1397-03-20 23:41
958
2
54223
نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان :

استاندار در انتصاب مدیر کل فرهنگ و ارشاد دغدغه های اهالی فرهنگ و رسانه را لحاظ کند

نگارنده با جابجایی مدیر کل و با انتصاب بانوان توانمند حرفی ندارد اما آیا بهتر نیست از بانوان با توجه به نقش زنانه بودن شان در نهادها و دستگاههایی چون بهزیستی ، استاندارد ، هواشناسی و ... استفاده شود .

به گزارش گلستان ما ؛ در خبرهای غیرموثق فضای مجازی آمده که از طرف استانداری گلستان بزودی یک خانم جایگزین حجت الاسلام فضیلت به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان منصوب می شود .

این موضوع به خودی خود و در ظاهر امری عادی جلوه می کند اما زمانی که شما یه ذینفع در حوزه ارشاد باشید ، یک دورنمای نامیمون و آینده تاریک را در عرصه خطیر فرهنگ و ارشاد می بینید ، عرصه ای که گستردگی و اهمیت آن صدچندان است و نمی دانیم چرا در اولویت های دولتمردان ما در رده های دسته چندم قرار دارد و برای انتصابات این بخش ارزش زیادی قائل نیستند .

موسیقی و کنسرت ها ، تئاتر و نمایش ، سینما ، رسانه ها ، تالار فخرالدین اسعد گرگانی ، شورای فرهنگ عمومی و دهها مقوله مرتبط با حوزه فرهنگ و ارشاد وجود دارد که هر کدام حواشی و لایه های متعددی دارند که در زمان حساس کنونی بعید است یک خانمی که قبلا نیز در سیستم فرهنگ و ارشاد کار نکرده ، بتواند از عهده آن بر آید .

در همین بخش رسانه ها و مطبوعات هزاران کار نکرده و دنیایی از عقب ماندگی و حواشی وجود دارد و یا بحث مدیریت تالار فخرالدین اسعد گرگانی به تنهایی یک مدیر کل نیاز دارد ، چه برسد به اینکه سایر حوزه های مرتبط با فرهنگ و ارشاد نیز به این مقولات اضافه شوند .

نکته قابل نقد در فرآیند انتصاب یک خانم به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اینست که استاندار گلستان صرفا با توجه به اینکه برای انتصاب بانوان تحت فشار است ، دارد عرصه فرهنگ را با دولت و یک جناح سیاسی خاص تهاتر می کند که این موضوع دردراز مدت تیشه به ریشه فرهنگ خواهد زد .

کسی با اصل تغییر و جابجایی مخالف نیست و نگارنده نیز بر انتصاب بانوان توانمند حرفی ندارد اما آیا بهتر نیست از بانوان با توجه به نقش زنانه بودن شان در نهادها و دستگاههایی چون بهزیستی ، استاندارد ، هواشناسی و ... استفاده شود و عرصه خطیر فرهنگ و ارشاد که همواره محل چالش گروههای سیاسی اجتماعی عمده درون نظام و مد نظر مقام معظم رهبری می باشد را به عنصری میدانی ، متخصص و از جنس همین عرصه واگذار کرد .

جواد عموزاد خلیلی – نایب رئیس خانه مطبوعات استان گلستان

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علیی اصغر طغرائی

سلام آقای استاندار اگر جذب خانمها مهم است لیست استانی معاونت زنان وخانواده را اعلام که چند نفر کارشناس وارشدمطالعات زنان وخانواده هستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خدایا اخلاص و قرب الی الله را نصیبمان فرما

0
0
پاسخ
1397-03-21 08:14
محسن

زن ها چون سربازی نمیرن مردها باید در اولويت استخدام ویاپست وقتم باشن در غیراینصورت ظلم است به خدمت رفته ها

0
0
پاسخ
1397-03-26 21:03

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.