1397-04-26 06:51
414
0
55268
قوانلو :

احداث نانوایی باید آزاد باشد تا نانوایان روی کیفیت محصول کار کنند

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان گفت : به عقیده من مصوبه فعلی باید همچنان اجرا و احداث نانوایی، آزاد گذاشته می‌شد زیرا در این صورت رقابت میان نانوایان شکل می‌گیرد و نانوایان روی کیفیت محصولشان کار می‌کنند.

  به گزارش گلستان ما به نقل از غلات نیوز ؛  حسین‌قلی قوانلو مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در خصوص بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه از این پس صدور پروانه کسب صرفاً در شهرک‌ها و شهرهای جدیدالتاسیس و مناطق توسعه یافته شهری که نانوایی ندارند برای واحدهای آزادپز مجاز خواهد بود، گفت: به عقیده من مصوبه فعلی باید همچنان اجرا و احداث نانوایی، آزاد گذاشته می‌شد زیرا در این صورت رقابت میان نانوایان شکل می‌گیرد و نانوایان روی کیفیت محصولشان کار می‌کنند.

 قوانلو اظهار کرد: خوشبختانه پس از اینکه فروش گندم 900 تومانی به بخش آزاد و صنف و صنعت از سوی دولت انجام شد، از آنجا که استان گلستان به لحاظ کیفی بهترین گندم کشور را دارد، این امر مزیت خوبی برای ما شد به طوری که در حال حاضر آرد آزادپزی استان گلستان به تهران و حتی استان سیستان و بلوچستان صادر می‌شود.

قوانلو ادامه داد: در سال 95 بیش از 100 هزار تن گندم 900 تومانی به کارخانه‌های آردسازی استان اختصاص و ظرفیت کارخانه‌ها نزدیک به 70 الی 80 درصد افزایش یافت. در سال 96 بالغ بر 350 هزار تن گندم 900 تومانی به کارخانه‌ها اختصاص دادیم که خوشبختانه نسبت به سال 95 رشد سه برابری داشته است.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیت تولید کارخانه‌های استان نسبت به سالیان قبل افزایش چشمگیری یافته و ما تلاش می‌کنیم تا ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان در ادامه به وضعیت کیفی نان این استان اشاره نمود و تصریح کرد: یکی از دلایل پایین بودن کیفیت نان، ثابت بودن نرخ نان است که چهار سال است اتفاق نیفتاده و همه هزینه‌های نانوایان در طی این مدت افزایش یافته است بنابراین با این وضعیت باید حق را به نانوایان هم داد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.