1397-05-24 07:08
497
0
56060
بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران :

ایستگاه برگزاری قدیمی ترین کنگره علمی کشور به گرگان رسید

دبیر اجرایی بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران گفت : بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران ۵ الی ۸ شهریور ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود .

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری علم و فناوری استان گلستان ؛ دکتر کامران رهنما ظهر روز گذشته 23 مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد : یکی از جشنواره های قدیمی کشور که به صورت مستمر هر دو سال یک بار برگزار می شود ، کنگره گیاه پزشکی ایران است که توفیق داریم بیست و سومین کنگره را در شهر گرگان برگزار کنیم .

دکتر رهنما با بیان اینکه اولین کنگره گیاهپزشکی ایران در سال 1344 و به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، افزود : در بیست و دومین کنگره گیاهپزشکی ایران در سال 95 که به میزبانی دانشکده کشاورزی کرج برگزار شد ، درخواست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان را برای میزبانی شایسته از این کنگره ارائه کردیم که مورد موافقت قرار گرفت .

وی در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره تصریح کرد : تعداد ۱۲۰۰ خلاصه مقاله به زبان فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنگره ارسال شد که پس از بازبینی و بررسی کمیته های داوری تعداد ۸۵۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت .عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اضافه کرد : جای خوشحالی دارد که از 850 مقاله ای که مورد پذیرش قرار گرفته ، 50 مقاله متعلق به اعضای هیات علمی ، اساتید ، محققین و دانشجویان استان گلستان است .

رهنما در خصوص محورهای این کنگره گفت : گیاهپزشکی گیاهان دارویی، گیاهپزشکی گیاهان جنگلی، مدیریت مصرف آفت کش‌ها در کشاورزی، مشکلات گیاهپزشکی دانه های روغنی، گیاهپزشکی سلامت جامعه و محیط زیست و… از جمله محورهای این کنگره است.

این استاد دانشگاه در ادامه یادآور شد : برای اینکه بتوانیم این کنگره حالت عملیاتی به خود بگیرد چند بازدید و کارگاه نظیر کارگاه آموزشی رایگان محصولات ارگانیک، کارگاه آشنایی با قارچ‌های سمی، کارگاه آموزشی کنترل و کیفیت سموم کشاورزی به همراه سمپوزیوم تخصصی مدیریت مصرف آفت کش‌ها و بقایای سموم و بازدید از مزارع و باغهای استان گلستان، برای شرکت کنندگان در این کنگره برنامه ریزی شده است.

دکتر رهنما همچنین به نهادهایی که در برگزاری این کنگره مشارکت کردند اشاره کرد و افزود : انجمن‌های بیماری شناسی گیاهی ایران، حشره شناسی، کنه شناسی، ویرووس شناسی، علوم علف‌های هرز و اتحادیه گیاهپزشکان ایران در برگزاری این کنگره با دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، همکاری دارند.

وی خاطرنشان ساخت : نتیجه عملیاتی این کنگره در اختیار اساتید و بهره برداران قرار خواهد گرفت تا با تازه ترین اطلاعات و یافته های این عرصه آشنا شوند .رهنما در پایان اظهار داشت : بیست و سومین کنگره گیاهپزشکی ایران 5 الی 8 شهریور ماه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.