1397-05-27 08:02
1602
0
56140
وزارت اطلاعات تراز نظام انقلابی امامت و امت ؛

کارآمدی وزارت اطلاعات در دهه پنجم انقلاب از منظر امام خامنه ای (۴)/ امام در مقام بیان و وزارت اطلاعات دولت‎های یازدهم و دوازدهم در مقام عمل

در حال‌ حاضر، جاسوسهاي‌ امريكا و انگليس‌ و ديگر رژيمهاي‌ استكباري‌، ميان‌ مردم‌ و دستگاههاي‌ مختلف‌ و حوزه‌هاي‌ علميه‌ هستند و قصد ضربه‌ زدن‌ به‌ نظام‌ و انقلاب‌ را دارند. اين‌ شما هستيد كه‌ بايد با همت‌ بلند خود و با اتكاء به‌ پروردگار دنبالشان‌ باشيد و نقشه‌هاي‌ آنها را خنثي‌ كنيد

به گزارش گلستان ما، دکترحسن بیارجمندی مشاور اسبق حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان در سلسله یادداشت های تحلیلی خود در خصوص وزارت اطلاعات در بخش چهارم آن نوشت:

بیعت وزارت اطلاعات با ولایت و امامت امت

بیعت سربازان گمنان امام زمان(عج) از جمله در وزارت اطلاعات با ولی امر مسلمین و امامت امت در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۶۸ انجام گرفت.این ایام علاوه بر بعد اهمیت تاریخی که پس از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) صورت گرفته است- از ابعاد دیگری نیز واجد اهمیت بسیار است بالاخص اینکه در این مقطع حساس گذار و نیز اوج موج مقدماتی برنامه ریزی ده ساله دشمنان انقلاب اسلامی برای براندازی آن ؛ این وزارتخانه با همکاری حفاظت‌ اطلاعات‌ ارتش‌ موفق به‌ انهدام‌ يك‌ شبكه‌ي‌ خطرناك‌ اطلاعاتي‌ و استكباري‌ در داخل‌ كشور می گردد که به تعبیر معظم له مجموعه‌ي‌ خطرناكي بود كه‌ همه‌ گونه‌ عضو آخوند و ارتشي‌ و بازاري‌ و ... در آن‌ به‌ چشم‌ مي‌خورد - و از سوی ایشان مورد تحسین قرار گرفت و در عین حال در همان مقطع و روز بیعت ضمن اعلام هوشیاری اطلاعاتی و اتخاذ رویکرد تهاجمی در قبال دستگاه های اطلاعاتی دشمنان انقلاب اسلامی اعلام می کنند:«در حال‌ حاضر، جاسوسهاي‌ امريكا و انگليس‌ و ديگر رژيمهاي‌ استكباري‌، ميان‌ مردم‌ و دستگاههاي‌ مختلف‌ و حوزه‌هاي‌ علميه‌ هستند و قصد ضربه‌ زدن‌ به‌ نظام‌ و انقلاب‌ را دارند. اين‌ شما هستيد كه‌ بايد با همت‌ بلند خود و با اتكاء به‌ پروردگار دنبالشان‌ باشيد و نقشه‌هاي‌ آنها را خنثي‌ كنيد.» .

معظم له با توجه به اهمیت و نقش سربازان گمنام امام زمان؛ صریحا اعلام می کنند که هيچ‌ سنگري‌ بافضيلت‌تر از سنگر شما نیست و توصیه می کنند که: «اين‌ سنگر را محكم‌ نگهداريد و مبادا براي‌ لحظه‌يي‌ دلسرد و خسته‌ و مردد بشويد; با همديگر همكاري‌ كنيد.»[۱]

این بیعت و خطوط اصلی آن یک شاخص برای ارزیابی عملکردها در دوره های مختلف این وزارتخانه محسوب می گردد.تحلیل مقاطع زمانی دیدارهای معظم له‌، محتوی بیانات‌، تیتر انتشار یافته و...می می بایست در این ارزیابی ها مورد توجه قرار داد بالاخص اینکه تمامی این دیدارهای صورت گرفته ‌، در قالب خبر منتشر می شوند و گزارش کامل بیانات منتشر نمی گردد. مثلا دیدار ۱۳ /مهر/ ۱۳۸۳ ودر آخرین سال دولت اصلاحات( وزارت حجت الاسلام يونسى) در نوع خود قابل توجه است.خبر این دیدار با عنوان کلی:« ديدار وزير، معاونان و مديران وزارت اطلاعات» منتشر و در این خبر ۴پاراگرافی، معظم له صرفا کلیت و خدمات ۲۰ ساله وزارت اطلاعات را مورد توجه قرار می دهند:« وزارت اطلاعات در طول ۲۰ سال گذشته و همچنين عناصراصلى اين وزارتخانه قبل از تشكيل آن و در سالهاى ابتدايى انقلاب، كارهاى بزرگى انجام داده اند كه برخى از آنها منحصر بفرد است.» [۲]

