1397-04-25 08:07
1196
0
55235
یادداشت وارده :

نسل كشي علمی در استان گلستان با نظام آموزش و پرورش نادرست

رتبه استان گلستان در كنكور از جايگاه هشتم در سال ١٣٩٠ به رتبه ٢٦ در سال ١٣٩٦كاهش یافته و منتظر نتايج بدست آمده در كنكور ١٣٩٧ هستيم تا شاهد هنرنمايي متوليان تعليم و تربيت استان باشيم .

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از مدیران میانی استان گلستان طی یادداشتی ارسالی برای سایت گلستان ما از دغدغه هایش در بخش آموزش و پرورش گفته است : "امروزه منابع تنها شامل سرمايه، زمين، ماشين آلات و تجهيزات نمي شود، بلكه سنگ بناي توليد نسل آينده بر تأكيد و توجه به اطلاعات، مديريت دانش و توجه ويژه به مسئله آموزش افراد خواهد بود.

از اينرو است كه افرادي كه در عصر اطلاعات، دانايي را در اختيار دارند، بيشترين سهم از توليد را به خود اختصاص داده اند؛ زيرا نه تنها نوآوري شرط موفقيت است، بلكه بيشترين كوشش ها و تلاش ها در اين راستا صورت مي گيرد تا آنان از اين دانايي استفاده كنند و قدرت جوامع نيز مبتني بر دانايي است.

برهمين اساس علت ابرقدرت شدن احتمالي اروپا، يكي كردن قدرت تحقيق و توسعه و جمع آوري توان اطلاعاتي و دانايي خود در زمينه پيشرفت و تكنولوژي است. بنابراين، اگر خواهان كاهش شكاف توسعه اي كشورمان با كشورهاي توسعه يافته صنعتي هستيم، چاره اي جز اين نداريم كه بپذيريم عصر وابستگي ثروت كشور به مواد خام به پايان رسيده است و كشوري كه با ذهنيت جامعه ي سنتي و حتي صنعتي با پديده ي عصر حاضر رو به رو شود، مي تواند از نابودي سريع خود در مقابل رقبا اطمينان داشته باشد.

پس بايد روي انسان ها سرمايه گذاري كرده، بستري فراهم نماييم كه نيروهاي خلاق، نوآور و كارآفرين از مغز خود استفاده موثرتري كنند و دانش را كه ماده ي حياتي توسعه در عصر ارتباطات و اطلاعات است، توليد كنند.

اين دقيقا همان چيزي است كه سيستم آموزش و پرورش كه خود خالق و آفريننده آن بوده، بدان پاييند نيست و در تلاشي وصف ناشدني كمر همت به نسل كشي جوانان و فرزندانش در استان گلستان  بسته است و با راه اندازي طرح هاي منسوخ شده كلاس هاي "طرح كنكور" در مدارس دولتي و غيردولتي، به حاشيه كشانيدن دانش آموزان و افزايش ميزان استرس ايشان، در اقدامي محيرالعقول توانسته است، رتبه استان گلستان در كنكور را از جايگاه هشتم در سال ١٣٩٠ به رتبه ٢٦ در سال ١٣٩٦كاهش داده- منتظر نتايج بدست آمده در كنكور ١٣٩٧ هستيم تا شاهد هنرنمايي متوليان تعليم و تربيت استان باشيم- و خود كه متولي آموزش و پرورش نسل هاي آينده است، عامل تخريب زيرساخت هاي اجتماعي و انساني استان باشد.

جاي دارد، استاندار محترم گلستان، مسئولين سياستگذاري و برنامه ريزان عالي استان، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، ائمه جمعه و جماعات نسبت به اين اتفاق ناخوشايند واكنش نشان داده و هريك به سهم خويش نسبت به جلوگيري از اين نسل كشي و تخريب زيرساخت هاي اجتماعي استان بكوشند، تا شايد نظام حاكم بر آموزش و پرورش استان گلستان در فرصت پيش روي باحذف كلاس هاي طرح كنكور در مدارس دولتي و غيردولتي و با تكيه بر دانش كارآفرينان بخش خصوصي و متخصصين بخش آموزش از هدررفت منابع و فرصت سوزي هاي گذشته جلوگيري بعمل آورده و خانواده ها و فرزندان ايشان كه سرمايه هاي انساني و جاودان كشور هستند، را تنها به عنوان منابع مالي تامين هزينه هايشان درنظر نداشته باشند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.