1397-03-11 18:52
716
0
53958
در جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر مطرح شد:

کاهش بودجه عمومی استان گلستان از 779میلیارد به 598میلیارد تومان / التیماتوم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان به شورای شهر آزادشهر

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گلستان گفت: بودجه عمومی استان گلستان در سال گذشته ۷۷۹ میلیارد تومان بوده است و امسال بخاطر شرایط درآمدی دولت به ۵۹۸ میلیارد تومان کاهش یافته است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تیتر آزاد، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گلستان در دومین جلسه شورای اداری شهرستان آزادشهر ضمن تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در خصوص وضعیت شهرداری های شهرستان آزادشهر خاطرنشان کرد: بودجه شهرداری آزادشهر در سال ۹۶ مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که ۹۷ درصد آن محقق شده است. از این میزان ۶۰ درصد از منابع ملی و استانی به این شهرداری کمک شده و ۴۰ درصد آن نیز از منابع داخلی تامین شده است. در سال جاری نیز بودجه این شهرداری ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که امیدواریم محقق شود.

وی ادامه داد: این شهرداری سال گذشته دوبار از سهمیه قیر یارانه ای استفاده کرده و امسال نیز ۶۰۲ میلیون تومان قیر یارانه ای برای این شهرداری در نظر گرفته شده است. در خصوص شهرداری نوده نیز بودجه سال گذشته این شهر ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است. این شهر نیز ۶۴ درصد از بودجه محقق شده خود را از کمک های استانی دریافت کرده و ۷۱ میلیون تومان نیز قیر یارانه ای گرفته است. بودجه امسال این شهر ۳ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که امیدواریم بودجه این شهر نیز محقق شود.

غراوی افزود: بودجه مصوب شهر نگین شهر در سال ۹۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است که با ۲۱ درصد افزایش ۳ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان محقق شده است. ۷۱ درصد از بودجه نگین شهر از منابع استانی تامین شده است. بودجه امسال این شهر ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

1

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گلستان در خصوص اعتبارات سال ۱۳۹۶ شهرداری های استان اعلام کرد: بودجه عمومی استان گلستان در سال گذشته ۷۷۹ میلیارد تومان بوده است و امسال بخاطر شرایط درآمدی دولت به ۵۹۸ میلیارد تومان کاهش یافته است. با این شرایط از شهرداری های درخواست داریم سعی کنند بودجه عمرانی را برای پروژه هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت دارند تخصیص بدهند تا مردم بتوانند از امکانات آنها بهرمند شوند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر و روستاهای شهرهای آزادشهر گفت:  توصیه می کنم در شرایطی که اغلب شهرداری ها با کمبود بودجه مواجه هستند، سعی کنید به افزایش نیروهای شهرداری دامن نزنید و همچنین نظارت کنید که طرح های بودجه مصوب آغاز سال تحقق یابد و از افزودن لایحه ها جدید خودداری کنید.

غراوی با توجه به اتفاقات اخیر آزادشهر در توصیه به اعضای شورای شهر اعلام کرد: سه شهردار شهرستان آزادشهر افرادی توانمند می باشند. متاسفانه زمزمه هایی شنیده می شود که اعضای شورای شهر می خواهند با تحت فشار قرار دادن شهردار وی را مجبور به استعفا کره و یا وی را استیضاح کنند.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گلستان ادامه داد: اگر شهردار تخلف کرده است، اعلام کنید تا با آن برخورد شود، اما تعویض سلیقه ای شهردار و یا تعویض شهردار بخاطر ایستادگی وی در برابر درخواستهای خلاف قانون و مقررات اعضای شورای شهر، کار درستی نیست و تا زمانی که بنده مسئولیت دارم اجازه نمی دهم فردی که شرایط احراز پست شهرداری را ندارد سمت بگیرد.

وی به اعضای شورای شهر التیماتوم داد: افرادی را که شما انتخاب می کنید در نهایت ما درباره آنها نظر می دهیم، پس اگر به سمتی رفتید که شهردار را بدون دلیل قانونی عوض کنید، در جریان باشید که ما هم اختیارات قانونی ای به اندازه شما داریم.

