‌ای از اقتدار و هوشمندی سرباز گمنام امام زمان (عج) در کشور و استان در مقابله با جریان صددرصد وابسته داعش را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، جلالی شامگاه جمعه در «همایش و نمایشگاه مجاهدت‌های خاموش» با حضور مدیران، فعالان فرهنگی، اطبا، استادان دانشگاهی، اصحاب رسانه و فعالان سیاسی استان گلستان گفت: وزارت اطلاعات به عنوان پایگاه عظیم جهاد، نهاد اطلاعاتی مقتدر، امین و حاکمیتی، مستقل، ولایت‌مدار و مردمی سازمانی آینده‌نگر، آینده‌ساز، تصمیم‌ساز و فرصت‌ساز در امنیت پایدار جامعه است.

وی تصریح کرد: وزارت اطلاعات پایه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، پیش کنش‌گر و توانمند در برابر تهاجم اطلاعاتی سرویس‌های بیگانه با فعالیت‌های پیش‌دستانه است.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان در خصوص گروه ترویستی داعش دست ساخته سازمان‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا گفت: از همان روزهای شروع فعالیت داعش وزارت اطلاعات با درایت و هوشمندی رصد دقیق از تحرکات این گروه داشته است.

جلالی با اشاره به پیشروی داعش در عراق و سوریه و عملیات روانی این گروه همراه با رعب و وحشت در فضاهای مجازی خاطرنشان کرد: شاید یکی از سناریوهای عقیدتی و مراحل رشد داعش همین ایجاد رعب و وحشت بود تا بتوانند مسلمانان و دیگر کشورها را تسلیم خود کنند.

وی افزود: قتل و کشتار داعش باعث شد که جمهوری اسلامی در 40 مایلی ورود آنها به عراق در صدد کمک به دولت‌های عراق و سوریه برای متوقف کردن این گروه برآمد.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان با بیان اینکه امروز سرزمینی در حاکمیت گروه ترویستی داعش نیست، افزود: هم اکنون با جانفشانی و اقتدار جبهه مقاومت حاکمیت جریان داعش در عراق و سوریه به طور کامل منهدم شده است.

جلالی با اشاره به اینکه در میدان عمل نیز پیروزی با جریان اصیل مقاومت بوده، یادآور شد: تهاجمی که هفت سال به طول کشید و مقاومتی که با تاکید، درایت و تیزبینی پشتیبان انقلاب اسلامی شخص مقام معظم رهبری همراه بود که با آینده‌نگری آینده را ساخت و داعش را در منجلابی گرفتار کرد که به این زودی‌ها گرفتار هستند.

وی ادامه داد: نکته امیدبخش این است قدرت بازدارندگی اطلاعاتی ما در راه تامین و حمایت از فرایند تصمیم‌گیری، اقدام و ممانعت از غافلگیری راهبردی، شکست اطلاعات، مشارکت موثر در برقراری امنیت پایدار، فراگیری در کشور و حمایت اطلاعاتی امنیتی از جهان اسلام، تشییع و مقاومت در برابر نظام سطله از نقش محوری و الگویی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: وزارت اطلاعات با اتکا به الگوی اسلامی، متعهد و توانمند و در بستر رفتار سازمانی با دانش و فناوری اطلاعاتی پیشرفته، روزآمد، بومی و نوین راهبرد کلیدی در تسلط‌ اطلاعاتی، اقتدار امنیتی و برتری در نبرد اطلاعاتی در محیط داخلی و پیرامونی است.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان به دیدار سال 97 سربازان گمنام امام زمان (عج)با مقام معظم رهبری داشند اشاره کرد و گفت: یکی از فرمایشات آقا این بود شماها در یک میدان بزرگ قرار دارید، در مقابل شما جبهه عظیم و وسیع از دشمنان قرار دارند به تعبیری وزارت اطلاعات در مقابل همه سرویس‌های اطلاعاتی دنیا که آنها هم از لحاظ عدد، پشتیبانی، هم‌سابقه و همکاری با هم قرار دارد.

جلالی افزود: قطعا هر کشوری دارای یک میز اطلاعاتی است تمام سرویس‌های اطلاعاتی دنیا متعهد شدند در جمع‌‌آوری اطلاعات در ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانند با هم تبادل اطلاعاتی داشته باشند یعنی اگر انگلیس، اسرائیل و آمریکا نیاز به اطلاعات هم داشته باشند ضمن تعهد به همکاری با یکدیگر حتی از کشورهای اقماری دریغ نمی‌کنند.

*دستگاه‌های اطلاعاتی با محوریت وزارت اطلاعات پیروزمندانه درخشیدند

وی تصریح کرد:‌دستگاه‌های اطلاعاتی در داخل با محوریت وزارت اطلاعات الحمدالله تا به حال پیروزمندانه درخشیدند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: این باعث شده مقام معظم رهبری در بحث بیداری اسلامی بفرمایند باید همه و تهاجم اطلاعاتی قوی کرد تا بتوانیم اسلام، مکتب امام و آرمان‌های نظام مقدی جمهوری اسلامی در جهان اسلام روز به روز گسترش دهیم.

