1397-03-10 15:00
542
0
53934
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان:

اختصاص زکات گلستانی‌ها به ۲ هزار مسکن مددجویی مناطق محروم

کمیته امداد استان گلستان در سال جاری ساخت دو هزار مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در روستاهای مناطق محروم را از محل زکات دریافتی اجرایی می‌کند.

به گزارش گلستان ما، امان اله حسین پور، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در نخستین جلسه شورای زکات استان گلستان در سال جاری که با حضور حضرت آیت‌الله نور مفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد برگزار شد، با بیان گزارش عملکرد زکات جمع‌آوری‌شده سال ۹۶ گفت: سال گذشته این نهاد توانست ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری کند.

وی افزود: کمیته امداد استان گلستان در نظر دارد امسال ساخت دو هزار مسکن مددجویان روستاهای مناطق مرزی و محروم را با کمک استانداری و سپاه نینوا این استان از محل زکات پرداختی مودیان اجرا کند.

حسین پور، دبیر شورای زکات استان گلستان با اشاره به رشد ۶۴ درصدی زکات سال ۹۶ نسبت به سال گذشته عنوان کرد: ۷۷ درصد زکات پرداختی مودیان به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان برای رفع مسائل و مشکلات فقرا و محرومان منطقه و ۲۳ درصد زکات دریافتی به مبلغ هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای عمران و آبادانی روستاهای محروم این استان صرف شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به تلاش مسئولان در فرهنگ‌سازی و احیای فرهنگ زکات دراستان گفت: کمیته امداد استان گلستان با ۱۴ شهرستان و پنج منطقه، موفق به تشکیل شورای زکات در ۹۲۹ روستا شده است.

وی بابیان نقش زکات جمع‌آوری‌شده در محرومیت‌زدایی مناطق محروم و مرزی استان افزود: این نهاد سال گذشته اجرای ۱۵۳ پروژه عمرانی، ساخت و مرمت ۳۴۴ مسکن و کمک‌هزینه درمان هزار و ۷۳۲ بیمار صعب‌العلاج را از محل زکات جمع‌آوری‌شده انجام داده است.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان یادآور شد: سال گذشته بیش از ۸۱ هزار کمک‌هزینه معیشتی، سبد کالا و اطعام دهی و ۲۲۸ طرح خودکفایی و اشتغال محرومان و نیازمندان، اهدا ۵۳۹ کمک‌هزینه جهیزیه و کمک‌هزینه تحصیلی هفت هزار و ۱۱۷ دانش‌آموز و طلبه و آزادی تعدادی زندانی از محل زکات پرداختی مودیان گلستانی انجام‌شده است.

اختصاص بخشی از زکات به آبادانی و خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر احساس می‌شود

آیت‌الله نور مفیدی، نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به‌ضرورت توجه به خدمت‌رسانی به مردم مرزنشین این استان گفت: با توجه به کمبودها و مشکلات مناطق مرزی، اختصاص بخشی از زکات دریافتی به آبادانی و خدمت‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر این مناطق بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

امام‌جمعه گرگان یادآور شد: همه مسئولان باید بااحساس مسئولیت در قبال مردم با ارائه عملکرد خوب و مناسب، رابطه خدا و مردم و رابطه بین نظام و مردم را تقویت کنند.

انتظاری، مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد نیز با تأکید بر ترویج نهضت احیا و پرداخت زکات گفت: کسب رتبه برتر زکات پرداختی گلستانی‌ها در سال ۹۶ نشان از همدلی مسئولان این استان و دین‌مداری مردم این خطه به انجام فریضه الهی زکات دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.