1397-03-20 13:33
2315
0
53981
گزارش اختصاصی گلستان ما ؛

عدالت 4 در بن بست / شهرداری گرگان جلوی فاجعه احتمالی را بگیرد

از منظر پدافند غیر عامل کوچه عدالت 4 کاملا غیر ایمن است و اگر زلزله یا آتش سوزی پیش بیاید هیچ راه دسترسی به اهالی برای نجات آنها وجود نداشته و باید شاهد فاجعه ای هولناک در این کوچه باشیم .

به گزارش گلستان ما ؛ تعدادی از اهالی خیابان شالیکوبی کوچه عدالت 4 با مراجعه به خبرنگار گلستان ما به تبیین مشکلات خود پرداخته و از شهردار و شورای اسلامی شهر برای حل مشکلات خود یاری جستند .

کوچه عدالت چهار در خیابان شالیکوبی گرگان و دقیقا روبروی پاساژ کاپری قرار دارد . این کوچه فوق العاده تنگ بوده به طوری که فقط یک ماشین سواری مانند پراید می تواند در آن تردد کند و اگر یک خودرو وارد کوچه شود خودروی دیگر باید به داخل خیابان شالیکوبی برگردد تا آن ماشین رد شود .

مشکلات این کوچه یکی دوتا نیست و اهالی آن از بی توجهی مدیران شهری نسبت به این موضوع گلایه دارند .

سالهاست که ملک جنوبی این کوچه منتهی به پاساژ لاله زاری خالی افتاده و تبدیل به پارکینگ ماشین ها شده است(ملک زاهدی) ، متاسفانه بجای فنس از ورقه های حلبی استفاده شده که زائده های نوک تیز و خطرناکی داشته و تاکنون برای برخی عابرین و بچه ها مشکلاتی ایجاد کرده است .

قسمت انتهایی این کوچه که یک فضای خالی وجود دارد مامنی شده برای جوانان بیکار و بعضا دانشجویانی که سیگاری و مواد مخدر صنعتی و سنتی مصرف می کنند و اهالی از این موضوع و شیوع آن به فرزندان خود ابراز نگرانی کرده اند .

از منظر پدافند غیر عامل این کوچه کاملا غیر ایمن است و اگر زلزله یا آتش سوزی پیش بیاید هیچ راه دسترسی به اهالی برای نجات آنها وجود نداشته و باید شاهد فاجعه ای هولناک در صورت وقوع حادثه در این کوچه باشیم .

سختی کمک رسانی در این کوچه به حدی است که در سالهای گذشته فردی دچار جراحت شده بود و اهالی برای تسریع در کمک ، او را بغل کرده و تا خیابان شالیکوبی رسانده ، روانه بیمارستان کردند .

متاسفانه این کوچه بن بست بوده و راه فرار ندارد و حدود 100 خانوار نیز در این کوچه سالهاست گرفتار شده و به سختی زندگی می کنند.

کروکی کوچه نشان می دهد که می توان با تملک سه ملک بزرگ ، این کوچه را از انتها به پیچ ستاد وصل کرد اما این کار هزینه مالی بالایی را می طلبد و در حال حاضر شاید این کار صورت نگیرد .

تصاویر زیر بحران موجود در کوچه عدالت 4 را با وضوح بیشتری نشان می دهد و امیدواریم شهردار پرتوان و باتجربه گرگان و اعضای شورای شهر برای اهالی این کوچه که واقعا در معرض خطر قرار دارند کاری بکنند .

گزارش : افسانه قجر

301

302

303

304

305

306

307

308

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.