مجاهدت های خاموش وزارت اطلاعات در حفاظت از انقلاب و ارزش های اسلامی

این مهم و تفاوت آشکار را ۴ سال بعد و مورخه ۲۳ /مرداد/ ۱۳۸۷ در دیدار حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای وزیر وقت اطلاعات و کارکنان وزرات اطلاعات با معظم له می توان مشاهده نمود.این دیدار که در سال پایانی خدمت ۴ساله محسنی اژه ای و از همه مهمتر آخرین سال از موج دوم برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی در براندازی آن است؛ تحت و قالب خبری با عنوان بسیار تامل برانگیز و قابل توجه :«وزارت اطلاعات بدون توجه به تلاطم های سیاسی، مسیر مستقیم خود را ادامه دهد» پوشش داده می شود.

معظم له در این دیدار بطور خاص با برشمردن این که وزارتخانه از بهترین و با وفاترین مجموعه های برآمده از انقلاب هستند؛ تاکید می کنند:«وزارت اطلاعات، با زحمات و تلاش های طاقت فرسا و در حقیقت با مجاهدت خاموش، در حال حفاظت از انقلاب، ارزش­های اسلامی و مردم در مقابل دشمنان است، و همه باید قدردان آن باشند.»[۳]

این تاکید بر مسیر مستقیم و تداوم آن از سوی این وزارتخانه در حفاظت از انقلاب، ارزشهای اسلامی و مردم در مقابل دشمنان به معنی تایید وزارت در مقام عمل بالاخص به استناد ماده ۱ قانون تاسیس وزارت اطلاعات(پیشگیری و مقابله با توطئه‌های [دشمنان داخلی و خارجی] علیه انقلاب اسلامی کشور و نظام جمهوری اسلامی تاسیس) می باشد و یکسال بعد در تلاطم های کودتای رنگی ناموفق سال ۸۸ خود را به تمامی دوست داران انقلاب اسلامی در داخل و خارج نشان می دهد.

وزارت اطلاعات پايگاه عظيم جهاد در عرصة‌ جنگ اطلاعاتي در دنياي امروز

نفطه عطف آن در این وزارتخانه و در این مسیر مستقیم ، بازدید و دیدار ۱۲ /اسفند/ ۱۳۸۹ معظم له از وزارت اطلاعات و نمايشگاه فعاليتها و پيشرفتهاي سربازان گمنام امام زمان(عج) و در آغازین سال کاری وزارت حجت الاسلام و المسلمین مصلحی- که با تیتر انقلاب اسلامي ايران الگوي بيداري اسلامي در منطقه پوشش داده شد- است . ایشان در جمع مديران، كارشناسان و كاركنان وزارت اطلاعات، ضمن قدرداني از تلاشهاي مخلصانه و دلسوزانه سربازان گمنام امام زمان(عج)، اين وزارتخانه را از معدود دستگاههاي برآمده از انقلاب اسلامي خوانده و تأكيد می کنند:« وزارت اطلاعات به همت نيروهاي با ايمان، متعهد، متخصص، دلسوز و انقلابي خدمات بزرگي براي انقلاب انجام داده است و اكنون پايگاه عظيم مبارزه و جهاد در عرصة‌ جنگ اطلاعاتي در دنياي امروز است . »

رهبر انقلاب اسلامي، اين مجموعه برآمده از انقلاب اسلامي را تركيبي از تلاش و توكل خوانده و می افزایند : «با توجه به ويژگيهاي ممتاز اين مجموعه، وزارت اطلاعات بايد همواره در حد اعلاي پايبندي به اصول و مباني انقلاب و رعايت حدود شرعي و قانوني باشد . »[۴]طبیعی است که این وزارتخانه در این سطح از آمادگی ملی و بین المللی و در صراط مستقیم انقلاب اسلامی و بیعت با ولایت و امامت - که در هیچ دوره ای سابقه نداشته است - از درون و توسط عناصر نفوذ داده شده به درون حکومت مورد هدفگذاری اصلی و ابتدایی قرار بگیرد؛ بنحوی که استحكام و انسجام درونی آن با چالش جدی مواجه شود.

