1397-04-08 04:02
2504
0
54759
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان :

فعالیت 102هزار دانش‎آموز گلستانی در پایگاه‎های اوقات فراغت/ سطح‎بندی کلاس برای دانش‎آموزان/ مدارس از نشاط کافی برخوردارنیستند

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان از سطح بندی کلاس های تابستانه دانش آموزان خبرداد و گفت: 102 هزار دانش آموز امسال در پایگاه های اوقات فراغت استان فعالیت خواهند کرد.

به گزارش گلستان ما، سید علی حسینی امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: یک هزار و 300 پایگاه اوقات فراغت در تابستان امسال برای دانش آموزان گلستانی پیش بینی شده است.

وی افزود: از این تعداد یک هزار مدرسه و مابقی فضاهای پرورشی آموزش و پرورش می باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: 27.5 درصد رشد کمی را در این پایگاه ها شاهد هستیم.

وی بیان کرد: اوقات فراغت باید به صورت درست تعریف شود تا دانش آموزان و خانواده ها آن را تنها برای تعطیلی آموزش، گذراندن بدون هدف و صرفا فصل تابستان ندانند.

21484 orig

دانش آموزان براساس ذوق و علاقه در کلاس های تابستان نام نویسی کنند

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان براساس ذوق و علاقه در کلاس های تابستان نام نویسی کنند، خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط و شادابی از مهمترین اهداف این کلاس ها است.

مدارس از نشاط کافی برخوردار نیستند

وی اذعان کرد: معتقد هستیم  مدارس در  طول سال تحصیلی به دلیل بروکراسی های اداری، کمبود فضا، محتوای آموزشی و نحوه آموزش از نشاط و شادبی موثر برخوردار نیست.

این مقام مسئول ابراز کرد: مدارس باید نوجوانان را برای استفاده از دانش آماده  کند لذا در ایام تابستان طرح درسف مهارت آموزی و سطح بندی را مطرح کردیم تا از هدر رفت منابع و وقت افراد جلو گیری  کنیم.

2116676

صدور گواهینامه معتبر برای دانش آموزان

وی با تاکید بر هدفگذاری های کوتاه مدت و بلند مت تاکید کرد و افزود: 3 سال است بحث  ارائه گواهینامه برای دانش آموزان را دنبال می کینم و در این مدت برای فعالیت های قرآنی  چندین فعالیت های مهارتی گواهینامه های معتبر از سوی نهادهای مختلف مانند فنی و حرفه ای و سازمان تبلیغات و آموزش و پرورش صادر شده است.

حسینی اضافه کرد: در حوزه قرآن سامانه ای طراحی شده است که هریک از دانش آموزان و فرهنگیان  در سطح های مختلف ارزیابی شده و س از آموزش  از تهران گواهینامه خود را دریافت می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان با اشاره به فعالیت های چهار تشکل دانش آموزی در ایام تابستان ،گفت: سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، هلال احمر و بسیج دانش آموزی  در کنار 36 کانون فرهنگی، هنرستان ها، انجمن های علمی، اردوگاه ها و دارالقرآن ها، مراکز مشاوره، مجتمع های ورزشی و نهادهایی همچون  بنیاد مهدویت به ارائه خدمات در طول تابستان برای قشر دانش آموز و فرهنگی می پردازند.

1329070

خانواده ها گرایش به مسائل آموزشی و کنکور دارند

وی با بیان اینکه خانواده ها گرایش به مسائل آموزشی و کنکور دارند، خاطرنشان کرد: زیربنای فرهنگی و مخاطب شناسی را برای این فعالیت ها در نظر گرفتیم و همواره در جلسات آموزش خانواده نیز تاکید  کردیم که بچه ها نیازهای متفاوت دارند و تنها یک ساحت تربیت آنان علمی و فناورانه است.

حسینی ادامه داد: برنامه های اردویی  گروهی و در کنار خانواده یک روزه و چند روزه،  مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی، زیارت اولی ها، اردوی بنیاد علوی ، مسابقات ورزشی پیش بینی شده است.

kanoonha 4

ایجاد بازارچه فروش و خریداری آثار دانش آموزان توسط آموزش و پرورش

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان در خاتمه گفت: سیاست آموزش و پرورش جهت تربیت اقتصادی نوجوانان استفاده از آثار و دست ساخته های دانش آموزان استان است که به صورت بازارچه فروش و خریداری جوایز مسابقات مختلف خواهد بود. توصیه می کنیم سایر نهادها نیز از آثار دانش آموزان برای تامین هدایای خود استفاده کنند.

گفتنی است؛ سال گذشته 1089 پایگاه اوقات فراغت در ایام تابستان  میزبان 82 هزار دانش آموز گلستانی بودند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.