جلالی تاکید کرد:‌فرق وزارت اطلاعات با سرویس‌های اطلاعاتی عمل کردن به شرع مقدس اسلام، قانون الهی و عمل کردن برای رضای خدا است در حالی که برای اینکه آمریکا به اهدافش برسد هزاران را به قتل برساند و گردن بزنند و کشورهای اسلامی ویران کند برایش اهمیتی ندارد چون اول می‌خواهد به امنیت اسرائیل برسد.

وی یادآور شد: با این تراز وزن جمهوری اسلامی در خور کشور اسلامی است که همه رشک می‌برند و این سروصدا و بی‌تابی‌ها از قدرت و اقتدار اطلاعاتی جمهوری اسلامی است آنها در اکثر عرصه‌ها شکست خوردند و فهمید اگر جلوی این اقتدار را نگیرد و تدبیر و برای آینده فکر نکند قطعا خودشان متضرر خواهند شد.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: از ماه‌های قبل به دنبال این بودیم که با کمک نخبگان، اندیشمندان و اساتید اهمیت امنیت و آرامشی که با درایت و تیربینی سربازان گمنام امام زمان (عج) در جامعه به وجود آمد به مردم معرفی و از این دستاورد به عنوان یک مطالبه عمومی حراست کنند.

جلالی افزود: همه تلاش‌های ما بر این بوده که در تبیین اهمیت امنیت و خطراتی که نظام ما را تهدید می‌کند با آگاه‌بخشی جامعه میزان هوشیاری، هوشمندی جامعه فعال کنیم و برپایی نمایشگاه «مجاهدت خاموش» با همین هدف انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در آلمان سرویس‌های اطلاعاتی آنها می‌گویند اگر 120 گرم کشف مواد منفجره در عملیات تروریستی داشته باشند با همه امکانات و تجهیزاتی که دارند، خیلی درجه یک و پیروز هستند، در حالی که وزارت اطلاعاتی در راهپیمایی روز قدس، 22 بهمن و ایام محرم در شهرهای بزرگ کشور مقادیر زیادی  مواد منفجره کشف و ضبط کردند که نشان از اشرافیت اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) دارد.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان با بیان اینکه در این گلستان برای یک کیس اطلاعاتی تلاش زیادی شد و با توجه به اغشتاشات و برنامه‌ منافقان و ضدانقلاب برای اختلاف‌افکنی و ملتهب کردن فضای روانی جامعه گفت: لحظه به لحظه شاهد رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در سطح استان برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه بودم به طور مثال یک گروه از منافقان تصمیم داشتند همزمان در یک ساعت در اکثر شهرهای استان گلستان شعارنویسی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری داشته باشند و همزمان  به صورت آنلاین فیلم و تصویر آن برای فضاسازی، به شبکه تلگرامی و سیمای منافقان ارسال می‌کردند که جهانیان آن را به ببینند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: در این راستا تصویر سران منافقان در سطح خیابان‌های شهر گرگان و سایر خیایان‌های برخی شهرستان‌های استان نصب می‌شد و در کمتر 30 ثانیه یا حداکثر یک دقیقه فیلم آن ضبط و  در شبکه‌های‌ منافقان منتشر می‌کردند.

جلالی اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج) استان گلستان با اشرافیت کامل و مقتدرانه به طور شبانه‌روزی تمام همت‌شان را به خرج دادند و از طریق اقدامات اطلاعاتی پیچیده در سطح شهرستان‌های استان نهایتا نفرات شناسایی این گروه شناسایی شدند لذا به دوستانم تاکید کردم که حتما به صورت زنده همانطوری که آنها انجام می‌دهند، دستگیر شوند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: این افراد کاملا تشکیلاتی، آموزش دیده و به علت آشنایی با اصول حرفه‌ای اطلاعاتی در راستای تعالیم سازمان منافقان مدتی هیچ سرنخی از خود به جا نمی‌گذاشتند اما در نهایت با هوشمندی سربازان گمنام امام زمان (عج) رصد اطلاعاتی تاکتیک‌ها و تکنیک‌های این گروه، در نهایت در شهرستان کردکوی عملیات دستگیری آنها انجام و تمام اعضای آن متلاشی شدند.

جلالی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌هایی که این گروه داشتند تلاش می‌کردند صرفا بخواهند بحث قومیت و مذهب را برجسته کنند، افزود: مورد داشتیم که فردی هیچ ارتباطی با قوم ترکمن نداشت ولی روسری ترکمن به سر می‌کردند تا بگویند ترکمن است که عکس امام را به آتش می‌زند و نظام با قومیت و مذهب درگیر است.

وی تصریح کرد: آنچیزی که دشمنان نظام، منافقان و ضدانقلاب‌ همیشه به عنوان ابزار و سلاح استفاده می‌کنند بحث اختلاف است که همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری است که مراقب اقدامات اختلاف‌افکن باشید.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: سرویس‌های اطلاعاتی دنیا واقعا هنرمندانه کار می‌کنند که با قلم من و شما با روسری ترکمن و لباس کرد به اهداف پلید خود برسند، انفجار، تخریب، نگرانی یا ناامیدی و در نهایت دستگاه‌های امنیتی که استحکام نظام هستند را تضعیف کنند و یاس و دلزدگی را در جامعه ترویج کنند.

