1397-04-30 14:58
516
0
55403

کامیون‎داران کلاله: دولت وعده‎های خود را عملی کند/ معتقدیم با گفتگو مشکلات رفع می‎شود

کامیون داران کلاله: دولت وعده های خود را عملی کند و گامی مثبت برای رفع مشکلات کامیون داران برداشته شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر، پای درددل تعدادی از کامیون داران کلاله نشستیم و آنها از مشکلات کاری خود گفتند.

در این گفتگو همه کامیون داران خواستار سیاست تشویقی دولت برای کامیون داران شدند و یکی از آنها گفت: در گذشته پس از طی مسافتی خاص لاستیک مورد نیاز کامیون داران به انها داده می شد.

وی ادامه داد: پس از عید سال 97 شاهد افزایش بیش از یک میلیونی لاستیک بودیم به طوری که لاستیکی که حداکثر یک میلیون و 700 هزار تومان خریداری می کردیم، حال باید با قیمت بیش از دو میلیون و 700 خریداری کنیم.

این کامیون دار تاکید کرد: دولت نیز با توجه به اعمال قیمت های پس از عید و با کاهش اندک قیمت( با هزینه تمام شده دو میلیون و 400 هزار تومان) لاستیک و آنهم بصورت نقدی(کامیون داران توانایی خرید نقدی ندارند) لاستیک را به کامیون داران تحویل می دهد در صورتی که این لاستیک را از بازار و بصورت قسطی خریداری کنیم، با وضعیت اقتصادی ما سازگارتر است.

انها با تاکید بر سیاست تشویقی از سوی دولت، گفتند: قیمت قطعات کامیون بصورت لحظه ای در حال افزایش است و فروشندگان قبل ازفروش قطعات مانند بازار طلا و ارز قیمت ها را با تهران مقایسه می کنند و به فروش می رسانند و در صورت نیاز به تعمیر کامیون، ما توانایی تامین قطعات را نداریم و در عمل بی کار خواهیم شد.

یکی دیگر از کامیون داران نسبت به افزایش نرخ بیمه نارضایتی داشت و اظهار داشت: برای اولین بار شاهد دو بار تغییر نرخ بیمه بودیم به طوریکه در سال 96، مبلغ 168 هزار تومان برای بیمه پرداخت می کردیم و این مبلغ در سال 97 به 202 هزار تومان رسید؛ ولی در ماه اخیر شاهد افزایش مبلغ یاد شده به 235 هزار تومان بودیم.

وی ادامه داد: تمام این تعییرات در حالی انجام شد که ما حتی بیمه تکمیلی نداریم و تغییرملموسی در حقوق بازنشتگی ایجاد نشد و باید این شغل جزو مشاغل سخت به حساب بیاید.

این راننده یادآور شد: با رایزنی نمایندگان کامیون داران، نرخ کرایه 20 درصد افزایش یافت و همراه با آن کف کرایه نیز که شامل درصدی از کمیسیون دولت نیز است، افزایش یافت و در واقعیت 15 درصد افزایش نرخ کرایه داشتیم.

وی گفت: برخی از سندیکاهای حمل و نقل در دریافت حق کمیسیون بصورت سلیقه ای اقدام می کنند و این باعث این می شود که حق دریافتی کامیون داردان بصورت محسوسی کاهش یابد و می طلبد دولت در این خصوص سیاست های نظارتی اعمال کند و در حدامکان میزان حق کمیسیون خود را کاهش دهد.

کامیون داران کلاله از میزان تخصیص سوخت نیز ناراضی بودند و اظهار داشتند: میزان سوخت تخصیص داده شده تنها برای استفاده چند روز کامیون کفایت می کند و می طلبد تخصیص میزان سوخت بصورت منطقه انجام شود.

انها به کاهش بار اشاره داشتند و تصریح کردند: با توجه به کاهش بار، کامیون داران مجبور به حمل بار در شهر و استان هستند و در این خصوص بارنامه ای صادر نمی شود و به تبع ان سوختی هم تخصیص داده نمی شود.

کامیون داران با اشاره به تکراری بودن برخی از روال های اداری، گفتند: رانندگان کارت هوشمند راننده و سلامت هستند و برای تمدید کارت هوشمند راننده سالانه 70 هزار تومان از رانندگان دریافت می شود و همچنین با توجه به بیمه بودن رانندگان، هزینه آزمایشات تکراری در کارت هوشمند و کارت سلامت، بصورت آزاد دریافت می شود و در کنار هزینه های دریافتی در موارد مختلف یاد شده، سالانه بیش از 500 هزار تومان مالیات پرداخت می کنیم در صورتی که باید از مالیات معاف باشیم(با توجه به عمر بالای ناوگان).

کامیون دار کلاله گفت: ناوگان کامیون داران فرسوده و قدیمی است و با بررسی های انجام شده سالانه 6 میلیون تومان سوخت اضافه(نسبت به کامیون های جدید) توسط این کامیون ها مصرف می شود و در کنار این ضرر رانندگان، دولت نیز جهت اختصاص یارانه سوخت در سطح کشوری متحمل زیان زیادی می شود و جای این سوال است که چرا برای نوسازی کامیون ها با قیمت مناسب اقدام نمی شود و کامیون دار به جای پرداخت هزینه 100 تا 200 میلیونی مبلغ 600 تا 900 میلیون را پرداخت کند؟.

رانندگان کلاله ای در خصوص اعتراضات اخیر نیز اظهار نظر کردند و گفتند: معتقدیم با گفتگو مشکلات کامیون داران مرتفع می شود و نیاز است دولت وعده های خود را عملی کند و اگر هم اعتراضی باشد، باید بصورت قانونی انجام گیرد تا بیگانگان از این فرصت به نفع خود استفاده نکنند.

انها تاکید کردند: اعتراض کامیون داران کلاله به این صورت خواهد بود که از بارگیری بار خودداری می کنیم و کامیون خود را در پارکینگ خانه و یا مقابل آن پارک خواهیم کرد چرا که تضمینی بر اینکه برخی فرصت طلبان(نه کامیون داران) از این فرصت استفاده نکنند و در صورت بارگیری، آسیبی به رانندگان و ماشین انها وارد نکنند، وجود ندارد.

0 IMG 20180720 135316

0 IMG 20180720 135557

0 IMG 20180720 135611

0 IMG 20180720 135615

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.