1397-05-24 11:29
450
0
56086
در آستانه 26 مرداد؛

برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز ورود آزادگان گلستان تشریح شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران استان گلستان با بیان اینکه یک‌هزار و 200 آزاد سرافراز در استان وجود دارد برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما؛ محمدعلی طالع‌ زاری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مراسم بزرگداشت روز ورود آزادگان به میهن اسلامی در سراسر استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکهزار و 200 آزاده در استان گلستان وجود دارد، تصریح کرد: پرداختن به موضوع چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان نقطه تبلور، بلوغ و نماد رشد و تکامل انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ پایداری، مقاومت و آزادگی در جامعه تاکید کرد و افزود: جامعه باید با مقام و منزلت آزادگان و خانواده‌های آنان بیش از پیش آشنا شود.

طالع‌زاری با اشاره به برنامه‌های مراسم بزرگداشت روز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: در این راستا ستاد اجرایی به صورت استانی و شهرستانی برای طراحی و اجرای برنامه‌ها با رویکرد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: از ظرفیت جامعه هدف به ویژه آزادگان معزز، آحاد جامعه و هنرمندان برای نوآوری، خلاقیت و ابتکار در محتوا و اجرای برنامه‌ها استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: برای ترغیب دستگاه‌های اجرایی به منظور تکریم و تجلیل از آزادگان و خانواده‌های آنان در دستگاه‌های متبوع هماهنگی لازم صورت گرفته است.

طالع‌زاری بر لزوم بهره‌برداری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های ایثارگری با اولویت موسسه فرهنگی پیام آزادگان برای ترویج و تبیین این روز تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش سراسری تجلیل از آزادگان در استان ابراز کرد: تجلیل از همسران، مادران و پدران آزادگان و تجلیل از خانواده‌های آزادگانی که چندین نسبت ایثارگری دارند جزو برنامه‌های ما است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان گفت: دیدار از آزادگان و خانواده معظم ایشان با اولویت خانواده آزادگانی که چندین نسبت ایثارگری دارند توسط مدیران و مسوولان در دهه آخر مرداد در قالب طرح سپاس انجام می‌شود.

طالع‌زاری افزود: با ستادهای نماز جمعه برای سخنرانی پیش از خطبه‌ها توسط آزادگان و اختصاص بخشی از خطبه ها به این موضوع هماهنگی به عمل آمده است.

وی گفت: برای نامگذاری اماکن و پروژه‌ها با موضوع آزادگان و شهدای آزاده هماهنگی شده است، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: اجرای تئاتر، سرود، برپایی نمایشگاه آثار و ورک‌شاپ توسط هنرمندان آزاده و یا فرزندان هنرمندان از دیگر برنامه‌هاست.

طالع‌زاری از بسترسازی برای ساخت و نصب یادمان و المان‌های فرهنگی، هنری با موضوع آزادگان در اماکن عمومی شهر خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای حضور پیام‌آوران ایثار آزاده در مجامع و محافل عمومی مانند مساجد و ... برای بیان خاطره و روایتگری انجام شده است./فارس

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.