جلالی یادآور شد: دستور رهبری چیست؟ هشدار امنیتی چیست؟ جامعه به چه نیاز دارد؟ جامعه به امنیت پایدار، امید و آرامش و احساس آرامش نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بسترساز امنیت جامعه، قلم و اصحاب رسانه هستند، که مسوولیت اصلی دارند، گفت: نباید داعش را پایان یافته بدانند این فکر که بگوییم که داعش پایان یافته و از بین رفته است در حالی استکبار جهانی و سرویس‌های اطلاعاتی همیشه تلاش دارند با ترویج افکار چنین گروه‌های افراطی و تروریستی همیشه برای ما یک تهدید امنیتی ایجاد کنند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: ما باید با قلم‌ها، با بیان‌ها، با کتاب‌ها و مقالات این تاریکی و جهل را از بین ببریم و در مقابل تاریکی علم، تفکر و نورانیت را در جامعه ترویج دهیم.

جلالی با بیان اینکه جامعه فرهنگی به عنوان انسان خودساخته، خودنظارتی و خودهادی که جامعه را هدایت و روشنگری می‌کند، افزود: این قلم‌ها می‌توانند همه جامعه را و خود قلم‌به‌دست‌ را به معراج برساند و همین اهل قلم می‌تواند با قلمش به آتش برسد وسیله‌ای درست کند که خودش را به آتش بکشد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف قطعی این همایش و نمایشگاه «آگاهی‌بخشی در حوزه اقدام و هملکرد وزارت اطلاعات در مقابله با جریان تکفیری و داعشی که قطعا مهمترین مخاطب آن همین جمع فرهنگی، رسانه‌ای نخبه‌های دانشگاهی هستند که می‌توانند این جمع بهترین نقش برای انتشار این پیام و رسانه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیانات امام راحل به صورت کامل الهی و خدایی بود، گفت: امام فرمودند که قلم‌ها شهیدپرور هستند، اهمیت انتشارات اهمیت خون‌هایی است که در جبهه ریخته می‌شود.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان افزود: اهمیت قلم به این است که قلم را نباید به دست نااهلان بسپاریم، قلم در دست نابخردان که ندانند چگونه از آن استفاده کنند یا غرض‌ورزان که نمی‌خواهند از آن به شیوه صحیح استفاده کنند همانند تیر از نیام برکشیده شده از زنگی مست است که لجام‌گسیخته کیان اسلام و انقلاب را به مخاطره می‌اندازد.

جلالی خاطرنشان کرد: گاهی در همین استان سه نفر جمع می‌شدند یکی می‌شد قاضی و فتوا می‌داد که مثلا فلان معلم چون با حکومت همکاری می‌کند نباید زنده باشد، درست همان شیوه‌ای که منافقان و سازمان مجاهدین به اصطلاح خلق در اوائل انقلاب داشتند، برای همین در شرایطی که در جامعه جهل مرکب در حوزه تفکر داعش وجود دارد، مسوولیت و ماموریت اهل قلم بیش از این‌ها است.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: طی سال‌های 93 تا 94 فعالیت داعش در استان گلستان آغاز شد که متاسفانه برخی جذب این گروه شدند، برخی در عملیات‌هایی در پاکستان، افغانستان و عراق معدوم و برخی دیگر با اقدامات اداره کل اطلاعات توجیه و ارشاد شدند و به آغوش خانواده و زندگی برگشتند.

جلالی افزود: خیلی از این افراد که از لحاظ فکری آلوده شده بودند، قبل از اینکه به داعش بپیوندند و از کشور خارج شوند، اقدامات پیش‌دستانه انجام دادیم و توجیه و ارشاد کردیم.

*بذرهایی که داعش در استان گلستان پاشیدن به محصول جریان داعش نرسید

جلالی افزود:‌ به فضل الهی اهل سنت استان گلستان یکدست و از وحدت، انسجام و همدلی کامل برخوردار هستند، همگرا و حاکمیتی فکر می‌کنند برای همین در اغتشاشات اخیر حتی یک مورد دستگیری اهل سنت نداشتیم.

وی تصریح کرد: بذرهایی که داعش در استان گلستان پاشیدن به محصول جریان داعش نرسید چراکه به علت عدم همراهی اهل سنت گلستان از این تفکر، داعشی‌ها آنان را تکفیر می‌کنند و آنها را انحرافی می‌دانند و معتقد هستند اهل سنت گلستان نیاز به آموزش دارند.

مدیرکل اطلاعات استان گلستان گفت: در 22 بهمن سال گذشته فردی قصد انفجار در گرگان و بهره‌برداری رسانه‌ای داشت که با هوشمندی و اشرافیت سربازان گمنام امام زمان (عج) استان قبل از هرگونه اقدام خرابکارانه دستگیر شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.