1397-03-29 10:02
605
0
54470
شورای شهر یا شورای خانواده !!

وضعیت فوق‌العاده در شورای اسلامی شهر گالیکش/ فشار بر شهردار برای گرفتن پستی تشریفاتی

فشار برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گالیکش بر شهرداری این شهر برای در اختیار گرفتن پستی در شهرداری؛ وضعیتی فوق‌العاده را در این شورا ایجاد کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، از شورای اسلامی شهر به‌عنوان نماد عقل جمعی و مشارکت مدنی در هر جامعه‌ای یاد می‌شود که باید تحت مدیریت و نظارت همان عقل جمعی قرار گیرد که برخاسته از خواسته‌ها و مطالبات_مردمی و اجتماعی باشد که در جهت مدیریت هر چه‌بهتر شهر در بهبودسازی شرایط کیفی و کمی رفاه و آسایش عمومی شهروند و اعتلای حقوق شهروندی گام بردارد.

متأسفانه گاها در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مختلف کشور دیده می‌شود این گذرگاه و جایگاه مدنی تبدیل به پلکانی شده است که با پا گذاشتن بر روی شانه‌های شهر و حقوق شهروندی که از بنیادی‌ترین حقوق زندگی شهری محسوب می‌شود، از آن برای رسیدن به مطامع و خواسته‌های فردی، گروهی، سیاسی و خانوادگی سوءاستفاده می‌شود.

اعضای شورای اسلامی دوره پنجم شهر گالیکش برخلاف شورای اسلامی دوره چهارم این شهر که از همان ابتدا یک شورای حداقلی بود کار خود را به‌اتفاق 5 رأی متحد در همه امور آغاز کرد؛ موضوعی که بسیاری به ادامه روند آن خوش‌بین نبودند...

این نظر باگذشت ۱۰ ماه از شروع کار شوراییان رنگ واقعیت به خود گرفت و این روزها خبری از شورای اسلامی 5 نفره شهر گالیکش نیست و آن‌ها به دو قسمت تقسیم‌شده‌اند.

این روزها در جای‌جای شهر گالیکش سخن از شورای اسلامی و حالت فوق‌العاده‌ای که در آن ایجادشده به گوش می‌رسد. اینکه برخی از شوراییان امورات شهروندان و نظارت به مشکلات گسترده مدیریت شهر گالیکش در امر زیباسازی شهری، فضای سبز، ساماندهی زباله‌ها، رسیدگی به بوستان‌ها، مسائل اجتماعی شهروندان و... را فدای مطالبات شخصی، گروهی و خانوادگی خودکرده‌اند تا در فرصتی که در اختیارشان است خوشه‌ای به نفع خود، خانواده یا گروهشان بچینند.

این روزها لجبازی برخی از شوراییان با فشار بر شهردار گالیکش برای واگذاری پستی تشریفاتی به کارمندی در این شهرداری نقل محافل و محل مناقشات این اعضا شده است. تعداد از شوراییان با فشار آوردن بر رمضانعلی خسروی خواستار گرفتن این پست تشریفاتی به نفع گروه – خانواده خود هستند.

شوراییان گالیکش در روز آغازین ورود به شهرداری این شهر سرپرستی برای شهرداری گالیکش انتخاب کردند و با معرفی رمضانعلی خسروی به‌عنوان شهردار سرپرست پیشین شهرداری را به‌عنوان معاون شهردار به استان معرفی کردند و ازآنجایی‌که مدرک تحصیلی ایشان زیر دیپلم است انتخاب این گزینه به‌عنوان معاون شهردار رد شد.

حال برخی از اعضای شورای اسلامی شهر گالیکش با فشار بر شهردار گالیکش این شهر قصد دارند تا گرینه ای که به‌عنوان معاون از سوی استان رد شده است را به‌عنوان جانشین شهردار معرفی کنند؛ در عین ناباوری بخش اعظمی از انرژی و وقت شهردار گالیکش صرف مواجهه با این زیاده‌خواهی‌ها در بخش‌های مختلف مدیریت شهری شده است که برخی از اعضا وارد می‌کنند.

شهروندان زیادی اعلام می‌کنند متأسفانه برخی از شوراییان در دیدارهای چهره به چهره سطح شهر به تخریب هم‌قطاران خود می‌پردازند و برخی هم به خیال آنکه دو ماه دیگر انتخابات 1400 است جای آنکه دغدغه رسیدگی به امورات شهروندان را داشته باشند به دنبال صید رأی و کارهای تبلیغاتی – انتخاباتی به نفع خود در این شهر هستند‼

حال باید دید باوجوداینکه مدیرکل امور شهرداری و شوراهای اسلامی گلستان ماه جاری اعلام کرده بود مقابل زیاده‌خواهی شوراییان گلستان خواهد ایستاد و در این راه شهرداران را یاری می‌کند؛ شهردار گالیکش توان مقابله با زیاده‌خواهی‌های مطرح‌شده را دارد یا برابر آن‌ها تحمل نکرده و کمر خم می‌کند⁉

شهروندان گالیکشی امید دارند خسروی با ایستادن برابر زیاده‌خواهی برخی خود را اثبات کند وگرنه آن‌ها را تا زمان باقی ماندن در این پست و خواسته‌های رنگارنگ منفعت طالبان و کوتاه آمدنی دیگر نگران دارد.

اعضا؛ شورای اسلامی را محلی برای رسیدگی به امور و دغدغه شهروندان قرار دهند نه جولانگاه تاخت‌وتازهای شخصی؛ باشد که ازآنچه بر شوراییان پیشین به‌خصوص دوره چهارم گذشت درس گرفته باشید وگرنه مردم فهیم گالیکش درس سختی به شما خواهند داد...

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.