 تحرکات حلقه انحرافی و عناصر وابسته آن در یکی از معاونت ها مجری چنین پروژه ای است.اما اشراف کامل فرمانده کل قوا و ورود هوشمندانه حتی با پرداخت بزرگترین هزینه سیاسی ؛ رییس جمهور وقت را به حفظ و تقویت وضعیت یاد شده در وزارت اطلاعات ملزم و متعهد می کند. نامه‌۳۰/فروردین/۱۳۹۰ امام خامنه ای خطاب به وزیر اطلاعات این موضوع را اثبات می کند : «بسم‌الله الرحمن الرحیم حجة‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه وزیر محترم اطلاعات ؛ استحكام و انسجام و روزآمد بودن دستگاه اطلاعاتي كشور يكي از پايه هاي مهم اقتدار نظام اسلامي است، لذا از شما ميخواهم بيش از پيش در انجام مأموريتهاي مهم داخلي و خارجي وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمايه‌ي عظيمي كه آن وزارتخانه از نيروي انساني توانمند و انقلابي و متدين و فن آوريهاي روز برخوردار است و با حمايت دولت خدمتگزار و همكاري ساير نهادهاي اطلاعاتي اجازه ندهيد كوچكترين فترت و سستي در انجام وظايف قانوني آن دستگاه مهم پيش آيد. براي شما و معاونان و مديران محترم و همه‌ي فرزندان عزيز و انقلابي ام در وزارت اطلاعات دعا ميكنم. موفق و مؤيد باشيد . سیدعلی خامنه‌ای »

امام در مقام بیان و وزارت اطلاعات دولتهای یازدهم و دوازدهم در مقام عمل

دولت یازدهم در سال ۹۲ این وزارتخانهِ در تراز انقلاب و نظامی اسلامی با ویژگی های برشمرده شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی را تحویل می گیرد. بعد از ۳ سال در مورخه ۱۹ /مرداد/ ۱۳۹۵ اولین دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات با رهبری انجام می گیرد و خبر این دیدار تحت عنوان :« وزارت اطلاعات، سنگر حساس و چشم بینا و بیدار نظام اسلامی است» پوشش داده می شود.این موضوع و عنوان از این جهت قابل توجه است که در ۳سال گذشته «نفوذ» و مقابله با آن به محور اصلی و تاکیدی بیانات معظم له تبدیل شده است.[۵]

1

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، وزارت اطلاعات را «سنگری بسیار مهم و حساس» و «چشم بینا و بیدار نظام اسلامی» خوانده و تأکید کردند:« وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است و به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود . » معظم له با تشکر از زحمات مؤمنانه و شبانه‌روزی بخشهای مختلف وزارت اطلاعات، پیروزی و بقای انقلاب اسلامی را در گروی حفظ ایمان دانستند و افزودند: ناکامی استکبار جهانی در مقابل نظام اسلامی با وجود انبوه توطئه‌ها و شگردهای گوناگونی که از روز اول علیه انقلاب به کار گرفتند، جز با پشتوانه‌ی «ایمان»، ممکن نبود .

ایشان، هر اقدامی در تضعیف ایمان مردم و مسئولان را «خیانت» خواندند و گفتند: آن نیروی دفاعی که کشور را در همه این سالها حفظ کرده، نیروی ایمان است و اگر این سلاح قوی و کارآمد تضعیف شود، آفات فراوانی به دنبال خواهد داشت .

ایشان از همین زاویه، تقویت جنبه‌های معنوی و ایمانی را در وزارت اطلاعات مورد تأکید قرار دادند و خاطرنشان کردند: وزارت اطلاعات، پوسته‌ی سخت نظام است که به هیچ‌وجه نباید آسیب‌پذیر شود، بنابراین تقویت عناصر مهمی همچون ایمان و معنویت در این وزارتخانه باید بیش از هر دستگاه دیگری مورد توجه قرار گیرد. معظم له بصورت خاص در این دیدار نسبت به مطالبه موارد ذیل اقدام می نمایند:

الف: نسل جدید وزارت اطلاعات را همچون گذشته، ارزشی و انقلابی رشد و ارتقا دهید .

