1397-04-29 13:16
378
0
55393
امام جمعه بندرترکمن:

افرادی که می‌گویند دین از سیاست جداست اسلام را نفهمیده‌اند/ بی‌توجهی دولت به فرامین رهبری در مسأله حقوق‌های نجومی

امام جمعه بندرترکمن با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولت عربستان هشدار دادند که دین از سیاست جدا نیست، گفت: افرادی که می‌گویند دین از سیاست جداست اسلام را نفهمیده‌اند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمدصالح منصوری ظهر امروز در خطبه‌های عبادی‌سیاسی نماز جمعه شهرستان ترکمن، با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هیأت دولت اظهار کرد: به‌دلیل بروز برخی نابه‌سامانی‌های اقتصادی مقام معظم رهبری اعضای دولت را فراخوان کردند و در این دیدار فرمایشاتی داشتند که مردم و مسؤولان باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: معظم‌له در این دیدار فرمودند همه مدیران دولتی باید در برابر مشکلات با تحرک بیشتر و احساس مسؤولیت مضاعف عمل کنند و به دیدار مردم و صنایع بروند و از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنند.

امام جمعه بندرترکمن تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار تأکید کردند که تصویر دولت در چشم مردم باید توانا، کارآمد و تلاشگر باشد و دولت باید با متخلفان سکه و ارز در هر جایگاهی که قرار دارند برخورد کنند.

منصوری اضافه کرد: معظم‌له در فرامین قبلی به عملکرد تیم ملی فوتبال ایران اشاره کردند و فرمودند گرچه تیم ملی نتیجه خوبی نگرفت اما در برابر ابرقدرت‌های فوتبال جهان باغیرت، مردانه و باتلاش بازی کردند در واقع این مثال حاکی این پیام است که دولت باید با همت مضاعف رضایت مردم را جلب کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در خصوص حقوق‌های نجومی نیز به فرامین مقام معظم رهبری توجه نشد، اذعان کرد: دولت باید با شفاف‌سازی مردم را از همه امورات مطلع کنند.

امام جمعه بندرترکمن بیان کرد: امروز کسانی که خودرو با ارز دولتی خریدند و با ارز آزاد فروختند و با این کار بازار را به هم ریخته و به اقتصاد ضربه زدند آیا دولت نمی‌داند این ارزهای دولتی را چه کسی گرفته است؟ چرا برای مردم شفاف‌سازی نمی‌کنند؟

منصوری ابراز کرد: مقام معظم رهبری نباید به مسأله سکه و ارز ورود پیدا کنند اما به‌دلیل بی‌توجهی دولت به این مسأله اشاره کردند البته دولت وعده داده برای عملیاتی کردن فرامین معظم‌له همه تلاش خود را به کار می‌گیرند.

وی به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران حج اشاره کرد و توضیح داد: معظم‌له در این دیدار ابعاد مختلف حج را بیان کردند و به مردم، مسؤولان، دولت عربستان و مسلمانان جهان تذکر دادند.

امام جمعه بندرترکمن ادامه داد: پیام فرامین مقام معظم رهبری به مسؤولان این است که از هر طریقی که شده حقوق شهدای منا را بگیرند و برای احقاق حقوق شهدای مظلوم منا تلاش کنند.

منصوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری به دولت عربستان هشدار دادند که دین از سیاست جدا نیست، افزود: افرادی که می‌گویند دین از سیاست جداست اسلام را نفهمیدند.

وی با تأکید بر اینکه حج باید محل اتفاق و وصل باشد نه اختلاف، اذعان کرد: امروز دنیای اسلام به یک‌صدایی احتیاج دارد و تفرقه ممنوع است و معظم‌له به مردم فرمودند که حج میدان عملی است و با دین و سیاست، دنیا و آخرت، معنویت و مادیت آمیختگی دارد و  مظهر «أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است.

امام جمعه بندرترکمن با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره فلسطین مبنی بر اینکه به کوری چشم دولتمردان آمریکایی قضیه فلسطین از یادها نمی‌رود، گفت: سخنان معظم‌له در خصوص فلسطین امیدبخش بود، ایشان فرمودند بیت‌المقدس پایتخت نخست فلسطین بوده و خواهد بود و نسبت دادن شهر بیت‌المقدس به صهیونیست‌ها غلط است و هرگز تحقق نمی‌یابد، آنها ناکام می‌مانند و قطعا ملت فلسطین پیروزی را خواهند دید.

منصوری تصریح کرد: آقای صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی از راه‌اندازی سانتریفیوژهای پیشرفته به فرمان رهبری برای رسیدن به 190 هزار سو غنی‌سازی خبر داد همچنین کارخانه «یوسی اف» اصفهان هم راه‌اندازی شده که جای افتخار و قدردانی دارد.

وی متذکر شد: امروز پرچم امام رضا (ع) به بندرترکمن می‌رسد و حال‌وهوایی خاصی را در این شهرستان ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.