1397-04-31 03:30
1753
0
55418
مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی گلستان:

۲۵۲ میلیارد تومان برای احداث گلخانه در گلستان تخصیص یافت

مدیرباغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان گلستان گفت:۵۲ پرونده با اعتبار ۲۵۲ میلیارد تومان برای احداث گلخانه به مساحت ۷۳ هکتار به بانک معرفی شدند.

به گزارش گلستان ما؛ مهدی لطفی‌زاده ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی گلخانه صیفی و سبزیجات روستای بایلر در گنبدکاووس اظهارداشت: در حال حاضر 278 پرونده در سطح 185 هکتار متقاضی احداث گلخانه در گلستان وجود دارد، که از این میزان 73 هکتار به بانک. معرفی شدند.

وی افزود: در استان گلستان 12 هکتار از اراضی به احداث گلخانه اختصاص یافته است که بیشتر برای تولید گوجه‌فرنگی، خیار، سبزی و این دست محصولات است.

مدیر باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی بر اساس طرح توجیهی ارائه شده برای احداث گلخانه، وام و تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت می‌کند و معمولا 80 درصد مبلغی که در طرح‌ها عنوان شده، در قالب وام و تسهیلات پرداخت می‌شود.

غلامعلی نورا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در این مراسم اظهارداشت: گلخانه هیدرو پونیک، آقای جاوید با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون تومان, به عنوان نخستین گلخانه سبزی و صیفی سال 97 کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: عرصه کل این گلخانه یک هکتار است که در 6 هزار متر مربع آن گلخانه احداث شده و 6 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد:امید داریم نخستین کشت این گلخانه در اوایل سال 98 انجام شود و در حال حاضر 120 هکتار متقاضی احداث در گنبدکاووس وجود دارد.

نورا تاکیدکرد: ظرفیت هر متر مربع تولید محصول، 25 کیلوگرم است و این گلخانه حداقل 50 تن تولید محصول خواهد داشت.

وی یادآورشد: در حال حاضر 5 گلخانه در شهرستان فعال است که 2 گلخانه به صورت هیدرو پونیک و 3 واحد گلخانه‌ای به صورت کشت خاکی بوده و 3 واحد نیز در حال ساخت است.

عبدالقدیر کریمی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهارداشت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در حوزه گلخانه در گنبدکاووس، این شهرستان به پایلوت محصولات گلخانه ای تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد و سیاست مهم استاندار در حوزه اشتغال، امید داریم با قرار دادن ظرفیت ها در کنار یکدیگر و تلاش مسئولان و کمک مردم در حوزه صنعت و کشاورزی اشتغالزایی خوبی انجام شود./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.