ب: مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی باید به طور کامل در وزارت اطلاعات حفظ شود .

ج:ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی امریکا از مهمترین مبانی قطعیِ امام بزرگوار ماست و این مسئله جای هیچگونه مسامحه و سهل‌انگاری ندارد .

د:وزارت اطلاعات در هر بخشی که می‌تواند پایگاهی برای کمین دشمن و ضربه زدن به نظام اسلامی قرار بگیرد، باید حضور داشته باشد و آن بخش را حوزه کاری خود بداند .همچنین بطور خاص بر نقش وزارت اطلاعات در تحقق اقتصاد مقاومتی و برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی تاکید می گردد

دو سال بعد و در مورخه ۲۹ /فروردین/ ۱۳۹۷ اولین سال از دولت دوازدهم دیداری مجدد برگزار می گردد.خبر این دیدار با عنوان :«وزارت اطلاعات باید صد در صد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند» پوشش داده می شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ، مجموعه وزارت را برآمده از انقلاب و فرزندان امام و انقلاب خواندند و با تأکید بر لزوم حرکت انقلابی و انقلابی ماندنِ صد درصدِ وزارت اطلاعات، با اشاره به ابعاد گوناگون جنگ اطلاعاتی جبهه وسیع دشمنان با نظام اسلامی، گفتند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاهها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده اندیشی جداً پرهیز شود .

ایشان با اشاره به شکل‌گیری وزارت اطلاعات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، افزودند: مجموعه اطلاعاتی از ابتدا، سالم و خالص تشکیل شد و تاکنون نیز به همین صورت باقی مانده و امتحان های خوبی پس داده است و با تأکید بر اینکه آحاد وزارت اطلاعات پدید آمده‌ی انقلاب و فرزندان امام و انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: بر همین اساس وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند .ایشان در این دیدار نسبت به موارد ذیل تاکید نمودند:

الف:وزارت اطلاعات تابع سیاست‌های نظام است :« در همه جای دنیا، دستگاههای اطلاعاتی تابع سیاست‌های نظامِ حاکم بر کشورها هستند . »

ب:چارچوب سیاستهای نظام جمهوری اسلامی را امام(ره) مشخص کرده و این چارچوب براساس وصیت نامه و فرمایشات ایشان شکل گرفته است.

ج: هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است و در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است .

د:همه اجزاء وزارت اطلاعات با مطالعه دقیق وصیت نامه و فرمایشات امام(ره) و آشنایی با مبانی و اصول انقلاب کاملاً آشنا باشند و در این چارچوب، انقلابی عمل کنند .

ه:ما در میانه یک میدان بزرگ جنگ قرار داریم که یک طرف آن، نظام جمهوری اسلامی و طرف دیگر آن، جبهه وسیع و قدرتمندی از دشمنان است .

و:سرویس های جاسوسی طرف مقابل محور اصلی این رویارویی هستند و برغم همه امکانات خود، تا بحال نتوانسته اند هیچ غلط مهمی انجام دهند .البته اگر در این جنگ دچار غفلت شویم مغلوب خواهیم شد و اگر دچار ساده اندیشی شویم ضربه خواهیم خورد .

ز: در این جنگ پیچیده اطلاعاتی ، شیوه ها و روش های مختلفی در دستور کار است، از «نفوذ و سرقت اطلاعات» و «تغییر محاسبات تصمیم گیران» و «تغییر باورهای مردم» تا «ایجاد نابسامانی مالی و اقتصادی» و «ایجاد آشفتگی های امنیتی ».

ح : در این مسائل اخیر در بازار ارز ، رد پای بیگانه و دستگاههای اطلاعاتی آنها مشهود است .باید در این جنگ و در مقابل برنامه های جبهه مقابل ایستاد و برای غلبه بر دشمن، علاوه بر دفاع باید برنامه تهاجم نیز داشت به گونه ای که زمین بازی بوسیله دستگاه اطلاعاتی ما تعیین شود .