3

غراوی ادامه داد: ضمن اینکه به اختیارات شما احترام می گذاریم، به شما توصیه می کنیم نظارت خود را بر عملکرد شهرداری بیشتر کنید. مداخله در امور شهرداری کار پسندیده ای نیست و اگر شورا دخالت کند ما جلوی آنها خواهیم ایستاد. در شهرهایی که شورا در کارهای شهرداری دخالت کرده است، پرونده اعضای شورای شهر را به شورای حل اختلاف شوراها فرستاده و درخواست سلب عضویت آنها را کردیم.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در آزادشهر اعضای شورای شهر، کارمند شهرداری نیز هستند که همین امر مشکلاتی را ایجاد کرده است. اعضای شورای شهر تا زمانی‌که در شهرداری به عنوان کارمند حضور دارند باید تابع شهردار باشند.

وی در پایان ضمن تشکر از فرماندار آزادشهر بخاطر حل مشکل بین شورا و شهردار آزدشهر ، گفت: شهردار نگین شهر عملکرد خوبی داشته است و شهردار نوده نیز فرد توانمندی است اما بخاطر بدهی های زیاد شهرداری نوده که حاصل مدیریت های قبلی می باشد، کار سختی را پیش رو دارد.

4

بعد از سخنان معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری گلستان، حجت الاسلام عین ا... شهابی امام جمعه آزادشهر ضمن تشکر از مسئولین استانی برای حضور در این جلسه ، اظهار کرد: یکی از مشکلات آینده آزادشهر، آب شرب است. وضعیت آب شرب این شهر خوب نیست و بوی خیلی بدی دارد و ما سعی می کنیم که برای نوشیدن از آن استفاده نکنیم.

وی ادامه داد: رودخانه خرمارود که به سد نرماب می ریزد، سرمایه این شهرستان است. با ایجاد آب بند در مسیر این رودخانه می شود آب شرب نوده و آزادشهر را تامین کرد. قبلا با مدیر عامل سد نرماب رایزنی کرده ایم و ایشان آمادگی خود را برای ایجاد سد اعلام کرده است. از مسئولین شهرستان و استان درخواست داریم این موضوع را پیگیری کنند.

حجت الاسلام شهابی در پایان گفت: برخی از مسئولان هر هفته در نماز جمعه شرکت می کنند و با حضور در بین مردم به مشکلات مردم گوش می دهند. انتظار داریم فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان نیز هر جمعه با حضور در نماز به درد دلهای مردم گوش دهند.

5

در ابتدای مراسم نیز حجت الاسلام حسن بهرامی امام جمعه نگین شهر ضمن تشکر از حضور مسئولان استانی در جلسه شورای اداری آزادشهر، اعلام کرد: کشور با بحران کم آبی مواجه است اما در نگین شهر بخاطر نبود منبع ذخیره آب، آب زلال با مقدار زیادی به هدر می رود. انتظار است که مسئولین به این موضوع توجه کنند.

وی ادامه داد: در شهر نگین شهر سالن ورزشی ای وجود ندارد. از سال ۱۳۸۲ سالن ورزشی این شهر کلنگ خورده، اما با وجود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی سالهاست که به حال خود رها شده است. انتظار مردم و جوانان نگین شهری از مسئولین استان تامین هزینه های ساخت این سالن و افتتاح این سالن در سال جاری می باشد.

حجت الاسلامن بهرامی در پایان سخنانش گفت: اقتدار و امنیت پایدار در نظام مقدس جمهوری اسلامی جلو دارد. در شهر ما گاهی اتفاقاتی می افتد که باید با آن برخورد جدی تری شود. از مسئولان استان درخواست داریم به نیروهای انتظامی و امنیتی اعلام کنند تا با این اتفاقات برخورد جدی تری داشته باشند.

پیش از سخنان غراوی فرماندار و شهرداران شهرستان آزادشهر گزارش عملکرد داده و درخواست های خود را مطرح کردند.

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.