ط:برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده، و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات ا یکی از راههای مقابله مجموعه اطلاعاتی کشور با طراحی جبهه مقابل است

ی: جدی گرفتن موضوع نفوذ بعنوان یکی دیگر از راههای مقابله با تهاجم جبهه مقابل

ک : فردی که می خواهد در نظام جمهوری اسلامی، امانت‌دار کشور و مردم باشد باید صلاحیت داشته باشد لذا کوچک‌ترین تردید درباره صلاحیت افراد باید منعکس شود و دستگاهها نیز موظف به عمل براساس نظر وزارت اطلاعات هستند

2

ل : همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه ای در بین دستگاههای اطلاعاتی کشور

م:باید موضوع مبارزه با فساد بسیار جدی گرفته و با شریان‌های اصلی آن مقابله شود، زیرا فساد موجب انهزام و شکسته شدن روحی و روانی افراد و جامعه می شود .

ن: در جمهوری اسلامی ما با نام اسلام به‌دنبال حکومت پیامبر اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) هستیم، بنابراین باید با روحیه اشرافی گری و شهوترانی به شدت مقابله شود .

این حجم مطالبه گری از وزارت اطلاعات در ۲ سال گذشته و طی دو دیدار و تاکید مجدد به بعض محورها بی سابقه است و در محتوی هیچ یک از دیدارهای سابق - که در قالب خبر منتشر یافته است- نمی توان این حجم مطالبه گری با این تنوع و گستردگی را یافت! اما این مطالبه گری با این محورها و آنهم بعد از ارتقای وزارتخانه در تراز انقلاب اسلامی در دوره حجت الاسلام و المسلمین مصلحی به چه معنا می تواند باشد؟ مطالبه بایسته های راهبردی همچون: رشد و ارتقای ارزشی و انقلابی نسل جدید وزارت اطلاعات،حفظ مبانی و جهت‌گیری‌های انقلاب اسلامی به طور کامل در وزارت اطلاعات ، عدم مسامحه و سهل‌انگاری در ایجاد خط فاصل با رأس جریان استکبار یعنی امریکا، حضور مسولانه در هر بخشی که می‌تواند پایگاهی برای کمین دشمن و ضربه زدن به نظام اسلامی قرار بگیرد، برخورد و پیشگیری از مفاسد اقتصادی،تبعیت از سیاست های نظام،پرهیز از جناح بازی و تاکید بر قرار گرفتن در جناح انقلاب،آشنایی کامل همه اجزای وزارت با مبانی و اصول انقلاب،عدم غفلت و ساده اندیشی در برابر سرویس های اطلاعاتی خارجی، آمادگی کامل و همه جانبه در برابر جنگ پیچیده اطلاعاتی،اتخاذ راهبرد تهاجمی در برابر و تعیین زمین بازی بوسیله دستگاه اطلاعاتی ما بالاخص در این مسائل اخیر در بازار ارز!(این مطالبه گری پیش از بحران ارز و سکه در ماههای اخیر بود) ، برنامه ریزی بلندمدت با پیش بینی رویدادهای آینده و تحلیل و بررسی دقیق اطلاعات، جدی گرفتن موضوع نفوذ، انعکاس کوچکترین تردید در اعلام صلاحیت افراد، همکاری، هم‌افزایی و رقابت حرفه ای در بین دستگاههای اطلاعاتی کشور، مبارزه و مقابله جدی و شدید با فساد و روحیه اشرافی گری و شهوترانی.

آنچه بطور قطع می توان گفت این است که امام خامنه ای در « مقام بیان» است و تصمیم بر آن دارد که اولا براساس سیره عملی خود در تمامی دیدارهای رسمی و در این سطح ، تمام منظور و مقصود خويش را به وزیر اطلاعات ، معاونین و مدیران و کارکنان آن برساند. ثانیا با انتشار خبر و محورهای یاد شده و انتشار عمومی آن نیز تمام منظور و مقصود خويش را به اطلاع عامه مردم و نخبگان برساند. ثالثا با بيان این محورهای علنی و آنچه انتشار نیافته است ؛ وزارت اطلاعات یعنی شنونده و مخاطب اصلی این بیانات را به انجام خواسته ها و تكاليف مندرج در این دیدارها بعنوان سیاست و خط و مشی حاکم رهنمون سازد.

[۱]http://www.leader.ir/fa/speech/97/

[۲]http://www.leader.ir/fa/content/2637

[۳]http://www.leader.ir/fa/content/3994

[۴]http://www.leader.ir/fa/content/7854

[۵] نگاه کنید به فیش های نفوذ دشمن / نفوذ امریکا/نفوذ بیگانگان/رخنه دشمن/نفوذ غرب http://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=6592&npt=1

[۶]http://www.leader.ir/fa/content/16104

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.